Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی هفدهمین کنگره علوم پرتونگاری با اشاره به اینکه بسیاری از مراکز تصویربرداری در کشور رو به ورشکستگی هستند، گفت: قیمت دستگاه‌ها و تجهیزات تصویربرداری حدود ۴ برابر شده است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، منصور مدانلو، دبیر اجرایی هفدهمین کنگره علوم پرتونگاری اظهار داشت: این کنگره همزمان با سی‌و‌پنجمین کنگره رادیولوژی ایران برگزار می‌شود و گردهمایی بزرگ رادیولوژیست‌ها، کارشناسان رادیولوژی، دستیاران و رشته‌های وابسته همچون پزشکی هسته‌ای و رادیوتراپی و فیزیک پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته و بیش از حدود سه هزار شرکت‌کننده برگزار خواهد شد و جدیدترین دستاورد‌ها و مباحث علمی در حوزه رادیولوژی و علوم پرتونگاری در آن مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.
دبیر اجرایی هفدهمین کنگره علوم پرتونگاری در ارتباط با چالش‌های حوزه رادیولوژی و پرتونگاری گفت: اکثر دستگاه‌های جدید و سیستم‌های نوین تصویربرداری وارداتی بوده و تکنولوژی آن وابسته به خارج است و وضعیت اقتصادی، مباحث ارزی و تحریم‌ها سبب شده که در این حوزه با برخی از چالش‌ها و مشکلات روبرو شویم.
مدانلو گفت: اینکه دشمنان ایران می‌گویند که حوزه پزشکی تحریم نیست دروغ محض است البته ما تلاش کرده‌ایم با بومی سازی و تولید داخلی و همچمنین از طریق راه‌های جایگزین این کمبود‌ها را جبران کنیم. ازجمله اینکه برخی از خرید‌های این تجهیزات از قبل ازتحریم‌ها انجام شده و برخی از مجوز‌ها نیز از پیش گرفته شده است.
وی در مورد افزایش قیمت تجهیزات تصویربرداری گفت: به طور مثال دستگاهی که پیش از تحریم‌های ظالمانه دشمنان هفت میلیارد تومان خریداری می‌شد اکنون به رقمی حدود ۳۰ میلیارد رسیده و می‌توان گفت که قیمت تجهیزات و دستگاه‌ها به حدود ۴ برابر رسیده است.
دبیر اجرایی هفدهمین کنگره علوم پرتونگاری و خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از بیمه‌ها برخی از خدمات تصویربرداری را پوشش نمی‌دهد و یا پرداخت‌های آن‌ها به مراکز طولانی شده و با تاخیر همراه است که همه این مشکلات مراکز تصویربرداری را با ورشکستگی مواجه کرده است.
مدانلو با اشاره به اینکه ۱۵۰ بیمارستان در تهران و حدود ۹۰۰ بیمارستان در کشورخدمات تصویربرداری به بیماران ارائه می‌کنند، گفت: طرح تحول نظام سلامت سبب کاهش پرداختی از جیب مردم در حوزه‌های مختلف از جمله تصویر برداری شد، ولی متاسفانه بیمه‌ها به تعهد خود عمل نکرده و مراکز دولتی و خصوصی را با مشکل مواجه کردند که این مسئله در کنار افزایش قیمت‌های تجهیزات سبب شده که بسیاری از مراکز نتوانند تجهیزات و دستگاه‌های خود را به روز کنند.
سی و پنجمین کنگره رادیولوژی ایران و هفدهمین کنگره علوم پرتو نگاری ایران با محور‌های حفاظت در برابر اشعه، تصویربرداری در زنان و مامایی، تصویربرداری آنکولوژی، تصویربرداری دستگاه عصبی، تصویربرداری هیبرید ۳ تا ۶ اردیبهشت ۹۸ در مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد برگزار می‌شود.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.icr۲۰۱۹.ir مراجعه و یا با تلفن ۴۴۴۶۲۰۷۸ تماس حاصل فرمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تجهیزات پزشکی تجهیزات تصویربرداری مراکز تصویربرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان رونمایی شد

کراکوف ،خواهرخوانده لهستانی اصفهان، میزبان بزرگترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان است که در یک کلیسا واقع شده و اندازه آن بزرگ‌تر از زمین بسکتبال است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بزرگ‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان در کلیسای موسوم به «خداوند عیسای شبان خوب» در شمال شهر کراکوف نصب شده است. به طور خاص، پنجره شیشه‌ای رنگی شامل ۲۷ بخش عمودی است که صحنه‌های مختلف کتاب انجیل را نشان می‌دهد.

مساحت کل مجموعه ۴۲۶ متر مربع است که کمی بزرگ‌تر از زمین بسکتبال است. نمایش عمومی این اثر هنری که دو سال طول کشید، با صدمین سالگرد تأسیس کلیسای پرادنیک چروونی انجام شد.

کراکوف و ارتباط آن با سنت شیشه‌های رنگی

مجموعه شیشه‌های رنگی «با صلیب به سمت نجات» نامیده می‌شود و در مرکز طراحی‌های آن حضرت مسیح قرار دارد. اضافه شدن این پنجره جدید به کراکوف، شهرت این شهر لهستانی را به عنوان مقصدی برای تماشای هنر شیشه‌های رنگی افزایش می‌دهد. کراکوف همچنین دارای یک موزه اختصاصی شیشه‌های رنگی است و جالب است بدانید که اولین کارخانه شیشه‌های رنگی لهستان در سال ۱۹۰۷ در این شهر تأسیس شد و اکنون محل موزه است.

دانستنی‌هایی از کراکوف کراکوف از سال ۱۰۳۸ تا ۱۵۹۶ پایتخت لهستان بود، زمانی که زیگیسموند سوم واسا دربار سلطنتی خود را به ورشو منتقل کرد که سپس به پایتخت تبدیل شد. کراکوف همچنین از سال ۱۸۴۶ تا ۱۹۱۸ پایتخت دوک‌نشین بزرگ کراکوف بود. کراکوف در بخش جنوبی لهستان، روی رودخانه ویستولا، در دره‌ای در دامنه کوه‌های کارپات واقع شده است. این شهر دومین منطقه پرجمعیت لهستان است و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای لهستان محسوب می‌شود که قدمت بعضی قسمت‌های آن به قرن هفتم بازمی‌گردد. در سال ۱۹۷۸ یونسکو اولین مکان‌ها را برای فهرست میراث جهانی جدید خود تأیید کرد و شهر کراکوف به عنوان «اولین شهر» در این فهرست گنجانده شد. کراکوف به عنوان شهر ادبی یونسکو شناخته می‌شود زیرا در زمینه ادبیات تاریخ گسترده‌ای دارد. کراکوف بزرگترین میدان بازار قرون وسطایی اروپا را در خود جای داده است. قدمت این میدان به قرن سیزدهم باز می‌گردد و خانه‌های تاریخی اطراف آن را احاطه کرده‌اند. امروزه این میدان مکانی پر جنب و جوش پر از کافه‌ها، رستوران‌ها و موزه‌ها است.

کد خبر 747731

دیگر خبرها

  • آغاز پیش تولید «پایتخت۷» / تصویربرداری قصه‌های خانواده معمولی از مرداد
  • افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • بارش ۲ برابری در کرمان و سیلابی شدن شرق استان بدون تلفات
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!
  • عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان رونمایی شد
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • پایتخت یونان در میانه طوفان گرد و غبار به رنگ نارنجی درآمد + تصاویر
  • تهران بزرگ‌تر شد
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری