Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@16:33:37 GMT

«پویش حمایت از کالای ایرانی» در مساجد شکل می گیرد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۱۱۵۳

«پویش حمایت از کالای ایرانی» در مساجد شکل می گیرد

حجت الاسلام ذاکر«پویش حمایت ازکالای ایرانی» را رویکرد امورمساجداستان تهران در سال ۹۸ دانست و گفت: معرفی محصولات ایرانی و کارآفرینان محلات که در بحث تولید خدمت می کنند، ضمن تقدیر، تجلیل و حمایت معنوی از آنان از برنامه های این مرکز در سال جدید است.

«حجت الله ذاکر» در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه و رویکرد مساجد استان تهران در رابطه با نامگذاری سال 98 با عنوان «رونق تولید» گفت: یکی از اولویت های کاری مرکز رسیدگی به امور مساجد در هرسالی، تحقق بخشیدن به شعار آن سال است که  از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 پویش حمایت از رونق تولید

وی بیان کرد:مقام معظم رهبری در سال های گذشته شعارهای اقتصادی را برای شعار سال در نظر گرفتند،امسال هم بحث رونق تولید را مطرح کردند و با توجه به اینکه مرکز رسیدگی به امور مساجد، یکی از مراکزی است که می تواند در مساجد در زمینه شعار سال فرهنگسازی کند، به همین منظور برنامه هایی را برای اجرا در همین زمینه در نظرگرفته است که یکی از این برنامه ها «پویش حمایت از کالای ایرانی» است، زیرا که اگر می خواهیم  تولید، رونق بگیرد، مهم ترین محور در بحث رونق تولید، حمایت از تولیدات و محصولات ایرانی است.

 

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه این مرکز به صورت گسترده موضوع نامگذاری شعار سال را در مساجد فرهنگسازی و مورد توجه قرار می دهد، افزود: کارگروه و پویشی هم در این زمینه در مساجد شکل خواهد گرفت و موضوع حمایت از کالای ایرانی جزو یکی از برنامه های ما در سال آتی خواهد بود، ضمن اینکه محصولات ایرانی و کارآفرینان محلات که در بحث تولید خدمت می کنند، به مردم معرفی، تقدیر و تجلیل و  حمایت معنوی از آنها صورت می گیرد.

 

 وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این، همزمان با دهه تکریم و غبارروبی مساجد، در برنامه های این دهه، شیوه نامه هایی را در ارتباط با رونق تولید،ضمن سایر برنامه ها آماده و در اختیار ائمه جماعات مساجد قرار می دهیم تا در مساجد عملیاتی کنند.

 

بیانیه گام دوم انقلاب

 ذاکر در ادامه با اشاره به دیگر برنامه های مساجد استان  تهران در سال ۹۸ گفت: رویکرد برنامه های مرکز رسیدگی به امور مساجد در سال جدید،بر مبنای بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری خواهد بود، تلاش ما در این راستا است، برنامه ها در این زمینه اتفاق بیافتد و هفت محوری که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به آنها اشاره داشتند را مدنظر قرار دهیم و این موضوع را بررسی کنیم که مساجد در گام دوم انقلاب چه نقشی را می توانند ایفا کنند.

 

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به عناوین دهه تکریم و غبارروبی مساجد در سال ۹۸ تصریح کرد: روز اول دهه تکریم و غبارروبی مساجد با عنوان «مسجد، زمینه‌ساز رونق تولید» نامگذاری شده است که در این روز بحث پویش کالای ایرانی، تقدیر از فعالین عرصه تولید و تشویق نمازگزاران به رونق تولید مورد توجه قرار می گیرد. روز دوم این دهه «مسجد، پیشتاز در تحقق گام دوم انقلاب» نام گرفته که برنامه مساجد در این روز، سخنرانی در رابطه با تبیین بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری و تشکیل کارگروه تخصصی در تحلیل و تبیین بیانیه مقام معظم رهبری خواهد بود.

 

پویش یک حس خوب جهت جذب مردم به مساجد

ذاکر اظهار کرد: روز سوم دهه تکریم و غبارروبی مساجد با عنوان «مسجد،کانون مهرورزی و نشاط معنوی»نام گرفته که در این روز هم عطرافشانی مساجد، تقدیر و تجلیل از کارگزاران مساجد و جمع آوری کمک های مردمی برای سیل زدگان،« پویش یک حس خوب» جهت جذب مردم به مساجد و جشن روزه اولی ها مورد توجه است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد«مسجد، محور اتحاد و همبستگی» عنوان روز چهارم این دهه نام برد و گفت:دعوت از اقشار و اصناف مختلف مردم برای حضور به مسجد و تشکیل جلسه شورای محله در مساجد، برنامه مساجد برای این روز است.

ترویج فرهنگ ازدواج آسان

وی عنوان روز پنجم دهه تکریم و غبارروبی مساجد را «مسجد،بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» دانست و به برنامه این روز اشاره کرد و گفت:دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران و تجلیل از خانواده های آنها و دیدار از جانبازان بستری در آسایشگاهها برنامه ویژه این روز است، ضمن اینکه برنامه شبی با خاطره با قرائت وصیتنامه شهدا، زیارت قبور شهدا و یادواره شهدای محله در این روز انجام می شود.

 

ذاکر«مسجد،پایگاه سلامت اجتماعی» را نامگذاری روز ششم دهه تکریم و غبارروبی مساجد عنوان کرد و گفت:برنامه در نظر گرفته شده  برای این روز شامل برگزاری کارگاه آموزشی ویژه نمازگزاران در موضوعات مختلف اجتماعی و خانوادگی،ترویج فرهنگ ازدواج آسان،تقدیر از کارآفرینان نمونه و جلب مشارکت در جهت کارآفرینی است و در روز هفتم این دهه که با عنوان«مسجد، کانون تزکیه و تعلیم» نامگذاری شده است برنامه ما دعوت از معلمان، اساتید، دانش آموزان، دانشجویان به مسجد و تقدیر از معلمان و اساتید ممتاز است. همچنین در روز هشتم دهه تکریم و غبارروبی مساجد که با عنوان «مسجد، میعادگاه منتظران موعود»، نام گرفته، برنامه  مساجد، برپایی مراسم دعای ندبه، حضور دسته جمعی در نماز جمعه و سخنرانی با عنوان مهدویت است.

 

برپایی نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی مسجد

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امورمساجد با اشاره به عنوان روزهای نهم و دهم دهه تکریم و غبارروبی مساجد که تحت عنوان «مسجد،جبهه جهاد فرهنگی»،«مسجد،پایگاه تعالی جوان مؤمن انقلابی» نامگذاری شده است، خاطر نشان کرد: برنامه های در نظر گرفته شده برای این روزها شامل برگزاری برنامه سخنرانی  در رابطه با جنگ نرم و برپایی نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی مسجد، اهدا بسته محتوایی به نمازگزاران، برگزاری مسابقه کتبی از متن بیانیه مقام معظم رهبری،برپایی  محفل انس با  قرآن،کرسی های تلاوت با حضور قاریان جوان، معرفی و تقدیر از نخبگان جوان علمی و فرهنگی و ورزشی محله است.

 

ویژه برنامه های مساجد در اعیاد شعبانیه

وی با اشاره به برنامه های مساجد استان تهران برای اعیاد شعبانیه گفت: امسال برای اولین بار در مساجد استان تهران، ویژه‌برنامه‌هایی را با عنوان «دهه انتظار» برگزار می‌کنیم، این برنامه‌ها از ۲۳ فروردین‌ تا اول اردیبهشت‌ماه مقارن با ششم تا ۱۵ شعبان با موضوعات متنوع مهدوی همچون نقش دعا در تعجیل ظهور، شاخصه های فرهنگ انتظار،خصوصیات سبک زندگی منتظرانه، ولایت‌پذیری لازمه انتظار، انقلاب اسلامی دستاورد منتظران، گام دوم انقلاب زمینه ساز تحقق فرج و ویژگی های جوان مومن منتظر برگزار خواهد شد.

 

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل سیل لرستان بارندگی و سیلاب سیل زدگان خوزستان پلدختر کمک به سیل زدگان سیل خوزستان مناطق سیل زده مسجد طراز اسلامی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج ضمن تبریک ۱۱ اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر با اشاره به بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کار و کارگر گفت: همه باید طبق آنچه که خواسته شده عمل کنیم تا نتیجه مطلوب که خودکفایی و استقلال همه جانبه اقتصادی است، حاصل شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم مطرح کرد: با تولید مشکلات معیشتی، اشتغال، ارزش پول و … حل می‌شود، بنابراین همه باید برای روشن شدن ارزش کار در جامعه تلاش کنیم، به گونه‌ای که کسی بیکار نباشد و هر کس برای خود مشغولی داشته باشد که از طریق آن حداقل بخشی از زندگی خود را تأمین کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به نبرد اقتصادی تنگاتنگ موجود و با تاکید بر اینکه رسانه‌ها و فضاهای تبلیغاتی به گونه‌ای تبلیغ کنند که بیکاری مورد مذمت و کار ارزش باشد، بیان کرد: دین اسلام اهمیت زیادی برای جایگاه کارگر قائل شده و تن آسایی و مصرف گرایی را به شدت مذمت و همگان را به تولید و اشتغال ترغیب کرده است.

ضرورت گفتمان سازی به جهت خرید کالای ایرانی

به گفته وی، در بعد مردمی، مهمترین کار برای تأمین امنیت شغلی کارگران، گفتمان سازی و فرهنگ سازی به جهت خرید کالای ایرانی به عنوان حاصل کار و تلاش کارگر ایرانی است. بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود، باید خرید محصولات ایرانی به عنوان یک وظیفه عمومی و امر به معروف و خرید کالاهای خارجی دارای مشابه ایرانی به عنوان یک منکر در جامعه گفتمانی ما غالب شود.

آیت الله حسینی همدانی ضمن تبریک ۱۲ اردیبهشت روز معلم مطرح کرد: شهید مطهری خصوصیات منحصر به فرد بسیاری داشت که مهمترین آنها داشتن نظم و برنامه بود؛ نقش نظم در سامان دادن به مسائل مختلف زندگی و هموار کردن مسیر برای رسیدن به اهداف بزرگ بر کسی پوشیده نیست و همواره یکی از عوامل موفقیت انسان‌های بزرگ همین ویژگی بوده است.

امام جمعه کرج توجه به نیازهای جامعه و پاسخ به شبهات و معضلات فکری مردم را از ویژگی‌های مهم استاد مطهری دانست و عنوان کرد: شهید مطهری نمونه یک معلم در تراز انقلاب بود و الگویی برای تمام کسانی است که در این مسیر حرکت می‌کنند. وی هم آموزش می‌داد و هم تربیت معنوی و دعوت الهی داشت. شهید مطهری هم معلم و هم مربی بود.

معلمان روح امید را در دل دانش آموزان بدمند

وی با بیان اینکه امروز مهمترین راهبرد انقلاب تقویت نسلی است که هم عالم بوده و هم با فرهنگ و آموزه‌های مکتب اهل بیت (ع) پرورش یافته باشد، متذکر شد: فعالان جبهه انقلاب نباید اجازه دهند نظام آموزشی کشور از این جهت منحرف و در دام اسنادی مانند ۲۰۳۰ گرفتار شود. معلمان به معلمی به عنوان شغل و حرفه نگاه نکنند زیرا معلمی جلوه‌ای از هنر الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز روز معلم را روز تکریم عشق و ایثار خواند و اظهار کرد: ۱۲ اردیبهشت روز تکریم از کسانی است که قد آنها در راه ساختن و تربیت انسان‌ها و نسل آینده خمیده شد. وظیفه معلمی همیشه خطیر بوده اما امروز بخاطر رفعت جایگاه ایران در بین ملل اسلامی سنگین‌تر شده و معلمان باید روح امید را در دل دانش آموزان بدمند و انسان‌هایی بصیر و دشمن شناس پرورش دهند.

آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر ضرورت پرورش دانش آموزانی دشمن شناس، استکبارستیز، اهل ایثار و مجاهدت، متعهد، آرمان خواه، اهل معرفت و دغدغه مند نسبت به مسائل جامعه خاطرنشان کرد: اگر تغییر و تحول در نظام آموزشی کشور لازم است، این مهم محقق نمی‌شود مگر با تغییر در پرورش معلمان تراز انقلاب به عنوان عاملان اصلی تغییر.

نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است

وی با اشاره به ثبت لکه ننگ دیگری برای سازمان ملل متحد به خصوص شورای امنیت مطرح کرد: پس از تلاش صهیونیست‌ها برای حذف فلسطین از نقشه جهانی، کشورهای جهان پذیرفتند که کشور فلسطین یکصد و نود و چهارمین عضو رسمی سازمان ملل متحد باشد. جلسه تشکیل شد اما آمریکای صهیونیست زیر بار این ماجرا نرفت و وتو کرد. وتو یعنی دم از صلح می‌زند اما نمی‌خواهد صلحی در جهان برقرار باشد.

امام جمعه کرج تصریح کرد: جبهه مقاومت با هوشمندی و دقت در ترسیم وظایف، راه نفس کشیدن رژیم صهیونیستی، این دیو خون آشام را بسته و نفس‌های آن را به شماره انداخته و ارباب پلیدتر از خودش نیز با تنفس مصنوعی، وتو کردن و دادن اسلحه و مهمات کار می‌کند. اکنون نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده و آزادگان جهان آزادانه شعار مرگ بر آمریکا را سر می‌دهند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه غزه در این نبرد پیروز شد زیرا در دل دنیای غرب همه را به سمت مظلومیت خود و پلیدی استکبار متوجه کرد، در رابطه با وضعیت عفاف و حجاب بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: بنده معتقدم در دولت و قوه قضائیه و بخش‌های مختلف در این زمینه مسؤولیت جدی وجود دارد و باید به مسوولیت‌های قانونی و شرعی خود عمل کنند.

کم کاری و ترک فعل در حوزه عفاف و حجاب مشهود است

وی بیان کرد: کم کاری و ترک فعل در این زمینه مشهود است و من از همینجا مطالبه گری می‌کنم که مجموعه‌های مختلف گزارش کار خود را ارائه دهند و اعلام کنند که نتیجه و خروجی حداقل ۳۰ جلسه مرتبط با عفاف و حجاب چه بوده است؟ آنچه که اهمیت دارد، حمایت همه جانبه از قانون و کمک به مجریان آن است و همه دستگاه‌ها موظف به رعایت قانون هستند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه هر کس در هر کشوری که زندگی می‌کند باید قوانین آن را رعایت کند، مطرح کرد: امروز در برخی مراکز برخی تخلفات به صورت آزادانه انجام می‌شود که مطلوب نیست. در این راستا دستگاه‌های مربوطه باید ورود کنند زیرا گاهی اوقات همین موضوعات زحمات دستگاه‌های دیگر را هدر می‌دهند.

آیت الله حسینی همدانی عنوان کرد: اخیراً رهبر معظم انقلاب مجدداً تاکید کردند که در این زمینه نقش اصلی بر عهده بانوان است و آنها در تصمیم سازی و تصمیم گیری باید وارد عرصه شوند، ولو اینکه مسؤولیت اقدام بر عهده دستگاه‌های متعدد است اما اقدام آنها حمایت از عملکرد بانوان است. بخش مهم این معضل باید با حضور و مطالبه گری و درخواست بانوان حل شود.

همه دستگاه‌ها به کمک نیروی انتظامی بشتابند

امام جمعه کرج اظهار کرد: بخشی از این معضل نیز توسط بیگانگان و کم کاری برخی مسؤولان به صورت امنیتی درآمده که دستگاه‌ها باید آنها را دنبال و پیگیری کنند و ما نیز از این امر و نیروی انتظامی حمایت می‌کنیم. تمام دستگاه‌های استان باید به کمک نیروی انتظامی بیایند و مردم نیز از این اقدامات حمایت کنند. امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و نباید کوتاهی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه بدنه مردم باید با ابتکار و سلیقه در بخش فرهنگی این موضوع وارد شوند و مسؤولیت برخی اقدامات نیز با دستگاه هاست، خاطرنشان کرد: دور دوم انتخابات در پیش است، نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشید و با اهتمام اولیه در این دور هم شرکت کنید؛ بی توجهی و اهمیت ندادن گاهی خسارات غیرقابل جبرانی به بار می‌آورد، بنابراین مواظب باشید و با دقت انتخاب کنید.

کد خبر 6089054

دیگر خبرها

  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • ستون خیمه هویت ایرانی شعر است/فصل دوم برنامه به اوایل تابستان خواهد رسید + فیلم
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان