Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@22:21:59 GMT

رشد صنعت خراسان رضوی در سال 97

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۱۷۳۳

رشد صنعت خراسان رضوی در سال 97

راضیه علیرضایی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در سال گذشته 443 فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری 42 هزار و 136 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 9 هزار و 500 نفر در این استان صادر شد.
وی افزود: این در حالی است که تعداد پروانه های بهره برداری صنعتی صادر شده سال 1396 در این استان 348 فقره با سرمایه گذاری 37 هزار و 991 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای هشت هزار و 730 نفر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: سهم استان خراسان رضوی در حوزه پروانه های بهره برداری صنعتی سال 1397در کل کشور از نظر تعداد 6 درصد، از نظر سرمایه گذاری هفت درصد و از نظر اشتغالزایی آنها 9 درصد است.
علیرضایی گفت: جایگاه خراسان رضوی در عملکرد سال 97 کشور از نظر تعداد پروانه های بهره برداری صادر شده بعد از استان های اصفهان، تهران و آذربایجان شرقی، رتبه چهارم، از نظر میزان سرمایه گذاری آنها بعد از استان های هرمزگان و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، رتبه سوم و از نظر اشتغالزایی آنها بعد از استان های اصفهان و البرز نیز رتبه سوم است.
وی افزود: هم اکنون پنج هزار و 706 واحد صنعتی در استان خراسان رضوی با سرمایه گذاری 193 هزار و 761 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 196 هزار و 541 نفر وجود دارد که سهم آن از تعداد واحدهای صنعتی کشور و سرمایه گذاری صنعتی هفت درصد و اشتغال این بخش هشت درصد است.
وی اظهار داشت: جایگاه کنونی خراسان رضوی در کشور از نظر تعداد پروانه های بهره برداری صنعتی پس از استان های تهران و اصفهان، رتبه سوم، از نظر میزان سرمایه گذاری آنها بعد از استان های هرمزگان، اصفهان، تهران و خوزستان، رتبه پنجم و از نظر اشتغالزایی آنها بعد از استانهای تهران و اصفهان رتبه سوم است.

* رشد سرمایه گذاری در جوازهای تاسیس و طرحهای توسعه صنعتی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در سال گذشته هزار و 671 فقره جواز تاسیس واحد و طرحهای توسعه صنعتی با سرمایه گذاری 81 هزار و 762 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 35 هزار و 604 نفر در این استان صادر شد.
وی افزود: این در حالی است که در سال قبل از آن هزار و 759 فقره جواز تاسیس و طرحهای توسعه صنعتی با سرمایه گذاری 56 هزار و 87 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 41 هزار و 631 نفر صادر شده بود.
وی اظهار داشت: مقایسه این ارقام نشان دهنده کاهش 6.9 درصدی تعداد جوازهای تاسیس و طرحهای توسعه صنعتی، افزایش 45.8 درصدی سرمایه گذاری و کاهش 14.5 درصدی اشتغالزایی آنهاست.
علیرضایی گفت: تعداد کنونی جوازهای تاسیس و طرحهای توسعه صنعتی این استان 2 هزار و 837 فقره با سرمایه گذاری 300 هزار و 773 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 79 هزار و 864 نفر می باشد.
وی افزود: سهم خراسان رضوی از جوازهای تاسیس و طرحهای توسعه سال گذشته در کشور از نظر تعداد 6.9 درصد، از نظر سرمایه گذاری 3.1 درصد و از نظر اشتغالزایی آنها 6.5 درصد است.
وی اظهار داشت: جایگاه کنونی این استان از نظر تعداد جوازهای تاسیس و طرحهای توسعه پس از استان های اصفهان، یزد، مازندران، سمنان و فارس رتبه ششم، از نظر میزان سرمایه گذاری آنها پس از منطقه ویژه اقتصادی خوزستان، هرمزگان، اصفهان، فارس، یزد، کرمانشاه و بوشهر رتبه هشتم و از نظر اشتغالزایی آنها بعد از استان های اصفهان، یزد، مازندران، البرز و سمنان نیز رتبه ششم است.

* وضعیت طرحهای صنعتی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طرحهای صنعتی با پیشرفت بیش از 60 درصد در این استان شامل 310 طرح با پیش بینی سرمایه گذاری 59 هزار و 241 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 13 هزار و 646 نفر است.
وی افزود: طرحهای صنعتی با پیشرفت 40 تا 59 درصد در این استان نیز 132 طرح با پیش بینی سرمایه گذاری 25 هزار و 603 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای چهار هزار و 427 نفر است.
وی طرحهای صنعتی با پیشرفت 10 تا 39 درصد را نیز 171 طرح با پیش بینی سرمایه گذاری 80 هزار و 384 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 12 هزار و 191 نفر و طرحهای صنعتی با پیشرفت صفر تا 10 درصد را هم 2 هزار و 226 طرح با پیش بینی سرمایه گذاری 135 هزار و 577 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 49 هزار و 788 نفر ذکر کرد.
7489 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آذربایجان شرقی اصفهان خراسان رضوی سازمان صنعت معدن و تجارت صنعت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۱۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو در حالی امروز آغاز به کار کرد که صنعتگران و تولیدکنندگان قمی در خوشه و بخش‌های صنعتی کفش ماشینی، سنگ‌های تزیینی، محصولات کشاورزی، فرش دستبافت و محصولات بهداشتی و آرایشی ظرفیت‌های صنعتی، معدنی، تولیدی و کشاورزی قم را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو امروز برای ششمین دوره گشایش یافت. این نمایشگاه تا دوازدهم اردیبهشت ماه از ساعت ۹ تا ۱۶ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی