Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@07:43:47 GMT

توئیت ظریف درباره سفر عبدالمهدی‌

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۲۰۹۶

وزیر خارجه ایران در توئیتی با اشاره به سفر نخست‌وزیر عراق به تهران، هدف این سفر را فعال کردن کامل ظرفیت‌های همکاری سیاسی، اقتصادی و امنیتی دو کشور برشمرد. ناطقان: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در صفحه توئیترش با انتشار تصاویری از سفر عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق به تهران نوشت: «میزبان آقای عادل عبدالمهدی نخست وزیر، هیات عالی وزرا و بخش خصوصی عراق در سفر به ایران بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرایی کردن توافقات سفر تاریخی دکتر روحانی به عراق به منظور فعال کردن کامل ظرفیت‌های همکاری سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشور دوست و همسایه ما عراق، هدف این سفر است.»
عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق دیروز (شنبه) در رأس هیأتی به منظور انجام سفری دو روزه وارد تهران شد و مورد استقبال رسمی حسن روحانی قرار گرفت.

محمدعلی الحکیم وزیر خارجه عراق نیز که در این سفر حضور دارد عصر دیروز با حضور در محل وزارت خارجه ایران با ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، طرفین با ابراز رضایت از روند مناسبات دو کشور، از توسعه آن در زمینه‌های گوناگون سیاسی و اقتصادی و نیز مرزی در جهت تحکیم روابط بین دو ملت برادر و همسایه حمایت کردند.

وزرای خارجه دو کشور در این دیدار همچنین در خصوص مهمترین مسائل منطقه رایزنی و تبادل نظر کردند. منبع: فارس برچسب ها: ظریف ، عبدالمهدی ، سفر ، تهران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ظریف عبدالمهدی سفر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۲۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی

پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

 پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه  تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشور‌های منطقه  برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

 امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی