Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان قم وعده داده است حضور قم در لیگ دسته دوم فوتبال ایران را با جدیت دنبال می‌کند، اما به نظر می‌رسد این وعده، هدفی دور از دسترس باشد. ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، یکی از نخستین وعده‌های جدی مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان قم بعد از انتصاب برای فوتبال دوستان قمی بود که آنها را به حضور تیمی در لیگ‌های معتبر فوتبال کشور امیدوار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسول منعم وعده داده است؛ استان قم را در لیگ دسته دوم فوتبال ایران در سال 98صاحب‌امتیاز می‌کند، اما نگاهی به داشته‌های فنی فوتبال قم از یک سو و وضعیت حامیان مالی در دسترس و هزینه‌های تیم‌داری از سوی دیگر سبب می‌شود فاصله این وعده را تا تحقق بسیار طولانی ارزیابی کنیم.

دوبنده‌پوش قمی به اردوی تیم ملی فراخوانده شدعملکرد دو و میدانی قم در انتخابی تیم ملی؛ امیدوارکننده اما بدون حدنصاب ورودی آسیافوتسال قم با 2 تیم در لیگ برتر امید شرکت می‌کند

فوتبال قم پس از نابودی صبا، دیگر نماینده‌ای در لیگ‌های برتر، دسته یک، دو و سه کشور ندارد، البته سهمیه حضور صبای قم در مرحله نهایی لیگ دسته سوم حفظ‌شده است اما پولی برای احیای این تیم وجود ندارد و صبا نیز برای فعالیت دوباره باید بدهی‌های گذشته و تلنبار شده خود را پرداخت کند.

در همین حال، در زمینه سازندگی در فوتبال قم، استعداد انسانی فوتبال استان قم نشان می‌دهد ورود به عرصه لیگ دسته دوم یا هر سطح دیگر با تیمی متشکل از بازیکنان بومی بر اساس گفته‌های مدیرکل ورزش و جوانان قم، سرنوشتی مشابه تیم‌های پیشین خواهد داشت.

در دوران حیات تیم وحدت قم که آن تیم نیز تیمی بهره‌مند از حداکثر بازیکنان بومی بود، نتیجه نهایی چیزی جز سقوط نبود.اکنون با احیای پروژه‌ای شبیه به وحدت در لیگ دسته دوم آن‌هم در شرایطی که فوتبال قم از نظر در اختیار داشتن بازیکن توانمند تهی‌تر از گذشته است به نظر نمی‌رسد تکیه مطلق بر بازیکنان بومی آینده روشنی برای این تیم داشته باشد.

از سوی دیگر رسول منعم در حالی وعده حضور یک تیم در لیگ دسته دومکشور را داده که به دلیل وضعیت ویژه اقتصادی کشور و نیز افزایش هزینه‌های مربوط به پشتیبانی یک تیم حاضر در این سطح، مشخص نیست بودجه کلان حمایتی از تیمی در لیگ دسته دوم کشور باید از چه منبعی تأمین شود.

بر اساس قانون، ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها مجاز به تیم داری نیستند، بنابراین پرداخت مستقیم بودجه چنین تیمی از سوی اداره ورزش و جوانان استان قم منتفی است. همچنین میزان درآمدهای اداره کل ورزش و جوانان قم در سال 98با توجه به وضعیت اقتصادی موجود نسبت به 97کاهش خواهد یافت و این موضوع دست اداره کل ورزش و جوانان قم را برای هزینه کردن در مقیاس کلان می‌بندد و این ارگان تنها می‌تواند کمک‌هایی را به اشکال گوناگون و نه کمک مالی مستقیم و اساسی به این تیم داشته باشد.

بنابراین تأمین هزینه از سوی حامی مالی اجتناب‌ناپذیر است و در چنین شرایطی، مجاب کردن بنگاه‌های اقتصادی به سرمایه‌گذاری در فوتبال آن‌هم در وضعیتی که بازگشت سرمایه تضمین‌شده نبوده کاری بسیار پیچیده است. زمان مشخص می‌کند اداره کل ورزش و جوانان قم برای این منظور برنامه مشخصی دارد یا وعده رسول منعم، بیش از اینکه یک وعده باشد در حد و اندازه یک هدف است و بس.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۲۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عصر امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان نخستین مراسم سالگرد درگذشت مرحوم سردار صفارزاده در بهشت حضرت معصومه (س) شهر مقدس قم برگزار شد.

‌در این مراسم سید محمد شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، سردار آذرنوش مشاور فرهنگی وزیر، غفور کارگری رییس و سید محمد پولادگر نایب رییس کمیته ملی پارالمپیک و جمع دیگری از مدیران ورزشی و فرهنگی حضور داشتند و با قرائت فاتحه یاد و نام این مدیر ارزشمند را گرامی داشتند.

وزیر ورزش و جوانان پیش از حضور در این مراسم، به زیارت آستان قدس حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت رفت.

کد خبر 6089255

دیگر خبرها

  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم کاپیتان پیشین تیم ملی بسکتبال
  • جبلی: در آینده نزدیک تکلیف حق پخش ورزش مشخص خواهد شد +فیلم
  • حضور منتخبان جامعه جوانان ورزشی در مناطق عملیاتی جنوب
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • هاشمی: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • امروز بهترین روز ورزش ایران است/ ۵ درصد استقلال و پرسپولیس برای پیشکسوتان
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود
  • مهدوی سرپرست ورزش وجوانان نکا شد