Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@13:08:10 GMT

خط شش مترو کریدور مهم و راهبردی حمل ونقل عمومی پایتخت است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۲۷۵۸

خط شش مترو کریدور مهم و راهبردی حمل ونقل عمومی پایتخت است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مراسم افتتاح خط شش متروی تهران که با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید ضمن گرامی داشت همزمانی آغاز بهره برداری از خط شش متروی تهران با آغاز سال جدید و نخستین روز ماه شعبان گفت: امیدواریم این کریدور مهم و راهبردی حمل و نقل عمومی تهران، با تکمیل تجهیزات ثابت و متحرک بتواند نقش مؤثری در خدمت رسانی به شهروندان، کاهش آلایندگی هوا و ترافیک ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور دکتر روحانی، یادی از آیت الله هاشمی رفسنجانی داشت و افزود: تداوم فعالیت متروی تهران یکی از دستاوردهای پافشاری و تلاش خستگی ناپذیر ایشان در توسعه کشور است که آیت الله در اوج دفاع مقدس و سالهای سخت کشور توانست بر مقاومت ومخالفت دلواپسان وقت که مترو را پروژه‌ای لوکس و غیرضروری می‌دانستند، غلبه کند و این پروژه را به نتیجه برساند.

وی ادامه داد: اگرچه امروز دیگر کسی مترو را پروژه‌ای لوکس نمی‌داند و عدالت محور بودن و نقش برجسته مترو در اقتصاد مقاومتی، کاهش مصرف سوخت و آلودگی محیط زیست و همچنین بهبود ترافیک و رفاه و ایمنی مردم غیرقابل انکار است اما مخالفت‌ها و کارشکنی‌ها در فرایند توسعه کشور همچنان ادامه دارد و مخالفان، توسعه کشور و ایجاد زیرساختها را اقدامی غیرضروری می‌دانند و ترجیح می‌دهند که منابع کشور صرف فعالیت‌های روزمره و نمایشی و تبلیغاتی و مناسبتی شود.

محسن هاشمی با اشاره به سیل در سال جدید که اکثر استان‌های کشور را درگیر خود کرده است گفت: اگر اقدامات زیربنایی و گسترده دوران سازندگی در سد سازی و مهار سیلابها و روان آب‌ها نبود، قطعاً آسیب‌های وارده به مراتب سنگین‌تر و گسترده‌تر می‌بود و اگر آن روند ادامه یافته بود و همزمان با استهلاک و رسوب گرفتگی مخازن سدها و رودخانه‌ها و مسیل ها، نوسازی، بهسازی و تداوم توسعه صورت می‌گرفت، امروز شاهد آسیب‌های کمتری بودیم.

وی با بیان اینکه این موضوع نشان می‌دهد توسعه و توجه به زیرساختها، یک موضوع ایده آل گرایانه و غیرضروری نیست، بلکه اولویت نیاز نخست کشور است ادامه داد: اگر ما امروز به توسعه همت نگماریم فردا با بحران مواجه می شویم، کشور نیاز به یک توسعه متوازن، پایدار و همه جانبه در ابعاد مختلف دارد و طبیعی است که لازمه چنین فرایند بزرگی، ایجاد بسترهای متناسب در حوزه‌های مختلف کشور است، طبیعتاً در روابط خارجی توسعه با تنش زدایی همگونی دارد تا تنش زدایی، نیازمند امنیت سرمایه گذاری، ثبات و آرامش است نه هیجان، التهاب و تهدید و با مقررات زدایی، تسهیل و تقویت بایست همراه باشد نه سختگیری، مچگیری و اعمال قدرت.

وی همچنین مترو را به عنوان یکی از نمادهای توسعه کشور برشمرد و افزود: خوشبختانه با زیرساختهای مناسب کنونی، ظرفیت پوشش ده میلیون سفر در روز توسط متروی تهران وجود دارد که هم اکنون تنها یک چهارم این ظرفیت استفاده می‌شود و اگر مثلث مدیریت شهری، دولت و سیستم بانکی بتوانند با هماهنگی و پیگیری مناسب عمل کنند تبدیل ظرفیت بالقوه به بالفعل در میان مدت، کار دشواری نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: جناب آقای دکتر روحانی خود به عنوان فردی که از ابتدای انقلاب در مناصب کلیدی و حساس کشور و عموماً همراه با آیت الله هاشمی رفسنجانی حضور داشته‌اند، بیش از هر فردی دیگری شاهد این مخالفت‌ها و کارشکنی‌ها در توسعه کشور بوده و هستند و امروز نیز انتظار ما وشهروندان تهرانی از ایشان و دولت تدبیر وامید آن است که مساله تجهیز متروی تهران بعنوان یکی از اولویتهای دولت قرار گیرد چرا که نقش مترو در اقتصاد مقاومتی، صرفه جویی ارزی، ایجاد اشتغال، خدمت به مردم و عدالت محوری بیش از هر پروژه دیگری است و امیدواریم با توجه ویژه ای که مقام معظم رهبری به تکمیل مترو دارند با دستور اکید ریاست محترم جمهور در دوسال باقی مانده از دولت تدبیر وامید متروی تهران به دو برابر ظرفیت کنونی یعنی ۵ میلیون سفر در روز برسد.

کد خبر 4583452 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر تهران محسن هاشمی متروی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟

کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی می‌تواند مشاغل سبز بیشتری ایجاد کند، بهبود سلامتی را برای جوامع محلی به ارمغان آورد و مزایای اقتصادی بی‌شماری به همراه داشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، محدود کردن گرمایش جهانی به ۱.۵ درجه سانتی‌گراد نیازمند تسریع تلاش‌ها برای کربن‌زدایی بخش کشتی‌رانی است. حرکت اول در این ابتکار، توسعه یک کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال به‌شمار می‌رود که نه تنها از توسعه سوخت‌ها و کشتی‌های با کربن کم و صفر حمایت، بلکه مشاغل سبز و مزایای سلامتی خوبی برای جوامع محلی ایجاد می‌کند.

مطالعه‌ای جدید حاکی از آن است که یک کریدور حمل‌ونقل دیجیتال و سبز (GDSC) بین سنگاپور، لس‌آنجلس و لانگ‌بیچ می‌تواند بیش از ۷۰۰ فرصت شغلی در تولید سوخت با آلایندگی صفر و نزدیک به صفر تا سال ۲۰۳۰ ایجاد کند. این مطالعه جریان‌های تجارت دریایی بین سنگاپور، لس‌آنجلس و لانگ‌بیچ را تجزیه‌وتحلیل کرد و یک خط پایه از فعالیت‌ها و نیازهای انرژی برای کشتی‌هایی را ارائه کرد که تا سال ۲۰۵۰ در کریدور فعالیت خواهند کرد.

مطالعه حاضر همچنین نشان داد که این کریدور می‌تواند به بهبود سلامت برای جوامع محلی منجر شود و مزایای اقتصادی گسترده‌ای را برای کشورهای این مناطق به همراه داشته باشد.

سوخت‌های بدون آلایندگی و توسعه مشاغل

تجزیه‌وتحلیل‌ها مقدار سوخت‌های نزدیک به صفر و صفر مورد نیاز برای ترافیک در این مسیر را با مدل‌سازی استفاده از سوخت‌های جایگزین کربن‌صفر و نزدیک به صفر توسط کشتی‌هایی برآورده کرده‌اند که در کریدور تا سال ۲۰۵۰ فعالیت خواهند کرد. در این بررسی پارامترهای مختلفی مانند هزینه‌های تولید و در دسترس بودن سوخت با توجه به اهداف استراتژی IMO 2023 در مورد کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها در نظر گرفته شده است.

کربن‌زدایی دریایی برای مدت طولانی در دستور کار بوده است، زیرا حتی اگر سهم کشتی‌ها در گرمایش جهانی نسبتاً کم باشد، بسیار مهم است. سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) معتبرترین نهاد بین‌المللی در این زمینه است که پس از چندین نقطه‌عطف در کربن‌زدایی دریایی، در سال ۲۰۱۸ یک نقشه‌راه جامع با استراتژی اولیه کاهش گازهای گلخانه‌ای ترسیم و آن را در سال ۲۰۲۳ بازنگری کرد. در این بازنگری کاهش گازهای گلخانه‌ای هم‌زمان با دستورالعمل بررسی چرخه حیات (LCA) توسعه پیدا کرد و رویکرد چرخه عمر به‌عنوان یک بخش ضروری برای دستیابی به اهداف آب‌وهوایی شناخته شد.

فعالیت‌های انجام‌شده از طریق کریدورهای کشتی‌رانی سبز می‌تواند موجب کاهش کربن‌زدایی گسترده‌تر در سراسر صنعت دریایی شود و مزایای سلامتی برای جوامع محلی و فرصت‌های اقتصاد سبز را برای کشورها به ارمغان آورد.

کد خبر 746484

دیگر خبرها

  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • سلبریتی های مترو سوار؛ هالیوودی هایی که ممکن است آن ها را در مترو ببینید (+عکس)
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت