Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه ایران، اقدام اخیر آمریکا در بلوکه کردن حساب‌های هلال‌احمر را نشانه ماهیت ادعاهای این کشور مبنی بر تحقق وضعیت بهتر برای مردم ایران دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به وبگاه خبری «العهد» لبنان گفت، آمریکا برای ارزش‌های انسانی و حقوق بشر هیچ احترامی قائل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاسمی گفت، دولت آمریکا ادعای «خدمت به ملت ایران و تحقق وضعیت بهتر برای آنها» را دارد، اما حوادث اخیر نشان داد این گفته‌ها فقط ادعا و حرف‌های خنده‌دار است.

قاسمی ادامه داد: «در سیل‌های اخیر که مناطق مختلف کشور را در بر گرفت، منجر به خرابی‌های زیاد و فوت ۷۰ نفر شد. با کمال تأسف آمریکا، اقداماتی در پیش گرفت که منافی با تمام معیار‌های بین‌المللی است، این کشور تمام حساب‌های هلال‌احمر ایران را بلوکه کرد؛ همانطور که می‌دانید بستن حساب‌های هلال‌احمر امکان ندارد، زیرا نهادی بشردوستانه است، در نهایت امر (این اقدام آمریکا) مانع رسیدن کمک‌های بشردوستانه (خارجی) چه از طرف ایرانی‌های مقیم خارج و چه دیگر ملت‌ها شد».

وی تصریح کرد: «دولت آمریکا مسئول نتایج منفی آثار مخرب سیل اخیر در ایران است، ما می‌دانیم اینگونه اقدامات طمّاعانه در مسائل انسانی قابل قبول نیست؛ ما حتی در جنگ‌های بزرگ دیده‌ایم که امکان ندارد از فعالیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر در جهان ممانعت به عمل آورد».

بهرام قاسمی در ادامه گفت: «برخی کشور‌ها مانند کویت که همسایه مسلمان ایران است بر اساس رفتار انسانی اقدام به ارسال کمک‌ها و دستگاه‌ها به ایران کرد‌ه‌اند تا در کم کردن از بار (تخریب‌ها) کمک کنند، اینگونه اقدامات بر همبستگی اسلامی و انسانی تأکید می‌کند؛ برخی کشور‌های اروپایی نیز اقداماتی مشابه در این زمینه انجام داده‌اند».

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران این اقدام آمریکا را در دادگاه‌های بین‌المللی پیگیری خواهد کرد یا خیر؟؛ گفت: «این موضوع در دست بررسی است، اما آمریکا که ادعای رهبری جهان را دارد به معیار‌های انسانی احترام نخواهد گذاشت، برای حقوق بشر احترامی قائل نیست و جامعه بین‌المللی، ملت‌ها و نخبگان در جهان باید با این اقدامات غیرانسانی آمریکا مقابله کنند، زیرا منجر به آشوب خواهد شد».

سخنگوی وزارت امور خارجه هفته گذشته نیز در گفتگو با رسانه‌های داخلی گفته بود که این اقدام آمریکا در آستانه سالگرد خروج آمریکا از برجام نشان دهنده رویکرد ضد مردمی دولتمردان این کشور علی‌رغم شعار‌های و ادعا‌های مسخره آنهاست که می‌گویند تحریم‌ها ضد مردم ایران نیست و به نفع مردم است

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایران سیل آمریکا ادعا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۲۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد

دانشگاه ورمونت اعلام کرد سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، دیگر در اواخر این ماه برای فارغ التحصیلان سخنرانی نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، با اعلام دانشگاه ورمونت، «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل برای فارق‌التحصیلان سخنرانی نخواهد کرد؛ اقدامی که یک پیروزی برای دانشجویان حامی فلسطین محسوب می‌شود.

طبق گزارش تایمز اسرائیل، دانشجویان دانشگاه ورمونت خواستار حذف سخنرانی گرینفیلد در مراسم آتی به دلیل نقش وی در وتوی چندین قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل در رابطه با غزه، شده بودند.

در روزهای اخیر تظاهرات‌های متعدد طرفدار فلسطین در دانشگاه‌ها در سراسر ایالات متحده صورت گرفته است و معترضان خواستار توقف حمایت نظامی، مالی و دیپلماتیک ایالات متحده از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه شده‌اند که منجر به شهادت بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی و زخمی‌شدن بیش از ۷۷۰۰۰ نفر دیگر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • مشت آهنین علیه خیزش دانشگاهیان آمریکا اثرگذار نیست/ فعال شدن بسیج دانشجویی این بار در ایالات متحده
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا