Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار نوروزی با دبیر و معاونین دبیرخانه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، ضمن تبریک سال نو و اعیاد و موالید مبارک پیش روی در ماه شعبان، ابراز امیدواری کرد که سال ۹۸ سرشار از موفقیت‌ها و عملکردها و فعالیت‌های فرهنگی و دینی در دو مجموعه کلان حوزه و آموزش و پرورش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله علیرضا اعرافی با بیان اینکه ستاد همکاریها منشأ فعالیت‌های اثرگذار در ترویج آموزه‌های دینی در نیل به تحقق حیات طیبه بوده گفت: گرچه فعالیت‌های قابل تقدیری انجام شده است، اما انتظار دغدغه مندان عرصه فرهنگ دینی بیش از این اینهاست و امیدواریم با برنامه‌ها سیاست‌های جدیدی که دبیر ستاد اندیشیده است، روز به روز شاهد ارتقا سطح همکاریها باشیم.

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش در ادامه، تیم مستقر در دبیرخانه ستاد را همدل، هماهنگ، پرکار و پرتلاش دانست و افزود: طرح‌های کلان و راهبردی برای تحول اثرگذار در حوزه‌های علمیه تدوین شده است که سهم آموزش و پرورش از این طرح‌ها قابل توجه است و پس از نهایی شدن آن را محضر رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید برای تصمیم نهایی تقدیم خواهیم کرد.

وی خاطرنشان ساخت؛ خوب است آقای حاجیان زاده به عنوان دبیر ستاد همکاریها، یک بار دیگر طرح‌های مرتبط با آموزش و پرورش را رصد و چنانچه نکته جدیدی به ذهنشان رسید برای گنجاندن آن با مسئولین مربوطه رایزنی نمایند.

در ابتدای این دیدار علیرضا حاجیان زاده دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش، ضمن تبریک سال نو به مدیر حوزه‌های علمیه، معاونین و همکاران ستادی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، گزارش کوتاهی از برخی اقدامات به نتیجه رسیده دبیرخانه ستاد همکاریها در سه ماهه آخر سال ۹۷ را ارائه نمود و از همراهی و پشتیبانی مدیر حوزه‌های علمیه در تحقق اهداف این ستاد تقدیر کرد.

وی گفت؛ با توجه به اینکه جلسات ستاد هر سه ماه یکبار منتشر می‌شود و گاهی ارجاع و اجرا مصوبات به معاونین ستادی هردو مجموعه با تأخیر مواجه می‌شد، تصمیم گرفتیم چند کمیته ستادی برای پیگیری مصوبات ستاد تشکیل دهیم.

حاجیان زاده افزود؛ وظیفه این کمیته‌ها پیگیری و اجرای مصوبات اعضای ستاد همکاریها می‌باشد که این مهم و نتیجه آن در اولین نشست فصلی با حضور وزیر و مدیر حوزه‌های علمیه عملیاتی خواهد شد.

دبیر ستاد همکاریها، همچنین از تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز جهت آماده کردن طرح‌ها و پیشنهادات کاربردی و راهبردی برای تصویب در ستاد همکاریها خبر داد و گفت؛ این هیئت‌ها که با حضور اندیشمندان و صاحب نظران آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه تشکیل جلسه خواهند داد، طرح‌ها علمی و پژوهشی و فرهنگی را آماده و برای شور در ستاد ارائه خواهند داد.

وی ابراز امیدواری کرد، اولین نشست فصلی ستاد در سال جدید اردیبهشت ماه با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و وزیر آموزش و پرورش و دیگر اعضای حقیقی و حقوقی در قم برگزار گردد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است

سید جمال وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه امسال در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم امتحانات دانش آموزان به صورت نهایی است، تاکید کرد: مجموعه آموزش و پرورش تدابیر و تمهیدات لازم را برای برگزاری امتحانات نهایی در سراسر استان اندیشیده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمینه کیفیت بخشی جلسات متعددی با دانش آموزان و اولیای دانش آموزان و هم با همکاران فرهنگی ما برگزار شده است، افزود: اطلاع رسانی لازم به خانواده‌ها در زمینه کیفیت و کمیت امتحانات نهایی در سال جاری صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: امسال همچنین کتاب راه نهایی شامل پننج سال سوالات امتحانات نهایی از سوی آموزش و پرورش جمع آوری و تدوین شده و به تعداد ۱۱ هزار جلد در اختیار دانش آموزان استان قرار گرفته است.

وزیری با بیان اینکه در زمینه تجهیزات امکانات و زیرساخت‌ها نیز اقدامات خوبی در سراسر استان سمنان صورت گرفته تا شاهد برگزاری هر چه بهتر امتحانات نهایی باشیم، گفت: ۵۰ حوزه امتحانی میزبان دانش آموزان برای این امتحانات خواهند بود.

وی با بیان اینکه تلاش شده بهترین امکانات و شرایط برای دانش آموزان فراهم کنیم زیرا آزمون‌ها در خرداد ماه برگزار خواهد شد و نیاز به امکانات سرمایشی و تهویه وجود دارد، افزود: شورای آموزش و پرورش استان دستور تهیه کمبودهای حوزه‌های امتحانی نهایی دانش آموزان را صادر کرده تا این آزمون‌ها به بهترین نحو برگزار شود.

کد خبر 6088305

دیگر خبرها

  • تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود