Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ احد آزادی‌خواه در جلسه علنی امروز مجلس شورای در نطق میان دستور خود ضمن تبریک سال جدید، اعیاد شعبانیه، روز جانباز و روز پاسدار گفت: رهبر انقلاب سال جدید را سال رونق تولید نامگذاری کردند، رونق تولید با سه نکته محقق می‌شود که نکته اول مبارزه با قاچاق است، تا زمانی که قاچاق در کشور ریشه‌کن نشود، تولید رونق نخواهد گرفت و اشتغال سامان نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گرچه در سال‌های اخیر در مبارزه با قاچاق اقدام خوبی انجام شد، اما این اقدامات، بنده را یاد آیه‌ای از قرآن کریم انداخت که فرمود «و لم نجدله عدنا» که به نظر می رسد دولت عزمی برای مبارزه با قاچاق و بریدن دست قاچاقچی ندارد؛ چراکه این قاچاقچیان تبدیل به مافیا شدند و به کسانی وصل هستند که مشخص نیست.

این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: نکته دوم در رونق تولید، توسعه صادرات است که ما باید به فکر توسعه صادرات باشیم؛ درحالیکه در ۵ سال گذشته به جای اینکه به فکر توسعه صادرات باشیم، دولت محترم تمام تلاش خود را برای برجام انجام داد، برجامی که قرار بود تحریم ها را در روز اجرا از بین ببرد، ولی از بین نبرد. برجامی که قرار بود مردم را از دریافت یارانه ۴۵ هزار تومانی بی نیاز کند، ولی بی نیاز نکرد و برجام و دهها وعده توخالی که باعث شد توسعه صادرات در کشور فراموش شود.

وی بیان کرد: سفر اخیر رییس جمهور به کشور عراق نشان داد که "آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا"، چراکه در حال حاضر، زمان از دست رفته است، اما دولت باید از ظرفیت کشورهای همسایه استفاده کرد و از معاهده‌های توخالی همچون برجام، FATF و CFT دوری کرده و از تمام تلاش خود در جهت توسعه صادرات استفاده کند تا تولید رونق بگیرد.

آزادی خواه ادامه داد: نکته سوم در رونق تولید حمایت از تولیدکنندگان است؛ در حالیکه در کشور، تولیدکنندگان از وضعیت نامناسبی برخوردار هستند و با بانک ها درگیر حل مشکلات خود هستند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: مشکلات کشور هیچ ارتباطی با آمریکا ندارد، آمریکا و ترامپ، سگ که باشند که برای مردم ایران مشکل ایجاد کنند. ترامپ غلط می کند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم می کند؛ درحالیکه سپاه در حال خدمت رسانی به مردم مناطق سیل زده است و در گذشته نیز در مناطق زلزله زده خدمت رسانی می کرد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس تصریح کرد: مشکل کشور از خود ماست؛ آقای رییس جمهور! در کنار نیروهای انقلابی خود، برخی نیروهای خائن نیز وجود دارد که بنا ندارند برای اعتلای کشور اقدامی مناسب انجام دهند؛ بنابراین برای اصلاح امور و مشکلات باید مدیران نالایق اصلاح شوند تا مشکلات مردم کاهش یابد.

آزادی خواه گفت: مدیرانی که دو تابعیتی هستند و خانواده آنها در خارج از کشور زندگی می کنند، درد حل مشکلات کشور را ندارند؛ ما در کشور مدیران با روحیه انقلابی فراوان داریم مگر قحط  الرجال وجود دارد که از ظرفیت آنها استفاده نمی کنید.

نماینده مردم ملایر در مجلس دهم ادامه داد: از رییس جهمور انتظار می رود که تمامی کارها را به قوه قضائیه نسپارد چراکه هنگام تخلف باید قوه قضائیه ورود کند. دولت باید وظیفه خود را انجام دهد. همه دستگاه‌های اجرایی بخش نظارت، حراست و بازرسی دارند و دیوان محاسبات و مجلس هم بر عملکرد آنها نظارت می‌کند.

وی تاکید کرد: آقای رییس جمهور اگر برادرتان متخلف است، خود با او برخورد کنید در حالی که حضرت علی در نامه ای به یکی از فرمانداران خود ضمن بازگویی تخلفات آن فرماندار گفت؛ اگر فرزندانم حسن و حسین جرمی را مرتکب شوند، با آنها نیز برخورد خواهد کرد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس افزود: ما نمایندگان کم کاری کرده ایم چراکه رهبر معظم انقلاب از ما گلایه مند بود که ای کاش درحوزه اقتصادی مصوبه ای را می گذراندیم تا مشکلات مردم کاهش یابد.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس خاطرنشان کرد: در سیل اخیر، استان همدان و شهرستان ملایر ۶ نفر تلفات داد که همکار عزیزمان آقای حاج بابایی به نمایندگی از دیگر اعضای مجمع نمایندگان استان همدان و حقیر به مدت ۳ شبانه روز برای مردم نوکری کردیم که از دولت محترم انتظار می رود در اسرع وقت نیازهای اساسی مردم را تامین کند و وام های مقاوم سازی روستایی و حل مشکل ضمانت را برای روستاییان برطرف کند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان همدان قاچاق مجلس شورای اسلامی مشکلات مشکلات مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۶۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی

ایده اعطای بنزین به نفر به جای خودرو، رویکردی نوین در مدیریت منابع انرژی و بهبود عملکرد اقتصادی محسوب می‌شود. این طرح می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر الگوهای مصرف سوخت و نهایتاً بر اقتصاد کلان داشته باشد. در حال حاضر، مقادیر قابل توجهی بنزین به دلیل استفاده غیرکارآمد و قاچاق هدر می‌رود. با اجرای این طرح، هر فرد بر اساس نیاز واقعی خود بنزین دریافت می‌کند، که این امر می‌تواند منجر به کاهش قابل توجهی در هدررفت بنزین شود.

با اعمال سیاست تخصیص بنزین به افراد به جای خودروها، دسترسی به حجم زیادی از بنزین برای قاچاقچیان به طور مؤثری محدود می‌شود. در این ساختار، هر فرد می‌تواند سهمیه بنزین خود را با قیمت‌های داخلی و یا قیمت‌هایی نزدیک به تعادل جهانی به فروش برساند؛ این امر انگیزه برای قاچاق بنزین به کشورهای همسایه را کاهش داده و به نوبه خود می‌تواند به کاهش قابل توجهی در فعالیت‌های قاچاق منجر شود. این تغییرات نه تنها باعث افزایش درآمدهای ارزی از طریق امکان صادرات بیشتر به بازارهای بین‌المللی می‌شوند، بلکه به تقویت اقتصاد کشور و شفافیت بیشتر نیز کمک می‌کنند.

علاوه بر این، با اجرای طرح اعطای یارانه بنزین به افراد به جای خودروها، تحول عمده‌ای در الگوی مصرف سوخت در کشور رقم خواهد خورد. این طرح به شهروندان امکان می‌دهد تا با استفاده بهینه از سهمیه‌های اختصاص یافته، نه تنها هزینه‌های شخصی خود را مدیریت کنند بلکه به سمت افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و روش‌های اشتراکی حرکت کنند. به عنوان مثال، ترغیب به سفرهای دسته‌جمعی و هماهنگ‌سازی برنامه‌های سفر با دیگران، مصرف بنزین را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد و تجربه‌های اجتماعی مشترک و خاطره‌انگیزی را فراهم می‌آورد.

با کاربردی‌تر شدن مصرف بنزین، می‌توان انتظار داشت که سطح آلودگی ناشی از احتراق ناکارآمد سوخت کاهش می‌یابد. این امر نه تنها به بهبود کیفیت هوا کمک می‌کند، بلکه سلامت عمومی را نیز تقویت می‌کند. به این ترتیب، طرح تخصیص بنزین به نفر به جای خودرو می‌تواند یک پیروزی چندجانبه برای اقتصاد، محیط زیست و جامعه باشد.

با اجرای طرح اختصاص سهمیه بنزین به نفر، تغییراتی در رویکرد تخصیص یارانه انرژی در بخش بنزین ایجاد خواهد شد. در این طرح، هر شخص به جای خودرو، سهمیه بنزین دریافت می‌کند و در صورت عدم استفاده، می‌تواند این سهمیه را به بازار صادرات بفروشد. این امکان فرصتی برای کسب درآمد ارزی از طریق فروش سهمیه بنزین فراهم می‌آورد، که این انگیزه مالی می‌تواند رانندگان فعال در صنعت حمل و نقل را نیز به سوی استفاده از CNG سوق دهد. با فروش سهمیه بنزین خود و استفاده از CNG، رانندگان می‌توانند هزینه‌های سوخت خود را کاهش داده و در عین حال منافع اقتصادی به دست آورند.

دیگر خبرها

  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود