Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کشف استعداد به معنای یافتن استعدادی ذاتی در هر فرد که تا کنون به خوبی مورد روئیت عموم قرار نگرفته است. اما در عصر جدید این قضیه کمی با مشکل روبرو شده و برخی از شرکت کنندگان این در این برنامه با سالها حضور حرفه‌ای در رشته خود به این عرصه پا گذاشته اند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، برنامه تلویزیونی "عصر جدید" در ایام عید توانست مخاطبان بسیاری را پای تلویزیون بنشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه با الگو برداری از نمونه‌های خارجی به کشف استعداد در بخش‌های مختلف می پردازد.

این برنامه از همان زمان شروع با توجه به تماشاگران انبوه خود توانست نظرات مثبت و منفی فراوانی را از آن خود نماید اما یکی از مهمترین نکاتی که به احتمال فراوان عوامل این برنامه به آن توجهی نداشته‌اند محوریت کشف استعداد است.

کشف استعداد به معنای یافتن استعدادی ذاتی در هر فرد که تا کنون به خوبی مورد روئت عموم قرار نگرفته است. اما در عصر جدید این قضیه کمی با مشکل روبرو شده و برخی از شرکت کنندگان این در این برنامه با سالها حضور حرفه‌ای در رشته خود به این عرصه پا گذاشته اند.

به عنوان مثال فینالیست برنامه بیست و یکم عصر جدید فاطمه رادمنش بازیگر با سابقه و صاحب جوایز هنرهای نمایشی است. او که سالها در این عرصه فعالیت داشته حالا به عنوان یک استعداد معرفی می شود اما آیا واقعاً المان‌های مختص یک استعداد را دارد؟.

تندیس بهترین بازیگر تئاتر فجر، تندیس بهترین بازیگر جشنواره مقاومت و مریوان و خرمشهر و دو دیپلم افتخار از جشنواره بین المللی تئاتر فجر بخشی از جوایز رادمنش در عرصه بازیگری است. حال چگونه بازیگری که تا جشنواره تئاتر فجر پیش آمده و حضور در عصر جدید کشف استعداد تلقی می شود؟.

این نکته در جایی عجیب‌تر می شود که مشخصاً عوامل و داوران عصر جدید هیچ شناختی از سابقه این بازیگر با سابقه نداشته و از بازی خوب وی شگفت زده شدند. در اینکه رادمنش توانست بازی مثال زدنی را به نمایش بگذارد شکی نیست اما آیا رقابت وی با فردی که برای اولین بار روی استیج می رود عادلانه است؟.

رادمنش در جشنواره پیشین تئاتر فجر به عنوان نویسنده و بازیگر با نمایش "شدن" حضور داشت. وی با نمایش "دختران جنگ" در شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت شرکت کرد و 3 جایزه را از این جشنواره کسب کرد. رادمنش همچنین فاطمه رادمنش با نمایش دوشیزگان باغ لیمو نیز موفق به کسب تندیس و دیپلم افتخار بازیگری و کارگردانی در نخستین سوگواره نمایش های آئینی و عاشورایی خمسه شده است.

در اینکه برنامه عصر جدید توانسته اتفاق تازه‌ای را در تلویزیون ایران رقم بزند شکی نیست اما عدم بررسی سوابق شرکت کنندگان توسط عوامل برنامه کمی می تواند به روند عادلانه این برنامه خدشه وارد نماید. البته جای تعجب دارد که دو داور بازیگر برنامه یعنی امین حیایی و رویا نونهالی تا این حد از تماشای تئاتر فاصله گرفته و بازیگری با این تعداد جوایز را نمی شناسند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عصر جدید برنامه عصر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۶۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کادر تیم پیکان بدنبال استعداد‌های فوتبال مازندران

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،  مدیر عامل باشگاه پیکان در حاشیه زمین فوتبال عقاب جویبار به خبرنگار ما گفت: در حال توسعه بزرگ‌ترین طرح کشف استعداد از فوتبالیست‌های جوان در ایران هستیم.

مددی تصریح کرد: تیم فوتبال باشگاه پیکان طرحی استعداد یابی را نخستین بار در این باشگاه ابتدا از شمال کشور در ساری با حضور مربیان در دوره سنی جوانان و نونهالان شروع کرد و در روز دوم در جویبار حضور یافتیم 

وی افزود:در طرح استعداد یابی، ۲۵۰ فوتبالیست از شهرستان‌های مختلف مازندران در این دو شهر حضور پیدا کردند.

مددی افزود: حضور پرتعداد بازیکنان از شهر‌های ساری، قائمشهر، بابل، بابلسر و... با حضورمنصور هاشمی سرمربی تیم امید به همراه دستیارانش در کنار مهدی فرازنده سرمربی تیم جوانان پیکان و همکارانش، در ساری و جویبار، وظیفه تست‌گیری را برعهده داشتند.

وی تاکید کرد:طرح کشف استعداد‌های باشگاه پیکان که به تازگی آغاز شده، در شهر‌ها و استان‌های کشورادامه خواهد داشت تا این باشگاه ورزشکاران بیشتری را شناسایی کند و پس از ایجاد شرایط رشد فنی، تاکتیکی و شخصیتی، در اختیار جامعه ورزش کشور قرار دهد.

مددی یاد آور شد: پس از شناسایی بازیکنان، آنان به تهران دعوت می‌شوند تا با مدیریت این باشگاه مراحل تمرینی را طی کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۵هفته تا پایان لیگ برتر باقی مانده و تیم ما در لیگ کشور جوانترین تیم است و۱۱بازیکنان ما از جوانان در بزرگسالان حضور دارند و ما با همین ترکیب لیگ را به پایان می‌رسانیم.

این باشگاه پس از دوروز جویبار، را به سمت تهران ترک کردند.

دیگر خبرها

  • بهادر زمانی بازیگر نقش همایون در سریال قطب شمال کیست + بیوگرافی
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • شیدا یوسفی بازیگر «زودیاک»: دوستداران قصه‌های واقعی رئالیتی‌شوها را می‌بینند
  • شیدا یوسفی بازیگر «زودیاک»: دوستداران قصه‌های واقعی رئالیتی‌شو ها را می‌بینند
  • جدیدترین هالیوودی فوتبال انگلیس؛ ویل فرل سهام لیدز را می‌خرد
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • انتخاب «در مسیر نسیم» برای حضور در جشنواره‌ فیلم پاناما
  • کادر تیم پیکان بدنبال استعداد‌های فوتبال مازندران