چرا عموهای فیتیلهای زمینگیر شدند
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۷۴۸۵
حمید گلی بازیگر و کارگردان عرصه کودک در گفتگو با برنامه «فرش بنفشه» رادیو ایران، درباره سال ۹۸ تا به امروز گفت: جریان سیل و اتفاقات به شدت خاطرمان را مکدر کرد. دلمان میخواست نوروز همه را شاد ببینیم؛ همه در حال تکاپو و سفر باشند، اما مشکلات اقتصادی به جای خود، بلای سیل نیز مزید بر علت شد.
بنابراین حتی اگر به شخصه احساس خوبی هم داشته باشیم حس میکنیم خوب نیست، چون تعدادی از هموطنانمان در استانهای مختلف درگیر هستند، عزیزانشان یا خانه و زندگیشان را از دست دادهاند و این متاثرمان کرده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او درباره برنامهریزی برای سفر به روستاها و اجرای نمایش برای کودکان با همراهی علی فروتن، توضیح داد: گران شدن ارز ما را هم زمین گیر کرد و در حالی که تلاش زیادی میکردیم تا بخش سخت افزاری این کار را به پایان ببریم، قدری به مشکل خورده ایم. دنبال این هستیم که برای بچههایی که در نقاط دور زندگی می کنند، نمایش اجرا کنیم و به زودی اخبار بیشتری از این اتفاق خواهید شنید.
این بازیگر یادآور شد: اولین کار من سال ۶۴ وقتی روی صحنه رفت که ۱۷ ساله بودم. حالا دیگر برخی از مخاطبان قدیمی ما ازدواج کردهاند و حتی بچه هم دارند. برخی هم دانشگاهی هستند. اتفاقی که این روزها می افتد و حالم را خوب می کند، این است که خانم یا آقایی را بیرون می بینم که با من سلام و علیک می کنند و به زعم من مادر و پدر هستند و بعد می فهمم خودشان زمانی مخاطب من بودند. اینطور وقتها احساس میکنم بخشی از زندگی من در وجود دیگری ثابت مانده و با او رشد کرده است. این برای من احساس بالندگی دارد.
گلی درباره شیرین ترین خاطره اش گفت: روزی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرای نمایش داشتیم و خانمی با فرزند کوچکش برای تماشای نمایش آمده بود. پرسید می شود عکس بگیریم؟ آن زمان هنوز موبایل باب نشده بود. او از من و فرزندش خواست به شکل خاصی بایستیم و خودش هم کنارمان قرار گرفت و عکس گرفته شد. بعد عکس دیگری را از کیفش درآورد و به من گفت این کودکی که در تصویر در بغل شما است، من هستم این هم مادر من است، امروز که با دخترم آمدم، خواستم این عکس را تکرار کنم تا وقتی بزرگ شد به او نشان بدهم. ما تقریبا دو نسل را در حوزه نمایش تجربه کردهایم و این یکی از اتفاقاتی بود که هیچوقت از خاطرم نمی رود./ایسنا
منبع: ایران آنلاین
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۷۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
چرا باید انسان در «عکسهای منظره» باشد؟
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ایفوتوزاین، سوالی که معمولاً درمورد عکاسی از مناظر مطرح میشود این است که آیا بایستی از حضور انسان در عکسها استفاده کرد یا نه.
ما در این مقالهی کوتاه به سه نکتهی مهم دراین مورد اشاره می کنیم تا اگر باری دیگر به عکاسی منظره پرداختید، حضور انسان در آن، مدیریت شود.
1- انتخاب اولویت در عکاسی منظره
هنگام عکاسی از مناظری که انسان یا انسانهایی در آن وجود دارد، بایستی این مورد را مدنظر قرار داد که حضور انسان، تأکید را از سوژه اصلی که همانا منظره است برندارد. در غیر این صورت، عکس شما از یک منظره زیبا تبدیل به یک عکس پرتره محیطی خواهد شد. نکتهای که در این زمینه حائز اهمیت است، حس طبیعی انسانها در مواجهه با طبیعت است. از این بابت، تلاش کنید حس طبیعی آنها را در لحظه عکاسی، تغییر نداده و وجود دوربین، مؤذبشان نکرده است.
2- ایجاد ارتباط معنایی مؤثر
عکاسی از یک جنگل یا یک منظره کوهستانی میتواند بسیار لذتبخش و الهامبخش باشد، اما اگر بتوانید هوشمندانه، انسان را به عکستان اضافه کنید، بیننده میتواند با تصویر، ارتباط بصری بهتری برقرار کرده و باعث پرورش حس خیالپردازی او شود. عکاسی از غروب خورشید همراه با زوجی که در یک طرف کادر قرار گرفتهاند، میتواند ماجرای احساسی زیبایی را شکل دهد، یا نمایش یک صخرهنورد در کنار یک صخره عظیم میتواند احساسی کاملاً متفاوت را در بیننده ایجاد کند.
3- نمایش مقیاس بهتر
وجود انسان در عکس منظره میتواند به درک بهتر مقیاس عناصر آن کمک کند. برای مثال، پسزمینهای از کوههای سر به فلک کشیده در مقایسه با انسان، میتواند سازههای عظیمی را به تصویر بکشد که در صورت عدم وجود انسان، قابل تصور نیست و نیز ابعاد دریاچهای که یک مرد ماهیگیر در کنار آن مشغول ماهیگیری است، بهتر درک خواهد شد.
ترجمه از هادی دهقانپور
انتهای پیام/