Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: برنامه های مشترک در قالب تورهای اینفو برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل و جمهوری آذربایجان مورد حمایت هر دو طرف قرار گرفته و اجرا می‌شود. ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی اظهار داشت: یکی از رویدادهای مهم گردشگری در سطح بین ‌الملل” رایزنی ها را برای توسعه این صنعت در استان اردبیل در بالاترین سطح قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل از ظرفیت های بالقوه ای برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار است، تصریح کرد: اشتراکات فرهنگی و دینی و هم مرز بودن استان اردبیل با جمهوری آذربایجان می تواند در اجرای برنامه های مشترک بین دو کشور موثر باشد.

یزد به یکی از اولویت‌های گردشگری داخلی کشور تبدیل شده استطرح گردشگری شهر بیرجند در پروژه 450 هکتاری ارتش اجرایی می‌شودطرح توسعه گردشگری اردبیل در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری باکو اجرا می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: طرفین در این مذاکره تاکید داشتند که دولت ها باید در حوزه گردشگری حوزه نقش حمایتی داشته باشند و تحقق اهداف توسعه ای باید با کمک بخش خصوصی انجام گیرد.

وی بیان کرد: برنامه های مشترک در قالب تورهای اینفو برای معرفی جاذبه های گردشگری استان اردبیل و جمهوری آذربایجان مورد حمایت هر دو طرف قرار خواهد گرفت.

فلاحی با اشاره به اینکه 24 ساعته شدن مرز بیله سوار از جمله مواردی است که برای تسهیل گردشگران آذری انجام گرفته است، اظهار کرد: ساماندهی حمل و نقل گردشگران آذری به قصد سلامت از جمله درخواست های طرف مقابل بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه اردبیل مقصد اصلی گردشگران سلامت کشور جمهوری آذربایجان است، ادامه داد: ظرفیت های خوبی برای ارایه خدمات در این حوزه در سطح استان وجود دارد.

وی افزود: وجود آبگرم‌ های متعدد در استان اردبیل و برخورداری از اقلیم 4 فصل می تواند جاذبه خوبی برای گردشگران سلامت و تندرستی باشد.

در این دیدار فوآد نقی اف نیز با تاکید بر اینکه ایران یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری برای آذری ها محسوب می شود، بیان کرد: ارایه بسته های مشترک برای جذب گردشگران اروپایی و ارایه خدمات مشترک به آن ها می تواند جز برنامه های ما باشد.

وی گفت: ایران به عنوان اصلی ترین مقصد گردشگری سلامت برای آذری ها ست و ما نیز از این موضوع استقبال می کنیم.

معاون رییس جمهور آذربایجان تصریح کرد: آمادگی لازم برای حمایت ویژه از بخش خصوصی در داخل خاک آذربایجان برای برگزاری تورهای مشترک را داریم و انتظار ما از طرف مقابل این است که این حمایت ها در کشور ایران نیز انجام گیرد.

انتهای پیام/ش

R41374/P/S6,49/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق فعالیت های فرهنگی اردبیل با محوریت کانون های مساجد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون صبح چهارشنبه در جلسه کارگروه شهرستانی برنامه های تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در شهرستان مشگین شهر با اشاره به برنامه‌ریزی خاص کانون‌های مساجد برای ایام اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اظهار کرد: بدنه مردمی کانون های مساجد سبب شده در طی سالیان گذشته شاهد رونق فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد باشیم و یکی از اصلی ترین برنامه های کانون های مساجد نیز فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان است.

وی خاطرنشان کرد: کانون های مساجد یک تشکیل مردمی هست که زمینه ساز اعتماد عمومی خانواده ها و والدین به فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: بدنه مردمی کانون های مساجد سبب شده در طی سالیان گذشته شاهد رونق فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد باشیم و یکی از اصلی ترین برنامه های کانون های مساجد نیز فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان است.

آمون گفت: پراکندگی مساجد در همه محلات این ظرفیت را ایجاد کرده است تا بتوانیم برنامه های آموزشی با گستردگی بیشتری را برای نوجوانان و جوانان فراهم کنیم و باید مدیران کانون ها در این زمینه برنامه ریزی برای اوقات فراغت داشته باشند.

وی بیان کرد: ایجاد جذابیت خاص برای نسل امروز یک ضرورت است و فعالیت های تابستانی نیز مبتنی بر استفاده از امکانات و تجهیزات نوین باید باشد تا شاهد شور آفرینی این برنامه ها برای نوجوانان و جوانان باشیم.

در ادامه این جلسه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشگین شهر نیز اظهار کرد: جذابیت فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد زمینه جذب بیش از پیش نوجوانان و جوانان به مساجد را فراهم کرده است.

محمد جعفری گفت: ایجاد وحدت در بین ارکان مساجد سبب می شود تا مسجد محله به عنوان یک مسجد طراز در منطقه و شهرستان معرفی شود و زمینه جذب نوجوانان و جوانان را فراهم کند که مدیران کانون های مساجد در این زمینه می توانند نقش آفرین باشند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشگین شهر افزود: هم اکنون بیش از۸۰ کانون فرهنگی هنری در شهرستان مشگین شهر فعال هستند که بیش از ۶۰ درصد آنها در مناطق روستایی قرار دارد و نیازمند حمایت هستند.

جعفری بیان کرد: باید ظرفیت های جریان سازی فرهنگی در بین کانون های مساجد ایجاد شود تا از نقش آفرینی کانون ها در جریان های فرهنگی کاسته نشود.

وی افزود: کانون های مساجد استان اردبیل ظرفیت های خوبی برای اجرای جشنواره فرهنگی و هنری ایده های برتر کانون های مساجد را دارد و می تواند یک جریان سازی فرهنگی با ارائه ایده خلاقانه به مدیر مسئولان ایجاد کند.

کد خبر 6100239

دیگر خبرها

  • رونق فعالیت های فرهنگی اردبیل با محوریت کانون های مساجد
  • رویکرد تربیتی در برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد اردبیل
  • حرکت کاروان‌های شادی در دهه کرامت در تیران
  • ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در آذربایجان غربی اجرا شده است
  • ۵۰ برنامه فرهنگی، امدادی و آموزشی در دشتی اجرا می شود
  • آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ میزبان گردشگران خارجی ۶۳ کشور بوده است
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی