Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@09:43:18 GMT

1355 بازرسی بهداشت محیط در چابهار انجام شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۹۹۷۰

1355 بازرسی بهداشت محیط در چابهار انجام شد

محمود حسین بر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بازرسی از عرضه مواد غذایی بیش از ٥٢٠ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی کشف و در راستای برنامه سلامت نوروزی نسبت به معدوم ‌سازی آنها اقدام شد.
وی افزود: همزمان با سفرهای نوروزی و در تعطیلات نوروز برخورد با موارد تخلفات بهداشتی در سطح شهرستان چابهار تشدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بازرسی بهداشت محیط از اماکن عمومی، مراکز و مدارس اسکان مسافرین نوروزی طی این مدت به ١٩٦ مورد رسیده است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضایی تا کنون ٣٤ مورد بوده است.
وی با اشاره به استفاده گسترده بازرسان بهداشت محیط از وسایل سنجش پرتابل در بازرسی‌ ‌ها خاطرنشان کرد: تعداد موارد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی هزار و 961 مورد بوده است.
وی ادامه داد: هزار و 74 مورد کلرسنجی آب نیز انجام شده است تا بیماری شیوع پیدا نکند.
وی کشف بیش از 250 لیتر شیر فاسد از بستنی فروشی های 'دریا بزرگ' چابهار را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: به منظور تأمین سلامت مردم در ایام تعطیلات نوروز و با توجه به گرمای هوا و افزایش استفاده مردم از بستنی و آبمیوه با اجرای یک طرح ضربتی توسط واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان چابهار این مقدار شیر کشف جمع آوری و معدوم شد.
وی گفت: بیش از ٥٠٠ کیلو گرم سوسیس تاریخ مصرف گذشته نیز در یکی از فروشگاه های زنجیره ای این شهرستان کشف شد.
وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی از سوی بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت این شهرستان کلیه هتل ها، مهمانپذیرها و مسافرخانه ها در یک طرح ضربتی مورد بازدید بهداشتی قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: بازدید و کنترل بهداشتی مراکز تهیه و توزیع غذا و اماکن عمومی از وظایف ذاتی کارشناسان بهداشت محیط در مراکز بهداشت است تا بتوانند در مقوله سلامت جمعی نقش موثری ایفا کنند.
وی تصریح کرد: تیم بازرسی بهداشتی مرکز بهداشت همچنین از رستوران ها و مراکز تهیه غذا که در شرایط کاملا غیر بهداشتی، استفاده از ابزار و تجهیزات ناکافی، عدم وجود آب مصرفی بهداشتی، دفع نامناسب فاضلاب، عدم رعایت بهداشت فردی، فقدان کارت بهداشت و به صورت غیر مجاز مبادرت به تهیه و عرضه مواد غذایی می کردند، بازرسی و اقدامات لازم با دستور سرپرست شبکه بهداشت شهرستان از جمله جمع آوری مواد غذایی غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته و در صورت نیاز پلمپ اماکن انجام پذیرفته است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان چابهار افزود: در طول تعطیلات نوروزی ۱۲ تیم عملیاتی و چهار تیم نظارتی هر کدام متشکل از 2 بازرس، بازدیدهای مستمری از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان چابهار انجام داده اند.
وی گفت: سامانه تلفنی 190 وزارت بهداشت به صورت شبانه ‌‌روزی آماده دریافت گزارش ‌‌های مردمی پیرامون تخلفات بهداشتی در شهرستان چابهار است.
3043 **6081
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تعطیلات نوروزی شبانه روزی شبکه بهداشت و درمان فروشگاه های زنجیره ای وزارت بهداشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدرضا غفاریان در آیین آغاز مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد، گفت: باتوجه به اهمیت امنیت غذایی و سفره مردم، بازرسان جهاد کشاورزی به عنوان افسران امنیت غذایی تمامی تلاش خود را در حوزه غذایی مردم انجام می‌دهند. 
وی در ادامه افزود: نظارت مستمر بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی با بهره گیری از بازرسان کارآزموده با تمام توان در سطح شهرستان یزد ادامه دارد و با هرگونه رفتار و عملکرد ناصحیح، برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد

دیگر خبرها

  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • امحای ۱۵۳۹ کیلو گرم مواد عذایی غیر بهداشتی در هشترود
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • پشت پرده «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و قیمت آن چقدر است؟
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است