Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:18:39 GMT

ساخت فصل دوم زوج یا فرد به شرط اقبال مردم

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۰۴۱۱

ساخت فصل دوم زوج یا فرد به شرط اقبال مردم

تهران - ایرنا - تهیه کننده مجموعه « زودج یا فرد» با اشاره به اینکه هیچیک از سریال‌ها با نیت تولید برای فصل‌های دوم ساخته نمی‌شوند و این اقبال مردم است که باعث می‌شود که به فصل‌های بعدی برسد، گفت: ازهم اکنون قول ساخت فصل بعد را نمی‌دهم مگر اینکه قصه خوبی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نشست خبری عوامل سریال زوج یا فرد با حضور مهران مهام تهیه کننده، علیرضا نجف زاده کارگردان ،امیرعباس پیام ومهدی روشن روان نویسندگان سریال و بازیگران از جمله هدایت هاشمی، سپند امیرسلیمانی ،مهران رجبی ،مرجانه دلدارگلچین، ناهید مسلمی و شیدا خلیق عصر یکشنبه در محل اداره کل روابط عمومی سازمان صدا وسیما برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** تغییر مسیر روند فیلمنامه
«مهران مهام» عصریکشنبه دراین نشست گفت: تغییر جبری فیلمنامه ربطی به مدیریت شبکه سه نداشت چراکه مدیریت این شبکه باعث شد به موضوع به آقا زاده ها پرداخته شود.

** پول ندادند از آقا زاده ها بگوییم
مهام درباره توییت ها و اخبارهای ضد انقلابی که گفته بودندعوامل این سریال پول گرفتند تا درباره آقازاده ها بگویند و نشان دهند چنین افرادی در بدنه سیاست وجود دارند که نان حلال می خورند ،گفت: پول ما را صدا و سیما می دهد این مسئله که واضح است اما اینکه این موضوع از طرف کسی سفارش شده باشد یا خیر، پرداختن به واژه درست آقا زاده ها و ژن خوب کاملا نظر و دغدغه ذهنی نویسندگان بود نه اینکه کسی پول بدهد که از اقا زاده ها بگوییم.
وی ادامه داد: ما از دغدغه هایمان نوشته و کارساختیم و به روی آنتن بردیم ازاین رو به نظر من دیگر نویسندگان نیز باید بدون خودسانسوری در فیلمنامه ها به مسائلی که باید در جامعه به آن پرداخته شود ؛بگویند.

** حضور چهره ها شرط اصلی ساخت سریال
این تهیه کننده همچنین درباره حضور دو بازیگر این سریال ، گفت: شرط گروه این بود که مهران غفوریان و یوسف تیموری در این سریال حضور داشته باشند واگر این دو بازیگر کاررا نمی پذیرفتند زوج یا فرد ساخته نمی شد.
مهام ادامه داد: با این وضعیت اقتصادی تهیه کننده پول زیادی ندارد که برای پرداخت آن ریسک کند؛ کدام شبکه درایام نوروز از این دو بازیگر دعوت نکرد تا در برنامه ها حضور داشته باشند؟.
وی درباره تسویه حساب با عوامل سریال و مشکلات اقتصادی سریال سازی ،گفت: بدون رودربایستی باید بگویم شیوه پرداخت سازمان صدا و سیما به تهیه کننده مشکلات خودش را داشته و دارد و پرداخت ها به گونه ای است که باید خود تهیه کننده از پروژه برداشت نکند تا بتواند با عوامل تسویه کند.
به گفته مهام اگر تهیه کننده خود اول برداشت کند با مشکل مواجه خواهد خورد؛ من سالها است همین کار را می کنم و تاکنون به کسی بدهی ندارم.

** بی توجهی به حاشیه ها
او با بیان اینکه امسال بدترین زمان را برای پخش داشتیم اما کار گرفت پس تغییر روند فیلنامه کمک کرد به دیده شدن کار.
مهام با بیان اینکه تیم ما جوان و کارگردان نخستین باربود که کار سریال مناسبتی می ساخت وازطرفی هم عوامل پشت صحنه جوان بودند ، تاکید کرد: هر وقت به جوانان اعتماد کردیم موفق بودیم .
وی یادآورشد: مدیر شبکه سه هم جوان و هم کاری کرد که امسال همه لحظه سال تحویل ماهواره ها را خاموش کرده و شبکه سه را ببیند نمی دانم چرا برخی این همه حاشیه سازی می کنند؟!.

** بازی در نقش سیاسیون سخت است
یکی از بازیگران این سریال هم با اشاره به سختی های حضور در نقش های متفاوت ،افزود: بازی در نقش هایی که سیاسی هستندخیلی سخت است چون هم ممیزی شخصی دارد که از جانب خود من است هم ممیزی هایی دارد که شاید دچار تیغ سانسور شود.
هدایت هاشمی ادامه داد: در پروژه چک برگشتی من بازی در نقش کسی را داشتم که می خواست وارد سیاست شود ولی اینجا من نقش کسی را بازی‌کردم که در سیاست حضور داشت.
وی افزود: سعی کردم تفاوتی بین بازی در این دو نقش ایجاد کنم یک لهجه ساختگی داشتم که با مقداری همدانی و شمال خراسانی و کردی آمیخته بود و مخاطب متوجه می شد که این شخصیت شهرستانی است اما نمی توانست بگوید این لهجه برای کدام شهر است و آن را به مکان خاصی وصله دهد.
این بازیگر اظهارداشت: دراین سریال برای نخستین باردرکنار چهره های معروف همبازی بودم و این یک تجربه جدید برای من بود.
او افزود: بیشتر تئاتر کار کردم وامیدوارم این تجربه شیرین ادامه پیدا کند بیشتر شاهد همبازی شدن بازیگران تئاتر در کارهای تلویزیونی و پروژه های متفا‌ت باشیم.
نویسنده این سریال هم گفت: وظیفه اول ما قصه گویی است با جامعه ای که ما داریم باید به برخی از بحث ها باز شود زمانی که من شنیدم برای چه افرادی اقازاده و ژن خوب گفته می شود بسیار ناراحت شدم و دوست داشتم یاد اوری کنم به مردم که اقازاده این نیست و معنی دیگری دارد و امید وارم که واژه ها معنی درست خود را پیدا کنند تا جامعه قابل قبولی داشته باشند.
امیرعباس پیام ادامه داد: ما بعد از چندین قسمت مجبور به تغییر استراتژی در فیلمنامه نویسی شدیم هم مسئولان سازمان صدا و سیما و هم گروه مجبور شدیم دست در دست هم تغییراتی در داستان دهیم.
سپند امیر سلیمانی نیز درباره نقدی که به حضور برخی بازیگران در این سریال شده بود اظهارداشت: سالها پیش که ما تازه وارد حیطه بازیگری شده بودیم از مهران مهام پرسیدند چرا این همه بازیگر جوان و غیر معروف در کارهایت استفاده می کنید؟ حالا هم می گویند چرا اینقدر از بازیگران مشهوراستفاده می کنی؟
مهدی روشن روان دیگر نویسنده این سریال گفت: تجربه من در صدا و سیما باعث می شد که در برخی موارد بگویم شاید به سانسور برخورد کنیم اما دقیقا مواردی را که من حدس می زدم که دچار سانسور شود به راحتی پخش می گرفت.
هدایت هاشمی نیز افزود: در این سریال اتفاق درام خیلی خوب افتاد ما یک زن داریم که از بدنه جامعه است و مردی که که از سیاست می آید و این دو می خواهند با هم شوند به نظر من درام خیلی خوب جلو رفت.
وی در باره همزمان شدن پخش زوج یا فرد با سیل و عزادار شدن برخی افراد گفت : همانقدر که ما هموطنانی را از دست دادیم همانقدر هم نوزاد در ایران در زمان سیل به دنیا آمد و بیماران نیز درمان شدند همیشه این پارادوکس در دنیا بوده است ما هم اتفاقات خوب داریم و هم اتفاقات تلخ ، خوشحالیم که توانستیم لبخند به روی لب مردم بیاوریم.

** پتانسیل حضور در کارهای تراژدی دارم
مرجانه گلچین نیز در این نشست بیان کرد: بازیگر منتظر اتفاق خوب است در10سالی که طنز کار کردم مردم مرا در کاراکتر های کمدی بیشتر دوست دارند اما من پتانسیل کار در پروژه های درام و تراژدی را دارم ازاین رو مدت هاست تلاش می کنم درکارهای طنز و تراژدی خوب ظاهر شوم.
** ارتباط خانوادگی دلیل انتخاب برخی بازیگران نبود
علیرضا نجف زاده کارگردان این سریال نیز گفت: من سالها پیش با ناهید مسلمی کار کردم اما نمی دانستم که شیدا خلیق دختر مسلمی است وقتی می خواستیم برای نقش دختر بازیگر انتخاب کنیم به او گفتم خلیق جزو افراد کاندید است آنجا تازه متوجه شدم که مسلمی و خلیق رابطه مادر و دختری دارند.
فراهنگ **9210 ** 1355

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تلويزيون سريال نوروزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد

هنرمند اهل سیستان و بلوچستان معتقد است که استفاده‌ی بی‌اجازه از آهنگش در سریال «نون خ» یکی از تاسف بارترین ترادژی‌های زندگی هنری‌اش شده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سریال «نون خ» یکی از آثارِ پربیننده تلویزیون در سال‌های اخیر بوده است. اثری که با پرداختن به فرهنگِ اقوام و رفتن به سمتِ سوژه‌ای جذاب، توانسته در دل مخاطبان جای خود را باز کند. «نون خ» با محوریت مردمانِ کُرد، تمرکزش را روی گویش‌های منطقه کردستان و کرمانشاه گذاشته است.

در سری جدیدی این سریال، بخشی از داستان در سیستان و بلوچستان اتفاق می‌افتد و تهیه کنندگان این سریال برای این بخش از داستان‌شان از موسیقی محمدعلی دلنواز(محمد حسنی)‌ استفاده کرده‌اند. گویا هیچ هماهنگی برای این کار با محمدعلی دلنواز انجام نشده است. حتی در تیتراژ سریال هم نامی از این هنرمند بیان نشده است. حالا محمدعلی دلنوازی با انتشار متنی به این موضوع اعتراض کرده است.

در ادامه متن منتشر شده از سوی محمدعلی دلنواز خطاب به تهیه کنندگانِ سریال «نون خ» را می‌خوانید:

 

«پس از سال‌ها فعالیت در حوزه موسیقی روزهای گذشته با یکی از تاسف بارترین تراژدی‌های زندگی هنری خود مواجه شده‌ام و آن اینکه توسط یک سریال تلویزیونی بنام نون خ به کارگردانی آقای سعید آقاخانی و با تهیه کنندگی آقای مهدی فرجی یکی از ساخته‌های بنده به نام بهار با آهنگسازی، تنظیم و نوازندگی اینجانب محمدعلی دلنواز(محمدحسنی) و با خوانندگی باسط ضرابی، شعر یوسف بلوچ پسابندری و با همنوازی گروه آدینک به سرپرستی بنده، در سریال نون خ به سرقت و تاراج برده شده، به نحوی که نسخه کپی این اثر آن هم بدون کسب اجازه از خالق و صاحب اثر در قسمت هشتم سریال نون خ فصل پنجم از دقیقه 25 تادقیقه 29 به عنوان تم اصلی گنجانده شده به گونه‌ای که در تیتراژ سریال هیچ نامی از صاحب اثر و نوازندگان گروه آدینک، برده نشده است.
اینجانب محمدعلی دلنواز به عنوان بخشی از هویت فرهنگی و هنری جغرافیای خود ضمن مراتب خرسندی و سپاس از توجه نون خ به بلوچستان، عمل غیر حرفه‌ای دست اندر کاران سریال نون خ را برای این سرقت هنری مذمت نموده و از سینماگران و هنرمندان کشور درخواست ورود به این موضوع و حمایت و همراهی جهت برقرای عدالت و انصاف برای به تاراج رفتن حاصل دسترنج زندگی هنری خود را دارم...»

 

در این ویدیو بخش‌هایی از سریال نون خ را می‌بینید که در آن از موسیقی محمد دلنواز استفاده شده است
 

 

البته این تنها اعتراض از سوی اهالی موسیقی به سریال «نون خ» نیست؛ چندی پیش هم حسین صفامنش نسبت به استفاده‌ی تهیه کنندگانِ این سریال از آثارش اعتراض کرده بود. صفامنش هم گفته بود که از آثارش بدون اجازه و رضایت او در این سریال استفاده شده است.

صبح روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403، تهیه کننده سریال «نون خ» در نشست خبریِ عوامل این سریال، در پاسخ به اعتراضِ حسین صفامنش گفته است: «ما در بخش کولبرها از موسیقی آقای صفامنش استفاده کردیم، البته نافی موضوع مالکیت معنوی نیستم اما تصورم نبود شکایت کنند. فکر می‌کردم او زنگ می‌زند و می‌گوید دمت گرم، وقتی به کولبرها پرداختی از این قطعه استفاده کردی. البته درباره حقوق مادی و معنوی این حق با آقای صفامنش است و حتماً برای جبران ماجرا در خدمت هستم. در این 2 فصل قبلی تلاشی هم صورت گرفت که بتوانیم با او مذاکره کنیم. اما سعید آقاخانی دنبال صدای بکری بود اما نشد از ایشان استفاده کنیم. آرزو دارم موفق باشند.»

حال باید دید که واکنش تهیه کننده سریال «نون خ» به اعتراض جدیدی که از سوی هنرمندِ سیستان و بلوچستانی مطرح شده، چه خواهد بود؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام دستاورد‌های دولت رئیسی را می‌توان در قالب فیلم و سریال به مردم نشان داد؟
  • پروژه قهرمان‌سازی از رئیسی؛ کدام دستاورد دولت در قالب فیلم و سریال می‌گنجـد؟
  • کدام دستاوردهای دولت رئیسی را می توان در قالب فیلم و سریال به مردم نشان داد؟
  • رخنه، آقای قاضی وبدل در آستانه پخش
  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • ۲ خط قرمز در صداوسیما که «نون خ» به آنها نزدیک شد/برای صحبت از فصل ششم هنوز زود است
  • ۲ خط قرمز در صدا وسیما که «نون خ» به آنها نزدیک شد/برای صحبت از فصل ششم هنوز زود است
  • واکنش تهیه‌کننده «نون‌خ۵» به شکایت یک خواننده/ فعلا تصمیمی بر ساخت فصل بعدی نداریم
  • بغض و تشکر مردم از حضور کولبرها در «نون.خ»/ خط قرمزی که کمک کرد
  • عوامل «نون خ» با مردم صحبت می‌کنند