حاشیههای «آقازادگی» و «بازنشستگی» در تلویزیون
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۳۹۶۵۷
در نشست خبری سریال نوروزی زوج یا فرد تاکید شد که تولید این سریال با موضوع آقازادگی سفارشی نبوده است و یکی از اهداف ساخت این سریال تعریف واژه درست آقازادگی بوده است.
به گزارش ایسنا، نشست سریال نوروزی زوج یا فرد با حضور تهیه کننده و کارگردان و همچنین بازیگران این سریال عصر یکشنبه (۱۸ فروردین ماه) در سازمان صدا و سیما برگزار شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
نویسندگان این سریال هم درباره تغییر خط قصه سریال در حین تولید توضیحاتی را مطرح کردند.
همچنین درباره استفاده از بازیگران در نقشهای تکراری و علت حضور پررنگ برخی از بازیگران طنز در سریالها و ایفای نقشهای کلیشهای در این سریال پرسشهایی مطرح شد که عوامل به آن پاسخ دادند.
مهرام مهام، تهیهکننده که پیش از آغاز نشست همراه با سایر عوامل برای گفتوگوی مردمی در ساختمان صداوسیما حاضر شده بود، در ابتدای نشست با خبرنگاران اعتقاد بر استقبال مناسب از سریال «زوج یا فرد» اظهار کرد: تجربه بسیار خوبی است که با مخاطب خود صحبت میکنیم. دستمزد واقعی این است که با مردم صحبت کردیم، مخاطبان تقاضای ساخت سری دوم را از ما داشتند.
مهام پیرامون ممیزی این سریال عنوان کرد: در این سریال تعریف درستی از کلمه «آقازاده» ارائه شد و مردم هم بر این امر صحه گذاشتند. آقازاده کسی است که لقمه حلال میخورد و باید بگویم سانسوری صورت نگرفت. آقازاده پسر کارگری است که پدرش با زحمت خود پول به خانه میبرد.
وی ادامه داد: ما از آنوری ها خیلی فحش خوردیم و این نشان میدهد که ما سانسور نداشتیم. معنای واقعی آقازاده را بیان کردیم؛ اینکه آقازاده کسی است که لقمه حلال میخورد کسی که با زحمت و به واسطه نان حلالی که به دست میآورد آقازاده میشود.
امیرعباس پیام از نویسنده های سریال «زوج یا فرد» هم درباره این سریال عنوان کرد: با توجه به مسائل و معضلاتی که داریم سراغ موضوعات مورد نظر رفتیم. من از روز اول که واژه ژن خوب و آقازاده را شنیدم حرص خوردم و تن من کهیر زد تا الان که این سریال را نوشتیم. ما خواستیم یادآوری کنیم که آقازاده واقعی کیست و نوعی بازیابی روی واژهها و معنای واقعی آنها داشته باشیم.
سپس علیرضا نجفزاده، کارگردان «زوج یا فرد» هم گفت: باکس نوروز و ماه رمضان مثل المپیک است و همه شبکهها سعی دارند سربلند بیرون بیایند. ما سعی کردیم ترکیبی از باتجربهها را بیاوریم. اگر ما نتوانستیم استفاده بهینه داشته باشیم خب باید الان جواب پس میدادیم ولی ما بازخورد خوبی گرفتیم.
در ادامه امیرعباس پیام درباره تغییر خط قصه اصلی داستان که درباره بازنشستگیها بود، عنوان کرد: ما زمانی در اواسط کار قصه را تغییر دادیم و بنا به شرایطی صلاح بود که خیلی وارد بطن ماجرایی که ابتدا میخواستیم به آن بپردازیم، نشویم. خدا را شکر توانستیم نوعی تغییر در قصه داشته باشیم بدون اینکه به قصه لطمه بخورد. این تغییرات جبری باید با مدیریت انجام میشد و به جرأت میتوانم بگویم کمتر کسی متوجه این تغییر شد. هرچند مدیران سازمان با قصه ما موافق بودند اما فضای عمومی جامعه به این طرف رفت که قصه تا حدی عوض شود.
مهام در ادامه درباره علت تغییر قصه تصریح کرد: در آن مقطع صلاح بود حرفی زده نشود.
وی در پاسخ به سوالی درباره ارتباط حاشیههای شبکه سه با تغییر قصه اظهار کرد: تغییر قصه با هیچ چیز ارتباطی ندارد و این بحثهایی نامرتبط است که عدهای بیان میکنند. کمی با رسانه ملی دوست باشیم شبکه سه امسال با غلطک از روی ماهواره رد شد. اگر همکاری مدیران نبود این سریال به این شکل پخش نمیشد ما این مشکلات را پیش از این هم داشته ایم که شبکه سه معمولاً مظلوم واقع میشود به طور مثال سریال ما نوروز امسال کنداکتور مناسبی نداشت.
مهام درباره ساخت فصل دوم سریال زوج یا فرد گفت: سریال دردسرهای عظیم یک و دو ساخته شد و طرح سری سوم آن هم آماده بود اما به خاطر اقبال جواد عزتی در سینما ساخته نشد.
وی افزود: در هیچکدام از سریالها از همان ابتدا برای ساخت فصلهای بعدی خیز برداشته نمیشود مگر اینکه روش درست ساخت دوم را داشته باشد. امروز بالای ۹۵ درصد درخواست برای ساخت دوم را داشت میتوانیم بسازیم اما قول آن را نمیدهم.
در ادامه هدایت هاشمی، بازیگر اظهار کرد: بهترین و بالاترین دستمزد ما اقبال مردم بود و دستمزد خود را از مردم گرفتیم. زمانی که شخصیتها حال و هوای سیاسی دارند با دشواری زیادی مواجه هستیم.
ادامه دارد
منبع: ایسنا
کلیدواژه: سریال زوج یا فرد
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۳۹۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دستمزد نجومی سعید آقاخانی واقعیت دارد؟
مهدی فرجی به شایعاتی درباره بودجه سریال «نونخ»، ادامه این مجموعه تلویزیونی و شروعِ «کندو» احمدرضا درویش توضیحاتی ارائه داد. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اخیراً بحث درباره ساختِ گران سریال در شبکه نمایشخانگی به سمتِ تلویزیون هم آمده است. یکی از تهیهکنندگان اینطور گفته که هر قسمت 2 میلیارد تومان آب میخورد.
او کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین 2 و 2.5 میلیارد تومان میداند؛ با وجود اینکه ممکن است برخی از سریالها حتی با برآورد اولیه یک یا 1.5 میلیارد تومانی به ازای هر قسمت آغاز شوند، اما سالانه بسیاری از مجموعهها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه میرسند و در ادامه به ارقام 2 تا 2.5 میلیارد تومانی به ازای هر قسمت میرسند.
حتی یکی از تهیهکنندگان سیما پرده از نرخ پایه تولید سریال الف در سال 1402 دقیقهای 30 میلیون تومان برداشت. این گمانهزنیها به سمتِسریالهای زیرخاکی و نونخ آمد. حتی برخی اینطور اعلام کردند که سعید آقاخانی با دستمزد نجومی دوباره به تلویزیون آمده و حواشیای خاص را به جان خریده است.
مهدی فرجی در واکنش به این گمانهزنیها، بودجه عجیب و غریب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی به خبرنگار تسنیم گفت: واقعاً بودجه این سریال به مانند بودجههای دیگر سریالهای معمولی تلویزیون است. حتی یک ریال از میراث فرهنگی دریافت نکردیم. با بودجه صداوسیما که بسیار بودجه معمولی بود مثل دیگر سریالهایش این کار را ساختیم.
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون خ»وی افزود: میگویند سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ این نکته را از همان «نونخ» اول هم میگفتند او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است برای هرکدام یک دستمزد میگیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم میگویم دستمزد سعید آقاخانی مثل دستمزدهایی است که صداوسیما به همه پرداخت میکند. او برای «نونخ» که از نویسندگی تا مونتاژ حدوداً یک سریال درگیر کار بود رقمی که دریافت کرد حتی به مراتب از سریال «راز بقا» نمایشخانگی به مراتب کمتر بود. شاید برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شاد کردن مردم علاقهمند است و این باور را دارد صداوسیما همچنان رسانه فراگیری است و مردم آن را میبینند.
فرجی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سعید آقاخانی نسبت به اظهارنظر مجازی که داشته، «نونخ5» پایان مجموعههای «نونخ» است تجدیدنظری خواهد داشت، گفت: نمیدانم واقعاً؛ یک مقدار باید جلو برویم و ببینیم ظرفیتهای داستانی برای «نونخ6» پیدا میشود.
فرجی همچنین در خصوص احیای نهضت ساخت سریالهای دنبالهدار تلویزیون توسط سیمافیلم، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریالهایی که چند فصلهاند و به صورت سری ساخته میشوند، قصه است. حتماً باید به قصه به طور خاص و ویژه توجه کنیم، زیرا توجه به قصه و فیلمنامه، این ظرفیت را ایجاد میکند که مردم آن سریال را دوباره ببینند و دنبالش کنند. به هر حال این نوع سریالها برای مردم یک نوع وابستگی ایجاد کرده که قصه و فیلمنامه خوب میتواند این خاطرات خوش و نوستالژی زیبا را برایشان تکرار کند.
او در پاسخ به این سؤال که نظرسنجیهای تلویزیون را باور دارد که 70 درصدِ مردم تلویزیون میبینند، افزود: من گاهی احساس میکنم بینندگان ما بیشتر از این آمارها و ارقاماند. صداوسیما شاید در این خصوص خیلی سختگیرانه اظهارنظر میکند. در ارتباطاتی که با مردم داریم میبینیم مخاطبان ما را به واسطه «نونخ» میشناسند و چقدر این سریال را دنبال کردهاند؛ به این باور میرسیم شاید بیش از این درصدها مردم مخاطب تلویزیون و سریالهایش هستند.
فرجی که گفته میشود قرار است یک سریال در نمایشخانگی را پیگیری کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که خیلی جدّی امسال این سریال را دنبال میکند که به جایی برسد.
انتهای پیام/