Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@23:13:55 GMT

فوران خشم دولت وحدت ملی لیبی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۰۹۱۱

محمد قنونو، سخنگوی نیرو‌های دولت وحدت ملی لیبی، روز یکشنبه از آغاز یک «ضد حمله» برای پاکسازی همه شهر‌ها از وجود «نیرو‌های غیرقانونی» (نیرو‌های وابسته به ژنرال خلیفه حفتر) خبر داد.

این سخنگو در سخنانی خطاب به خبرنگاران در طرابلس گفت: این عملیات که «فوران خشم»  نام دارد امکان آن را فراهم می‌سازد تا «همه شهر‌های لیبی از وجود متجاوزان و نیرو‌های غیرقانونی پاک شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، هیئت نمایندگی سازمان ملل در لیبی خواستار اعلام دو ساعت آتش‌بس انسانی در طرابلس به منظور فراهم شدن زمینه خروج مجروحان از این شهر شد.

در همین حال، وزارت بهداشت دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد در درگیری‌ها در اطراف طرابلس -پایتخت این کشور- تاکنون بیست و یک نفر کشته شده‌اند. ­

نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر نیز از افزایش شمار تلفات خود در درگیری‌های طرابلس به نوزده نفر خبر دادند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت لیبی سازمان ملل وزارت بهداشت خشم دولت سازمان ملل لیبی وزارت بهداشت حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین فوران آتشفشان در اندونزی/ فرودگاه تعطیل و خورشید تاریک شد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آتشفشان کوه «روآنگ» در جزیره سولاوسی اندونزی برای دومین بار در دو هفته اخیر فوران کرد و در جریان آن، روستاهای مجاور با زباله‌های آتشفشانی انباشته و یک فرودگاه نیز تعطیل شد!

سازمان زمین‌شناسی اندونزی پس از ثبت فعالیت آتشفشانی فزاینده، هشدار فوران آتشفشان را بار دیگر در بالاترین سطح قرار داد. این سازمان از شهروندان و کوهنوردان خواست تا دست کم ۶ کیلومتر از دهانه آتشفشان فاصله بگیرند.

آتشفشان ۷۲۵ متری روآنگ واقع در شمال سولاوسی، در فاصله حدود ۹۵ کیلومتری شمال شرقی فرودگاه بین‌المللی «راتولانگی» در ماندائو واقع شده است. این فرودگاه صبح امروز به دلیل کاهش سطح دید و خطراتی که خاکستر آتشفشانی موتور هواپیما را تهدید می‌کند، تعطیل شد.

همچنین به دلیل پرتاب خاکستر، شن و سنگ از دهانه آتشفشان به سمت شهرها و مناطق مسکونی منطقه از جمله ماندائو که ۴۳۰ هزار نفر جمعیت دارد، هشدار ایمنی صادر شده است.

یولیوس راموپولی، رییس پاسگاه پایش و رصد کوه روآنگ گفته است که فوران آتشفشان، نور خورشید را سد کرده و رانندگان وسایل نقلیه حتی در روز نیز باید با چراغ روشن حرکت کنند. همچنین هنوز هیچ گزارشی درباره قربانی یا قربانیان احتمالی مخابره نشده است.

در پی فوران این آتشفشان در ۱۷ آوریل، بیش از ۱۱ هزار نفر از منطقه تخلیه شدند. در آن برهه مقامات درباره فورانی عظیم و فروریختن بخشی از آتشفشان به داخل دریا و وقوع سونامی هشدار دادند.

کد خبر 6093031

دیگر خبرها

  • فیلم لحظه حمله و درگیری خونین گردشگر ترکیه‌ای با یک اسرائیلی
  • هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی
  • فوران دوباره کوه «روآنگ» در اندونزی
  • دومین فوران آتشفشان در اندونزی/ فرودگاه تعطیل و خورشید تاریک شد!
  • در سال ۱۸۱۶ جهان شاهد سالی بدون تابستان بود
  • چرا نمی‌توانیم همه زباله‌های‌مان را داخل آتشفشان‌ها بسوزانیم؟
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • سالی خاص در تاریخ زمین؛ این کوه باعث شد تابستان از تقویم حذف شود +تصویر
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است