Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@18:12:39 GMT

زنبور‌های رباتیک به مریخ می‌روند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۱۳۳۳

زنبور‌های رباتیک به مریخ می‌روند

این ربات‌ها “زنبور‌های فضایی” (Astrobees) نام دارند و اندازه زنبور‌های رباتیک مذکور یک فوت مربع است و بنابر گفته‌ها این ربات‌ها می‌توانند در انجام کار‌های روزمره و توسعه و آزمایش فناوری گرانش صفر به خدمه ایستگاه فضایی بین المللی کمک کنند.

به گفته ناسا، زنبور‌های فضایی رباتیک می‌توانند بدون نظارت فضانورد وظایف خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب با ورود این زنبور‌های رباتیک به ایستگاه فضایی بین‌المللی، فضانوردان می‌توانند به راحتی برخی کار‌ها را به آن‌ها محول کنند و خود بر سایر وظایف مهم دیگر تمرکز کنند.

ناسا قصد دارد با نصب ماژول پیش رانش مغناطیسی بر روی این زنبور‌های رباتیک از آن‌ها برای تست فناوری پیش‌رانش مغناطیسی در محیط جاذبه صفر ایستگاه فضایی بین‌الملی استفاده کند. این نوع فناوری یک گام مهم در توسعه تلسکوپی که می‌تواند نشانه‌های زندگی در کهکشان‌های دور را تشخیص دهد، به شمار می‌رود.

زنبور‌های یاد شده مجهز به چند دوربین، سنسور، صفحه نمایش لمسی، بلندگو و میکروفن هستند و هر زنبور رباتیک با بازو‌های مکانیکی خود می‌تواند مجموعه‌ای از کار‌ها را انجام دهد.

دانشمندان ناسا این زنبور‌های فضایی رباتیک را در مرکز تحقیقات ایمز (Ames Research Center) در ایالت کالیفرنیا آمریکا توسعه داده اند.

هر ربات مکعبی شکل می‌تواند با پیش ران‌هایی پنکه‌ای در هر جهت پرواز کند. درون ربات‌های مذکور باتری‌هایی نیز تعبیه شده است و هر زمان که شارژ این باتری در حال اتمام باشد این زنبور‌های رباتیک به صورت خودکار به یک نیروگاه متصل می‌شوند و شارژ می‌شوند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تکنولوژی ربات ناسا فضانورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد

سازمان فضایی چین اعلام کرد که فضاپیمای سرنشین‌دار شنزو-۱۸ از پایگاه پرتاب ماهواره Jiuquan در شمال غرب چین به فضا پرتاب خواهد شد. این فضاپیما حامل ۳ فضانورد چینی است. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، سازمان فضایی چین روز چهارشنبه اعلام کرد که فضاپیمای سرنشین‌دار شنزو-18 فردا پنجشنبه [25 آوریل] ساعت 20:59 به وقت پکن از پایگاه پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غرب چین به فضا پرتاب خواهد شد.

فضانوردان چینی "یه گوانگفو، لی کونگ و لی گوانگسو" مأموریت فضایی سرنشین‌دار شنزو-18 را به ایستگاه فضایی چین انجام خواهند داد. "یه گوانگفو" فرماندهی این مأموریت را برعهده خواهد داشت.

یه گوانگفو پیش از این عضو مأموریت شنزو-13 چین بوده است. لی کونگ و لی گوانگسو هر دو از گروه سوم فضانوردان چین هستند و مأموریت شنزو-18 نخستین پرواز فضایی آنها خواهد بود.

نخستین تصاویر با وضوح بالا از "ایستگاه فضایی چین" منتشر شد

قرار است آنها حدود 6 ماه در مدار باقی بمانند و در اواخر اکتبر به محل فرود دونگ‌فنگ در منطقه خودمختار مغولستان داخلی در شمال چین بازگردند.

خدمه شنزو-18 در طول اقامت خود در مدار، پذیرای فضاپیمای تدارکاتی تیانژو-8 و فضاپیمای سرنشین‌دار شنزو-19 خواهند بود.

سه فضانورد ماموریت شنزو-17 که در حال حاضر در ایستگاه فضایی کار می‌کنند، قبل از بازگشت به محل فرود دونگ‌فنگ در 30 آوریل، با خدمه شنزو-18 دیدار خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • ادعای ناسا ؛ ردپای حیات بیگانگان را در مریخ کشف کردیم!
  • ناسا ردپای حیات بیگانه را در مریخ کشف کرد
  • ناسا به کشف حیات بیگانه یک گام نزدیک‌تر شد
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد