Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:38:13 GMT

شناسایی عوامل تغییر اقلیم نیازمند تحقیق و پژوهش است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۳۶۴۷

شناسایی عوامل تغییر اقلیم نیازمند تحقیق و پژوهش است

اصفهان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان اصفهان شناسایی عوامل تغییر اقلیم به صورت ملی و استانی را نیازمند تحقیق و پژوهش دانست و گفت : چالش های این حوزه باید اطلاع رسانی و پیشگیری شود.

حمیدرضا خورشیدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا به نقش عوامل انسانی در تغییر اقلیم اشاره کرد و افزود: تغییر اقلیم یکی از موضوعات مهم و حیاتی برای زندگی مردم هر منطقه است که این اتفاق چالش های زیادی را در جامعه ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد : انسان ها یکی از عوامل مهم بروز این اتفاق است که تغییر در محیط و شرایط زیست محیطی موجب بروز مشکلاتی شده و در پی آن پیامدهایی در حوزه هواشناسی نیز به همراه داشته است.
مدیرکل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: با مطالعه دقیق بر روی این موضوع و اطلاع رسانی در جامعه امکان پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از تغییر اقلیم وجود دارد که توجه به این چنین موضوعاتی به رفع معضلات هر منطقه از جمله خشکسالی ها کمک می کند.
وی با اشاره به تحلیل هایی که نسبت به اقلیم وجود دارد، اظهارداشت: دو دیدگاه در این باره وجود دارد که اولی آغاز آبسالی و پایان خشکسالی را خبر می دهد و دیدگاه دیگر ادامه خشکسالی ها را مطرح می کند.
خورشیدی ادامه داد: در تحلیل دوم، بارش های اخیر و سیلاب ها دائمی تلقی نشده و آن را یک موضوع اتفاقی می دانند که باید برای دسترسی به نتیجه بهتر، نظر کارشناسان این حوزه و مرکز ملی خشکسالی را بررسی قرار داد.
وی به وضعیت جوی هوا در هفته جاری اشاره کرد و گفت: احتمال بارش شدید در شرق استان اصفهان پیش بینی شده که توجه به شدت آن احتمال ایجاد روان آب وجود دارد.
میانگین بارش در استان اصفهان از ابتدای سال آبی جاری (یک مهر) تا هجدهم فروردین ، 244.1 میلی متر ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 195.2 میلی متر افزایش نشان می دهد.
به اعتقاد برخی از کارشناسان گام نخست برای رویایی با مشکلات زیست محیطی و تغییر اقلیم، شناخت کافی پدیده است و در صورت فقدان آن نمی توان به سایر مسائل پرداخت و مدیریت خوبی بر آنها اعمال کرد.
تغییر اقلیم (Climate change) به تغییر در توزیع آماری الگوهای اقلیمی یا آب و هوایی گفته می ‌شود که برای یک دوره طولانی دوام می‌ آورد و بنابر تعریف کنوانسیون چارچوب تغییر اقلیمی سازمان ملل متحد (UNFCCC)، تغییر اقلیم به واقع تغییرات آب و هوایی می باشد که به طور مستقیم یا غیر مستقیم با فعالیت ‌های انسانی نسبت داشته و ساختار اتمسفر زمین را در سراسر جهان تغییر می‌ دهد.
به تاکید برخی از کارشناسان عواقب تغییر اقلیم در کشور را باید جدی گرفت و به این باور برسیم که شرایط اقلیمی کشور در حال تغییر است و راهکاری اصولی برای آن اندیشید.
/6026/7131

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تغيير اقليم هواشناسي تحقيق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۳۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت شهید «مجتبی نادر طهرانی» شناسایی شد

هویت شهید «مجتبی نادر طهرانی» پس از تفحص پیکرش، از طریق کارت و پلاک هویتی وی شناسایی شد.

به گزارش مشرق، پیکر مطهر شهید «مجتبی نادر طهرانی» پس از ۴۰ سال کشف و هویتش از طریق کارت و پلاک هویتی وی شناسایی شد. در این راستا؛ مسئولین استان اصفهان با حضور در منزل این شهید والامقام، خبر مسرت‌بخش تفحص و شناسایی وی را به بازماندگان شهید اعلام کردند.

شهید والامقام «مجتبی نادر طهرانی» به‌عنوان بسیجی از اصفهان به جبهه اعزام و در سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر، در منطقه شرق دجله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

قرار است پیکر مطهر شهید «مجتبی نادر طهرانی» به همراه پیکرهای مطهر ۲ شهید تازه تفحص‌شده دیگر به نام‌های «عباس رمضانی» و «جواد مراثی»، ساعت ۹ صبح روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) مصادف با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) از فلکه فیض اصفهان به‌سمت گلستان شهدای این شهر تشییع شود.

دیگر خبرها

  • توقیف ۳ میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان
  • تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان
  • هویت شهید «مجتبی نادر طهرانی» شناسایی شد
  • آماده‌باش کامل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • غرق‌شدگی یک جوان در کانال آب محدوده حیدرآباد
  • دلیل بارش‌های ناگهانی و سیل آسا در ایران چیست؟
  • برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • ساعت بازی ذوب آهن- نساجی تغییر کرد
  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی