Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از بنیاد ملی نخبگان؛ حسن سالاریه با اشاره به ضرورت حمایت بیشتر از اجتماع نخبگانی خاصه مستعدان‌برتر، گفت: بنیاد هرساله به تعدادی از دانشجویان مستعد تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی، اعتبارهایی را برای تسهیل حرکت و رشد آنان در مسیر آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگ اعطا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدایت دانشجویان مستعد تحصیلی در زمینه‌های تخصصی فعالیت‌های علمی خود؛ پشتیبانی از فعالیت نخبگانی دانشجویی در سطح مؤسسه‌های کشور؛ رفع موانع پیشرفت اجتماعات نخبگانی دانشجویی و همچنین طراحی روند رشد تدریجی و پیوسته دانشجویان مستعد تحصیلی در مسیر نخبگی، از مهمترین اهداف اعطای جوایز تحصیلی به دانشجویان مستعد برتر است.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به نقش تعیین‌کننده اجتماع نخبگانی در توسعه اقتصادی کشور خاصه در «رونق تولید» محصولات دانش‌بنیان و تحقق شعار سال، حمایت بیشتر از مستعدان‌برتر را یکی از اولویت‌های بنیاد ملی نخبگان در سال جاری دانست و ادامه داد: در سال‌های اخیر با توجه به محدویت‌های بودجه‌ای، تسهیلات بنیاد ملی نخبگان تغییر چندانی نداشت.

وی ادامه داد: اما در سال جاری با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تحصیلی و پژوهشی دانشجویان مستعد، جوایز تحصیلی مستعدان‌برتر با موافقت دکتر سورنا ستاری؛ رئیس بنیاد ملی نخبگان، از ۱۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافت.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: در همین راستا اعتبار شرکت در هسته مسئله‌محور پژوهشی / فناورانه و رتبه دانشجویی به ترتیب ۵۰ و ۳۰ درصد برای دانشجویان متأهل افزایش یافته است.

سالاریه ادامه داد: همچنین «اعتبار شرکت در مجامع علمی خارجی» به 60 میلیون ریال و «اعتبار استفاده از تسهیلات شبکه آزمایشگاهی» به 20 میلیون ریال، برای دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، رسید.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به رشد قابل‌توجه تسهیلات فرهنگی اعطایی به مستعدان‌برتر در همه مقاطع، از افزایش هدیه ازدواج به ۵۰ میلیون ریال و افزایش ۶۰ درصدی ودیعه اجاره مسکن خبر داد.

انتهای پیام /

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۴۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج جلسه آموزشی با موضوع ازدواج، عشق، سواد عاطفی و انتخاب برگزار شد.

در جلسه موضوعاتی از جمله معیارهای مناسب ازدواج، ازدواج موفق و عوامل موثر بر انتخاب صحیح ازدواج با هدف آشنایی دانشجویان، همچنین افزایش سطح آگاهی دانشجویان در زمینه برنامه خودمراقبتی و موضوعات مرتبط با سلامت، تشکیل گروه‌های همسان دانشجویی، انتقال مطالب آموزشی به دیگر دانشجویان و جلب همکاری دانشجویان در انجام فعالیت‌های بهداشتی مطرح شد.

صیادیان خواه سخنران این جلسه افزود: سن دوران دانشجویی یک سن طلایی است. اگر این فرصت از دست رفت، امکان ازدواج و ریسک‌پذیری فرد کاهش پیدا می‌کند و چالش‌ها و مشکلاتی برای این نسل پیش می‌آورد. مشکلاتی از قبیل اینکه شاید فرد ازدواج نکند یا موقعیت ازدواج نداشته باشد. بنابراین شکل‌گیری و برنامه‌ریزی ستاد ازدواج دانشگاهیان برای این بود اتفاق مازادی با همراهی دستگاه‌های دیگر که هر کدام با ارائه خدماتی کاربردی و اثرگذار پای کار این حوزه بیایند.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1229512 برچسب‌ها ازدواج و طلاق

دیگر خبرها

  • برگزیده بنیاد نخبگان کرمان، کارگر نمونه کشور
  • جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • بنیاد ملی نخبگان درگذشت اسماعیل نصراللهی را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت ناباورانه نخبه‌ علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه‌ علمی کشور
  • رقابت ۸۰ دونده مستعد استان همدان در لیگ دو و میدانی شهید شمسی پور
  • واکنش سردار شریف به برخورد حاکمان آمریکا با دانشجویان معترض
  • از پرداخت بیش از ۴ هزار وام متاهلی به دانشجویان پزشکی تا تاکید بر استفاده دانشگاه‌ها از سند دانشگاه اسلامی