Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-27@18:41:51 GMT

تقویت دیپلماسی تجاری برای رونق تولید

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۴۷۷۰

مودودی با اشاره به نقش مهم رایزنان اقتصادی در توسعه دیپلماسی تجاری، گفت: در جنگ تجاری به رایزن‌های اقتصادی بسیاری نیاز است.به گزارش بلاغ،محمدرضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سال‌های سال است که تلاش صنعتگران برای رونق تولید در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال که رهبر معظم انقلاب اسلامی "رونق تولید" را شعار سال قرار دادند، اهمیت این موضوع بیش از پیش نمایان شد و باید تمام بخش‌ها و دستگاه‌های مربوط برای قدم برداشتن به سمت رونق تولید تمام همت خود را بکار ببندند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران افزود: دلیل اصلی برگزیدن این شعار مشکلات ارزی موجود در کشور است چرا که رونق تولید می‌تواند با توجه به اینکه واردات توجیه خود را از دست داده به محصولات ساخت داخل عمق دهد و این موضوع باعث ایجاد فرصت مناسبی برای محصولات داخلی است؛ محصولاتی که در سالهای اخیر به علت تخصیص ارز به واردات نتوانسته‌اند رقابتی داشته باشند حالا با یک فرصت خوب مواجه هستند و می‌توانند ظرفیت‌های خود را نشان دهند.

مودودی تصریح کرد: با توجه به گرانی واردات، امسال واحدهای تولیدی این فرصت را دارند تا هم نیاز کالاهای داخلی و هم نیاز صادراتی کشور را با آرامش و پشتیبانی دولت تأمین کنند و این موضوع در کارشان رونق خوبی را ایجاد می‌کند.

وی گفت: شناسایی واحدهای تولیدی که با ظرفیت‌ راکد کار می کنند، اولین نکته‌ مهم در تحقق رونق تولید  است و این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: همه واحدهای تولیدی نباید با نگاه به رونق تولید جلو بروند، باید واحدهای تولیدی به بهره وری درست برسند و واحدهایی که توان رقابت دارند به میدان رونق تولید وارد شوند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۴۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هدف از این بازدید استفاده از تجربیات جهانی برای ایجاد صنایع پایین دستی، پترو پالایشگاهی و تکمیل زنجیره ارزش در هرمزگان و ایجاد اشتغال پایدار است.
خلیل قاسمی افزود: در این سفر برای طرح توسعه واحد تولید کننده و بسته بندی محصولات صیفی واحد تولیدی پتروپلاستیک پدیده بندر با شرکت طرف چینی قرارداد همکاری بست.
وی گفت: واحد تولیدی آب حیات شهرستان رودان نیز برای احداث خط تولید آب‌های طعم دار قراردادی در این نمایشگاه امضاء کرد.

بیشتر بخوانید؛ رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: در این سفر به سرمایه گذاران متعهد شدیم که خطوط تولیدی که در کشور مورد نیاز است و تولید نمی‌شوند را در ثبت سفارش و واردات حمایت کنیم.
قاسمی افزود واحد تولید کننده قطعات بتنی و مصالح سبک ساختمانی در بندرعباس نیز به توافقاتی برای خرید فناوری‌های مربوطه دست یافت.
هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان متشکل از مسئولان اقتصادی استان و نمایندگان بخش خصوصی عازم کشور چین شده است.

دیگر خبرها

  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی