Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@21:20:50 GMT

آنچه باید در مورد اهمیت طراحی سایت و سئو بدانید

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۷۷۶۶

آنچه باید در مورد اهمیت طراحی سایت و سئو بدانید

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، فرقی ندارد شما صاحب یک بوتیک کوچک در یک شهرستان کوچک و دنج باشید یا صاحب یک برند لوازم خانگی شناخته شده، تفاوتی ندارد که کسب و کار شما کوچک یا بزرگ باشد، به هر حال شما باید از یک نقطه شروع کنید و وارد دنیای جدیدی شوید که تنها با طراحی سایت و اصول سئو برای شما امکان پذیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیگر آن روزگاری که کسب و کار خود را تنها در یک محله، یک خیابان یا نهایتاً یک شهر تبلیغ می‌کردید و تمام دغدغه‌ی شما چند صد یا چند هزار فردی بود که ممکن بود مشتری شما بشوند، گذشته است و وارد یک دوره‌ی جدید و کاملاً متفاوت شده‌ایم. البته به این شکل نیست که امروز این اتفاق رخ داده باشد؛ چند دهه است که در کشورهای پیشرفته از طراحی سایت و سئو، به منظور رونق کسب و کار، بهره برده می‌شود.

در ایران نیز از زمانی که اینترنت به صورت گسترده وارد منازل شد و افراد توانستند بر روی گوشی‌های هوشمند خود از این امکان بهره ببرند، طراحی انواع سایت‌های خدماتی، فروشگاهی، شخصی و… رونق گرفته است. اگر واقع بینانه صحبت کنیم، عمر این اتفاق در ایران تقریباً ده سال است.

شما چه اطلاعاتی در مورد این موضوع دارید؟ فکر می‌کنید این شیوه‌های اینترنتی می‌تواند در رونق کسب و کار شما اهمیت داشته باشد؟ شما جز آن دسته افرادی هستید که با شیوه‌های نوین همراه می‌شوید یا هنوز هم به روش‌های تماماً سنتی باور دارید؟ همینطور که در ذهن خود در حال فکر کردن و پاسخ دادن به این سوالات هستید، به ادامه‌ی این مطلب توجه کنید تا از اهمیت داشتن وب سایت و اصول سئو مطلع شوید.

اهمیت داشتن وب سایت سئو شده

وب سایت‌ها در موارد بسیاری می‌توانند به شما کمک کنند و البته هیچ وب سایتی بدون رعایت اصول سئو، معنایی ندارد. استفاده‌ی رایجی که این روزها از وب سایت‌ها می‌شود، گسترش و رونق کسب و کارهای کوچک و بزرگ است. شما می‌توانید یک صفحه‌ی وب برای کسب و کار خود داشته باشید که تمام محصولات و خدماتی که عرضه می‌کنید، بر روی آن قرار بگیرد.

این شیوه کسب و کار مزایای بسیاری دارد که در این مقاله بیشتر با آنها آشنا خواهید شد. اما اگر بخواهیم مهمترین دستاورد داشتن یک وب سایت را معرفی کنیم، بدون شک می‌توان به رنج گسترده‌ای از مخاطبان اشاره کرد که در سراسر ایران و جهان می‌توانند از محصولات و خدمات شما دیدن کنند و حتی تبدیل به مشتریان و طرفداران شما شوند.

به خاطر داشته باشید که با طراحی سایت، قرار نیست عده‌ی زیاد از کاربران اینترنت در داخل و خارج از ایران با شما و کسب و کارتان آشنا شوند. طراحی تنها قدم اول در این مسیر است. پس از آن شما نیاز پیدا خواهید کرد تا با پرداخت مبالغی به موتورهای جستجو یا طی کردن ارگانیک اصول سئو برای سایت خود، در صفحات اول یا صفحه‌ی نخست موتورهای جستجو قرار بگیرید.

گوگل مهمترین موتور جستجو در سراسر دنیاست و شما در حین بهینه سازی سایت و انجام سئو، باید استانداردهایی که گوگل مشخص کرده است را رعایت کنید. تنها با رعایت این استاندارد هاست که می‌توانید خود را پس از مدتی به صفحه‌ی نخست این موتور جستجوی قدرتمند، برسانید.

سئو چیست؟

سئو یا SEO در واقع مخفف سه کلمه Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی موتور جستجو می‌باشد. زمانی که شما یک کلمه‌ی خاص یا ترکیبی از کلمات را در موتورهای جستجو سرچ می‌کنید، با چندین سایت محدود در صفحه‌ی نخست رو به رو می‌شوید.

چه دلیلی دارد که تنها این تعداد سایت در صفحه نخست قرار می‌گیرند و سوال اصلی این است که چرا این سایت‌ها در صفحه‌ی اول قرار می‌گیرند؟ چه دلیلی دارد که یک وب سایت توسط موتور جستجویی مانند گوگل به صفحه‌ی چهل و دوم می‌رود و یک وبسایت در صفحه‌ی نهست جای می‌گیرد؟ جواب این سوال‌ها را می‌توانید در اصول سئو جستجو کنید. تمام فرایندی که طی می‌کنید و تمام راهکارهایی که به کار می‌گیرید تا در صفحه‌ی اول گوگل و سایر موتورهای جستجو نمایش داده شوید، سئو نامیده می‌شود. سئو در طراحی سایت و ارتقای یک وب سایت، حرف اول را می‌زند.

عموماً زمانی که در مورد یک مطلب جستجو می‌کنید، تنها نتایج صفحات اول دوم یا سوم را بررسی می‌کنید. شاید در موارد خاصی چند صفحه بیشتر را هم مورد بررسی قرار دهید، اما به ندرت پیش می‌آید که بیشتر از پنج صفحه اول را جستجو کنید. بنابراین اگر اصول سئو در طراحی سایت شما رعایت نشده باشد و به عبارتی وب سایت شما بهینه نباشد، کاربران اینترنت با آن آشنا نخواهند شد و شما در این محیط گمنام باقی خواهید ماند.

حال برای طراحی سایت به صورت حرفه‌ای و انجام دقیق فرایند سئو، باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

انجام طراحی سایت و سئو توسط دیجی ویت

اگر گمان می‌کنید که طراحی اصولی سایت و رعایت اصول سئو کار ساده ای است، حتماً توصیه می‌کنیم تا ادامه‌ی این مطلب را مطالعه کنید.

سئو مجموعه‌ای از کار هاست که باید در کنار یکدیگر و به طور اصولی برای سایت شما پیاده سازی شود تا نتیجه‌ی آن رسیدن به صفحات نخست و یا صفحه‌ی نخست گوگل باشد. گاهاً برخی نکات ریز و ظریف در این میان وجود دارند که می‌توانند تعیین کننده باشند. بنابراین نیاز است در این زمینه آموزش‌های کافی دیده باشید یا اینکه سئوی سایت خود را به کارشناسان و متخصصان دیجی ویت بسپارید.

این کمپانی به صورت تخصصی به طراحی سایت و امور مربوط به سئو پرداخته و به شما کمک می‌کند که برای کلمات کلیدی خاص، در صفحه نخست گوگل قرار بگیرید تا بتوانید محصولات و خدمات خود را به رنج وسیعی از افراد معرفی کرده و به فروش برسانید. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به بلاگ دیجی ویت، از مقالات و آموزش‌هایی که در زمینه‌ی سئو و طراحی سایت در این بلاگ قرار داده شده‌اند، بهره مند شوید. آموزش این مطالب می‌تواند تأثیر چشم گیری در روند پیشرفت وب سایت شما داشته باشد.

سئو از چه راه‌هایی وب سایت شما را بهینه می‌کند؟

آیتم‌های متعددی وجود دارند که باید در یک سایت مورد توجه قرار بگیرند تا سئوی سایت به طور اصولی انجام شوند. در واقع این آیتم‌ها را گوگل برای صاحبین وب سایت‌ها تعیین کرده تا همگی در یک رقابت برابر بتوانند جایگاه مناسبی برای خود پیدا کنند. البته شما با پرداخت مبالغی به گوگل می‌توانید خود را به صفحات نخست برسانید. در این راستا دو مشکل اساسی وجود دارد. اول اینکه شما باید هزینه‌ها را با ارزهای رایج پرداخت کنید که با توجه به شرایط کنونی بسیار هزینه بر است. دوماً این شیوه ماندگاری ندارد و نمی‌توانید جای سئوی ارگانیک را بگیرد.

آنچه در دیجی ویت انجام می‌شود و در وبلاگ دیجی ویت به شما آموزش داده می‌شود، طراحی سایت و سئوی ارگانیک است. برخی از مهمترین آیتم‌های این شیوه استاندارد عبارتند از:
* کیفیت و بلندی محتوای موجود در صفحه شما
* کیفیت و تعداد لینک‌های ورودی به وبسایت
* سرعت بالا آمدن صفحات
* لغات کلیدی و محتوای صفحه
* اعتبار و مجوز نام دامنه
* امنیت صفحه
* دستورالعمل URL

اگر قصد دارید وب سایت شما نقش یک بازار پویا را برای کسب و کارتان داشته باشد، طراحی سایت خود و انجام اصول سئو را به دیجی ویت بسپارید و از آموزش‌های موجود در بلاگ دیجی ویت بهره ببرید.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4584397

منبع: مهر

کلیدواژه: طراحی سایت اینترنت تبلیغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۷۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه در جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان گذشت

روز گذشته شهردار اصفهان به همراه جمعی از مدیران شهری، ضمن بازدید از پروژه باغ مشاهیر و اطلاع از آخرین جزئیات آن، یازدهمین جلسه شورای عالی این پروژه را برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده پنجشنبه _سیزدهم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از پروژه باغ مشاهیر اظهار کرد: کار کردن در اصفهان کاری ساده نیست چرا که این روند باید با هویت شهر منطبق باشد.

وی افزود: حدود ۲ سال مطالعات پروژه باغ مشاهیر طول کشید و در نهایت با ریزبینی به خروجی قابل قبولی رسیدیم.

پس از آن رسول میرباقری عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: خدا را شاکریم که این پروژه به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم این دوره مدیریت شهری آغاز شد و امید است شاهد یکی‌از اماکن تفریحی شهر باشیم.

وی ادامه داد: این پروژه با همت سازمان عمران شهرداری منطقه ۵ با قوت آغاز شده و امید است با قوت پروژه را پیش ببرد.

حسین کارگر مدیر منطقه ۵ شهرداری نیز عنوان کرد: مساحت این زمین ۲۲ هکتار است که با همت اعضای شورا و شهردار پیش رفت و عملیات آغاز شد و قرار است ابر پروژه شهری برای مردم رقم بخورد

وی اظهار کرد: امید است در مدت زمانی کوتاه پروژه را به ثمر برسانیم.

در بخشی دیگر رضا امینی مدیر اجرایی پروژه اظهار کرد: از ۱۶ فروردین این پروژه آغاز شد و در حال حاضر بستر کاملاً آماده است و در یک ماه آینده قسمتی از پروژه آسفالت می‌شود.

در ادامه نیز احسان بدخشیان مشاور پروژه باغ مشاهیر عنوان کرد: زمانی که موقعیت اصلی پروژه مدنظر قرار داشت، دنبال موقعیتی بودیم که ابنیه گل نرگس دید را نگیرد و از سمتی بلوک‌های مسکونی دید کوه را نگیرد.

وی افزود: در این مجموعه معرفی مشاهیر را داریم که چرا که باید نسبت به دوره خود معرفی شوند و نقشه‌های کل مجموعه قبل نوروز ارائه شد و روز گذشته نقشه‌های نهایی را ارسال کردیم.

در بخشی دیگر نیز حجت‌الاسلام سید احمد سجادی عضو تیم محتوایی پروژه اظهار کرد: هیچ شهری به اندازه اصفهان مشاهیر ندارد و بر همین اساس باید ارتباط نسل امروز با شخصیت‌های قدیمی بیشتر شود و در این راستا باید بدانند چه کسانی عرصه‌های مختلف در اصفهان را پدید آوردند.

پس از آن نیز اصغر منتظرالقائم از دیگر اعضای تیم محتوایی پروژه اظهار کرد: اصفهان از پیش از اسلام مرکز تمدنی بوده، پس از اسلام نیز آثار فراوانی دارد اما بلوغ تاریخ و تمدن در دوره صفویه بوده، بر این اساس زبان این تمدن نیز فارسی بوده و باید به این نکته توجه داشت‌.

وی افزود: اگر بتوانیم‌میراثمان را با فکر جدید به جهانیان عرصه کنیم، نشان‌دهنده بلوغ اصفهانی‌ها خواهد بود.

پس از آن نیز زمانی عضو دیگر تیم محتوایی پروژه عنوان کرد: شخصیت‌های فراوانی داریم که اصفهانی‌ها توجه کمی به آن‌ها دارند که یکی از این شخصیت‌ها ابن‌سینا است.

کد خبر 750251

دیگر خبرها

  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم
  • هر آنچه از سیستم VRF باید بدانید
  • ۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی که باید بدانید
  • کار آلگری در یوونتوس را تمام شده بدانید!
  • امیر نظام گروسی یک شخصیت بزرگ ملی است
  • چند آموزه‌ مهدوی در دعای عهد و ندبه‌ ی امام صادق (ع)
  • آنچه در جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان گذشت
  • ۱۰ حقیقت حیرت‌انگیز درباره عنکبوت‌ها که باید بدانید
  • آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید
  • خدا نیت‌های ما را هم خریدار است + فیلم