Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@03:08:58 GMT

قیمت قطعات بی ام و

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۴۹۱۹۹

قیمت قطعات بی ام و

هیچ وقت خرید یک خودرو با واریز کردن پول نهایی تمام نمی‌شود. حتی اگر بهترین خودروی این کره زمین را بخرید باز روزی می‌آید که بخواهید برای تعویض و تعمیر قطعات خودرو دستتان را داخل جیبتان کنید. برخلاف تصورات حتی گران‌قیمت‌ترین خودروها گران‌ترین هزینه‌های جانبی را هم برای نگهداری دارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بی‌ام‌دبلیو یکی از گران‌ترین هزینه‌ها را برای نگهداری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک خودروی این شرکت در ده سال برای راننده ۱۷ هزار دلار هزینه می‌تراشد. این در حالی است که این مبلغ برای تویوتا به شش هزار دلار هم نمی‌رسد.

پژوهشگران بررسی دیگری هم از پرخرج‌ترین خودرو، فارغ از برند آن داشته‌اند. قیمت قطعاتbmw x3 باعث شده که مدلBMW 328i در جایگاه دوم این رتبه‌بندی قرار بگیرد. هزینه‌های جانبی این خودرو در ۱۰ سال ۱۵ هزار و ۶۰۰ دلار است.

قیمت بالای قطعات یدکی bmw باعث می‌شود که تصادف با این خودرو به کابوسی برای راننده‌ها تبدیل شود. برای مثال ایربگ یکی از گران‌ترین اجزای بی ام و است. یا سرسیلندر آن ۱۸ میلیون تومان قیمت دارد. قیمت چراغ جلو بی‌ام و  در سمت چپ سری پنج  ۸ میلیون و پانصد هزار تومان است. اگر اتفاقی برای آینه بغل سمت راست سری پنج رخ دهد باید چهار میلیون تومان پول دهیم. قیمت قطعات این خودرو در اکسسوری‌های آن هم به همین ترتیب گران‌ است. برای مثال برای خرید زیرپایی x3 باید فقط یک میلیون تومان هزینه کنید.

همچنین خودروهایی که حالت کانورتبل دارند هزینه جانبی هم باید بابت مبدل خود بپردازند که فقط قیمت آن هفت میلیون تومان است.

البته هنوز هم خرید دست دوم این قطعات از سایت دیوار راه جایگزینی برای این خریدها به شمار می رود. مثلا یک ایربگ در دیوار به قیمت یک میلیون تومان آگهی شده ولی در تعمیرگاه‌ها سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

البته همیشه مشکل بر سر هزینه نیست بلکه گاهی علاوه بر قیمت قطعات یدکی bmw نایاب شدن لوازم یدکی آن هم تعمیر را برای ما سخت‌تر می‌کند. به خصوص افزایش تحریم‌ها از جانب آمریکا و بستن بار بی‌ام‌و از کشورمان مشکل را دوچندان و قیمت‌ها را گران‌تر می‌کند. چراکه قطعات کمی از هر مدل بی ام و وارد کشور ما می‌شود. دوم اینکه تعداد مراکز متخصص بسیار اندک است و خیلی وقت‌ها تعمیرکاران خرج اضافه روی دست مشتری می‌گذارند.

برای خرید این لوازم گاهی باید دست به دامن افرادی شد که از کشورهای همسایه با گرفتن کد شاسی لوازم و قطعات را به کشور وارد می‌کنند و درنتیجه هزینه گزافی بابت آن دریافت می‌کنند. البته پول تنها چیزی نیست که در این میان از دست می‌رود بلکه زمان اگر ارزش مالی داشت حتما هزینه‌های اضافی خودروی بی ام را بیشتر هم می‌کرد چراکه خیلی از خریداران برای واردات این قطعات مدت زمان زیادی را درخواست می‌کنند.

مکانیسم قیمت‌گذاری بر قطعات و لوازم‌یدکی از ساختار پیچیده‌تری پیروی می‌کند. برای مثال قیمت‌های یک سمت بیشتر از سمت دیگر است. مثلا خودروهای چینی چراغ و در سمت راست (شاگرد) از راننده گران‌تر هستند چراکه در تصادف آسیب بیشتری می‌بیند.

این هزینه‌ها فقط برای بی‌ام و بالا نیست بلکه اگر خودروی آلمانی دارید باید از کیف پولتان مراقبت کنید چراکه مرسدس بنز هم در جایگاه دوم این رتبه‌بندی قرار دارد.

منبع : ویرلن

منبع: فردا

کلیدواژه: خودرو بی ام و قیمت قطعات خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۴۹۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنزین در امارات گران می‌شود

کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد، در حالی که گازوئیل ارزان تر خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی روز سه شنبه اعلام کرد که قیمت بنزین در این کشور از ماه آینده افزایش می‌یابد در حالی که گازوئیل ارزان تر خواهد شد.

قیمت‌ها در ماه‌های فوریه، مارس و آوریل پس از کاهش در ماه‌های نوامبر، دسامبر و ژانویه افزایش یافت که منعکس کننده روند بازار جهانی نفت بود.

بر اساس این گزارش، امارات در سال 2015 قیمت سوخت را آزاد کرد تا به آن اجازه دهد مطابق با بازار حرکت کند. در سال 2020، پس از شروع همه‌گیری کووید-19، مقامات این کشور قیمت‌ها را ثابت کردند و سپس در مارس 2021 این محدودیت برداشته شد.

قیمت نفت در هفته‌های اخیر بی‌ثبات بوده است چرا که نگرانی‌ها در مورد تنش‌های نظامی در خارومیانه نسبت به ترس از کند شدن تقاضا در شرایط افزایش تورم، بیشتر بوده است.

شاخص برنت، معیار دو سوم نفت جهان، در ساعت 11:09 صبح روز سه شنبه به وقت امارات با 0.06 درصد کاهش به 88.35 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت هفته گذشته به دلیل کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا و تداوم نگرانی‌ها درباره عرضه خاورمیانه افزایش هفتگی را ثبت کرد.

قیمت نفت خام در سال جاری حدود 15 درصد افزایش یافته است که بخشی از آن به دلیل کاهش تولید توسط گروه تولیدکنندگان اوپک پلاس بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات/ سکه‌های حراجی به بازار نیامده است
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • حریق انبار قطعات خودرو در کرج
  • لوازم یدکی رنو
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • آیا خرید عینک آفتابی گران قیمت ارزش دارد!؟