Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: بالغ بر ۱۹ کامیون و کامیونت کمک‌های مردمی در ۳ مرحله به شهر سیمین شهر و ۱۲ روستا در گلستان توسط سپاه استان قزوین ارسال شد. ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ استانها قزوین نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سرهنگ محرمعلی والدی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز پاسدار و به منظور ارائه گزارش عملکرد سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در خدمت رسانی به مناطق سیل زده برگزار شد، اظهار داشت: همانند حادثه زلزله کرمانشاه و سرپل ذهاب به منظور ارائه خدمات عادلانه، پس از تقسیم‌بندی گروه‌های 20 نفره همراه با یک سر گروه در نظر گرفته شد که باید به 22 هزار نفر شامل 6 هزار و 10 خانوار از سیل‌زدگان خدمات ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بالغ بر 19 کامیون و کامیونت کمک‌های مردمی در 3 مرحله به شهر سیمین شهر و 12 روستا در گلستان ارسال شده و 6 گروه جهادی 10 نفره نیز به منطور ارائه خدمات امدادی و کمک‌رسانی به این مناطق اعزام شده و تا زمان نیاز مستقر خواهند بود.

«سیل مهربانی» تمدید شد271 سورتی پرواز برای امدادرسانی به روستاهای لرستان انجام شد؛ توزیع 15000 بسته مواد غذایی بین سیل‌زدگانتصاویر هوایی از مناطق سیل‌زده منطقه بامدژ؛ منطقه زیر آب است

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: گروه‌های فنی و مهندسی نیز به منطور ساماندهی مواردی همچون قطع برق و اب اعزام شدند.

وی بیان کرد: در برخی روستاهای سیل زده و جاده‌ها به علت اب گرفتگی امکان تردد مردم وجود نداشته که بدین منظور 4 قایق از سوی استان قزوین اجاره شده و تاکنون بالغ بر 7 هزار نفر با این قایق ها جابجا شده‌اند.

والدی تاکید کرد: به جهت لایروبی دهانه گرگانرود که با مشکل اساسی روبرو بود، بیل مکانیکی و تجهیزات مهندسی از نیازهای اساسی بوده که استان قزوین از جمله استان‌هایی بوده که با ارسال این اقلام اساسی تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: با تعویض کانال صفاایشان منتهی به دریا خزر، نتایج موثری حاصل شده و خروجی اب تا 4 برابر افزایش یافته است.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: به جهت تخلیه اب های موجود در واحدهای تجاری و مدارس به دستگاه های لجن کش نیاز است و تا امروز 115 واحد تجاری و اموزشی تخلیه و در اختیار مردم قرار داده شده است.

وی تاکید کرد: در کنار تمام این فعالیت‌ها 2 هزار بسته‌های یک هفتگی و 5 روزه به مناطق سیل زده ارسال شده تا مردم سیل زده مستقر در محوطه شهر و اردوگاه‌ها دریافت کنند.

والدی بیان کرد: خانواده‌هایی در واحدهای مسکونی چند طبقه با مشکلی مواجه نبوده اما ساکنین واحدهای تک طبقه در اردوگاه ها اسکان‌داده شده و روزانه 500 وعده غذای گرم در دو وعده دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: به منظور قرارگیری در کنار مردم، مردم سیل زده را نیز پای کار اورده‌ایم تا با همیاری مردم و دستگاه‌های خدمت‌رسان شاهد نتاج موثر و نجات بسیاری از مردم در مناطق سیل‌زده باشیم.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: آماده سازی مدارس روستاها و نظافت آن نیز توسط نیروهای خدمت‌رسان صورت گرفته تا در اختیار آموزش پرورش آنجا قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در راستای تامین امکانات فنی و مهندسی نیز 10 هزار لیتر سوخت گازوئیل در اختیار ماشین‌الات جهت فعالیت‌های فنی صورت گرفته و در بخش تامین نیازهای اساسی نیز 40 هزار پرس نان، 36 هزار بطری اب معدنی و هزار قوطی شیرخشک ارسال شده است.

والدی عنوان کرد: سنگر زدن و خاکریز هز دیگر نیازهای اساسی بوده که برای این کار به چکمه نیاز است و تاکنون هزار جفت چکمه ارسال و توزیع شده است.

وی تاکید کرد: نیازمندان کمیته امداد و بهزیستی نیز به علوفه دامی نیاز دارند که تاکنون 40 تن توزیع شده است و با توجه به اینکه حجم اب زیاد بوده مارهای سمی شسته شده و در حال برگشت به سمت روستا هستند که 3 گروه نیز برای سم زدایی روستاها در نظر گرفته شده‌اند.

والدی از اعزام چهارمین کاروان امداد و کمک‌رسانی به مناطق سیل زده گلستان در فردا نیز خبر داد.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: به منطور خدمت‌رسانی به مردم لرستان نیز 3 گروه جهادی دانشجویی و 3 گروه مردمی از طریق سپاه اعزام شدند و امروز 40 نفر از طلاب با محوریت بسیج طلاب به استان های لرستان و خوزستان اعزام می‌شوند تا به تبلیع و کمک رسانی به ساکنین این استان‌ها بپردازند.

وی بیان کرد: موکب هایی که در اربعین تحت نظارت سپاه به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند نیز اعلام امادگی کرده و پس از همعخنگی‌های صورت گرفته 3 موکب از فردا در لرستان و خوزستان مستقر می‌شود.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: 30 گروه فنی و جهادی اماده نیز داریم که در صورت نیاز به لرستان اعزام می‌شوند.

وی سرویس بهداشتی و حمام سیار را از نیازهای اساسی مناطق سیل زده عنوان کرد و گفت: اقلام غذایی همچون ارد، ، قند و شکر، آذوقه، کنسرو و غیره ، اقلام بهداشتی همچون اقلام دارویی، پتو، پوشاک بچه و غیره، پارو، بیل، چکمه، ماشین الات، بیل مکانیکی و تجهیرات فنی و مهندسی از دیگر نیازهای ضروری است که ساکنین مناطق سیل زده به ان نیاز دارند.

والدی بیان کرد: در خوزستان 2 اردوگاه به ازای هزار و 500 نفر در اختیار سیل زدگان قرار داده شده تا جهت اسکان مورد استفاده قرار گیرد و 15 گروه جهادی برای خدمات دهی و برطرف کردن نیازهای عمومی نیز اعزام شده‌اند.

وی تاکید کرد: بهترین و مجهزترین بیمارستان صحرایی تحت نظارت سپاه قزوین در سیمین شهر مستقر بود و خدمات رسانی صورت می‌گیرد که روزانه بالغ بر 1500 نفر از این بیمارستان خدمات دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ش

R41364/P/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری از فردا در استان قزوین

مهدی آخوندی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند که برای امروز همچنان با گذر امواج تراز میانی جو آسمان استان نیمه ابر تای ابری خواهد بود و در برخی مناطق احتمال بارش پراکنده باران وجود دارد.

وی افزود: فردا و پس فردا هم با گذر سامانه بارشی از استان شاهد بارش باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد‌های لحظه‌ای خواهیم بود.

به گفته کارشناس هواشناسی استان قزوین، عمده فعالیت این سامانه در ساعات بعد از ظهرو شب جمعه خواهد بود.

آخوندی افزود: بارش‌ها در برخی مناطق شدت بیشتری دارد به همین منظور احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

وی گفت: پدیده غالب در روز شنبه وزش باد‌های نسبتا شدید خواهد بود و در این مدت پدیده مه به ویژه در ارتفاعات شمالی دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: تغییرات محسوسی نداریم و با توجه به ابری بودن آسمان دمای بیشینه کمی کاهش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پیش بینی باران بهاری برای امروز
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • باران بهاری از فردا در استان قزوین
  • معرفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ ۸۲ صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین 
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • لزوم مردمی شدن کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم
  • ۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان