Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور، که به منظور ارزیابی آخرین وضعیت وقوع سیلاب در برخی از مناطق استان خوزستان به اهواز سفر کرده است با اشاره به اینکه وضعیت شهر اهواز هیچ‌گونه جای نگرانی ندارد و باثبات و پایدار است، گفت: شب گذشته سیلاب از یکی از کانال های انتقال آب رودخانه کرخه که از حاشیه شهر اهواز عبور می کرد به برخی معابر حاشیه ای شهر اهواز سرایت کرد که بلافاصله دستگاه‌های اجرایی و امدادی نسبت به رفع مشکل وارد عمل شدند و در حال حاضر وضعیت به طور کامل در کنترل می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور با تأکید بر اینکه  بحران در  در برخی از مناطق استان خوزستان که دچار سیلاب هستند به طور کامل از سوی تمامی دستگاه‌های اجرایی و امدادی در حال کنترل و مدیریت می باشد، افزود: بر اساس گزارشهای دریافتی امروز از برخی مناطق استان خوزستان، شاهد کاهش سیلاب هستیم و انشاالله تا امشب مشکل حاشیه شهر اهواز نیز مرتفع خواهد شد.

قائم مقام ستاد مدیریت بحران با تاکید براینکه تاکنون همکاری مردم با نیروهای امدادی در بسیاری از مناطق مطلوب و قابل تقدیر بوده است  از همه هموطنان عزیز خواست همچنان به توصیه‌ها و هشدارهای مراجع ذیربط و مدیریت بحران توجه لازم را داشته باشند و  نسبت به اسکان امن و موقت در مناطق از پیش تعیین شده اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود

دادستان زرند با تأکید بر اینکه ترک فعل‌ها می‌تواند شامل قصور و اشتباهات در گذشته و اهمال در زمان حاضر باشد، گفت: زحمات بی شائبه و شبانه‌روزی دستگاه‌های مجری و خدمات‌رسان از جمله مدیران و کارمندان این مجموعه‌ها در کاهش خسارات احتمالی نباید نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، رضا یعقوبی در بازدید از مناطق مختلف آسیب دیده از سیلاب اخیر با همراهی رئیس دادگستری، مسئولان فرمانداری، شهرداری و رؤسای ادارات راهداری و امور منابع طبیعی، اقدامات صورت گرفته را با مثبت ارزیابی و اظهار کرد: ضمن تشکر از عوامل دخیل در کنترل بحران، علل ورود سیلاب به شهرستان و حل دائمی آن به صورت علمی تحلیل شود.

وی افزود: صبوری و همکاری عموم مردم و همچنین زحمات بی شائبه و طاقت‌فرسای مجموعه عوامل دخیل در کنترل و مدیریت بحران از جمله فرماندار محترم و کارکنان فرمانداری، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، دستگاه‌های اجرایی، نیروهای انتظامی، سپاه و بسیج مردمی که به صورت یکپارچه و هماهنگ عمل نموده‌اند، در کنترل سیل اخیر بسیار مؤثر بود.

دادستان زرند با اشاره به همراهی تمامی ارگان‌ها در دفع خطر و کاهش خسارات، بر لزوم حفظ آمادگی نهادهای ذی ربط تاکید کرد و گفت: باید این سطح از وفاق و همکاری بین بخشی در آینده هم تداوم یابد و با بهره‌گیری از تجارب میدانی به دست آمده و دعوت از کارشناسان و صاحب‌نظران در ستاد مدیریت بحران، در خصوص کاهش آسیب پذیری شهرستان تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در شهرستان و پیگیری در سطح استانی و کشوری جهت اخذ بودجه و امکانات برای پیشگیری از حوادث مشابه در آینده اقدام شود.

یعقوبی با تاکید بر اینکه ترک فعل‌ها می‌تواند شامل قصور و اشتباهات در گذشته و اهمال در زمان حاضر باشد، تصریح کرد: زحمات بی شائبه و شبانه روزی دستگاه‌های مجری و خدمات‌رسان از جمله مدیران و کارمندان این مجموعه‌ها در کاهش خسارات احتمالی نباید نادیده گرفته شود.

وی افزود: قدردانی از تمامی افراد دخیل در این امر، دستگاه قضائی از افراد دلسوزی که به صورت جهادی و با کمبود امکانات جهت رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند، حمایت قاطع خواهد داشت.

دادستان زرند اظهار کرد: دادسرای شهرستان مطالبه گری لازم را با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های قانونی از جمله گزارش و پیگیری ترک فعل‌ها، برای مدیریت بحران و تکرار حوادث ناگوار به ویژه در خصوص وقوع سیلاب به عمل می‌آورد که این موضوع نیز در راستای حمایت از حقوق عامه و نیز کمک عملی به دستگاه‌های اجرایی است تا ان شاءالله از این طریق موجبات رفع مشکلات فعلی که در طول سالیان و شاید به علت تصمیمات اشتباه گذشته به وجود آمده‌اند، فراهم شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اصل مدیریت بحران جلوگیری از وقوع و تکرار حوادث است، گفت: وقوع سیل و تکرار حوادث مشابه در چند سال اخیر انتظار به حق مردم جهت رفع نواقص و کنترل بارش‌ها و سیلاب‌ها را به دنبال داشته است و بنابراین در این خصوص هیچ‌گونه کوتاهی پذیرفته نیست.

یهقوبی در پایان با اعلام هشدار خطر غرق شدگی، به شهروندان توصیه کرد: از نزدیک شدن به تالاب‌های به وجود آمده ناشی از سیل و محل‌هایی که سیلاب در آن جمع شده خودداری کنند؛ چرا که ممنوعیت شنا در سدهای خاکی به علت تهدیدات بهداشتی و مهم‌تر از آن خطر غرق‌شدگی به واسطه رسوبی بودن تالاب‌ها و چسبندگی ناشی از گل و لای است که این موضوع به دفعات در شهرستان رخ داده و خانواده‌های بسیاری شاهد از دست دادن جوانان خود به علت شنا در سدهای خاکی بوده‌اند.

کد خبر 748567

دیگر خبرها

  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت