Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اسبق بازرگانی با تاکید بر اینکه برای رونق اقتصادی باید یکسری کارها را انجام داد و یکسری کارها را انجام نداد، گفت: نوع الگو و مدیریت بانک ها به گونه ای است که باعث شده بخش تولید تبدیل به عمله نظام بانکی شود. ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ اقتصادی اقتصاد ایران پول | ارز | بانک نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یحیی آل اسحاق در مصاحبه با رادیو با بیان اینکه اثر رونق تولید در بسیاری از بخش ها قابل لمس است، گفت: اگر تولید واقعا رونق پیدا کند، باعث رشد اقتصادی، افزایش اشتغال، تقویت پول ملی، کاهش تورم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تراز بازرگانی کشور تقویت پیدا می کند، تولید ناخالص داخلی رشد می یابد، امید به کشور اضافه می شود و یاس و نا امیدی کاهش پیدا می کند.

وی تصریح کرد: رونق اقتصادی حقیقتا یک نخ تسبیحی است که همه بخش های اقتصاد حتی بعضی بخش های اجتماعی و سیاسی را هم در خودش تغییر می دهد.

وزیر اسبق بازرگانی کشور همچنین با تاکید بر اینکه برای رونق اقتصادی باید یکسری کارها را انجام داد و یکسری کارها را انجام نداد، گفت: کارهایی که باید انجام دهد، انجام برنامه های تشویقی است. دولت باید برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف تولید، مشوق های زیادی قرار دهد که تشویق برای صادر کنندگان از جمله این موارد است.

وی افزود: یکسری کارها نیز برای رونق تولید و اقتصاد نباید انجام شود. در بخش تولید مشکل نظام مالیاتی مخصوصا مالیات بر ارزش افزوده را داریم. همچنین مشکل نظام بیمه ای و فرآیند و نوع برخورد آن و البته مشکلات نظام بانکی را داریم. واقعیت این است، یکی از مشکلات اساسی مسئله نظام بانکی و مسائل متعدد مربوط به آن است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آل اسحاق تصریح کرد: فساد موجود در نظام مالی و بانکی، یکی از موانع اصلی رونق اقتصادی کشور است و نوع الگو و مدیریت بانک ها به گونه ای است که باعث شده  بخش تولید تبدیل به عمله نظام بانکی شود. تولید کنندگان شب و روز می دوند تا جریمه های بانکی را پرداخت کنند و بهره های بانکی را بدهند و یک مدیر عامل در بخش تولید مجبور است، دائما به بانک ها پاسخ بدهد.

وی ضمن اشاره به تصریح علما مبنی بر ربا بودن بهره های بانکی، گفت: واقعیت این است اگر نظام بانکی سامان پیدا نکند، همه بخش تولید به خاک سیاه می نشیند.

همتی: اولویت نظام بانکی در سال 98 حمایت از رونق تولید است

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,77,79/CT12 واژه های کاربردی مرتبط واحد‌های تولیدی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحد های تولیدی واحد های تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۰۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی

امتداد - خدمت سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، به صورت شبانه روزی و بدون محدودیت مبلغ، در دسترس مشتریان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  مشتریان این بانک با استفاده از سفته الکترونیکی علاوه بر سهولت دسترسی به یک ابزار موثر تعهد پرداخت، صرفه جویی در زمان و هزینه و بالابردن امنیت، می توانند به صورت شبانه روزی و بدون محدودیت مبلغ، از این خدمت غیر حضوری بهره مند شوند.

بر اساس این گزارش، شرط بهره مندی از مزایای سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، داشتن حداقل یک حساب فعال در این بانک و همچنین معرفی امضای دیجیتال است.

این گزارش می افزاید: تمام مراحل صدور، دریافت، ضمانت، پشت نویسی و تسویه سفته، به صورت الکترونیکی و غیرحضوری از طریق اینترنت بانک کشاورزی انجام می شود.

شایان ذکر است؛ صرفه جویی در کاغذ و حفظ محیط زیست، عدم نیاز به نگهداری فیزیکی، امنیت بالا و عدم امکان جعل سفته الکترونیکی، داشتن کد شناسایی منحصر به فرد و قابل استعلام، امکان خرید سفته به مبلغ مورد نیاز و مشخص، امکان تسویه تدریجی، اعتبار در مراجع قضایی با توجه به برخورداری از امضای دیجیتال، امکان خرید سفته دیجیتال توسط مشتریان بانک کشاورزی برای سایر اشخاص حقیقی و نیز امکان استفاده به عنوان وثیقه تسهیلات، از مزایای سفته الکترونیکی بانک کشاورزی است.

مشتریان بانک کشاورزی می توانند به منظور انجام هرگونه عملیات برای سرویس سفته الکترونیک، ابتدا با نصب نرم افزار امضای دیجیتال از طریق لینک موجود در اینترنت بانک کشاورزی و یا سایر درگاه های قانونی، نسبت به احراز هویت و دریافت گواهی امضای دیجیتال اقدام کنند؛ سپس با ورود به اینترنت بانک کشاورزی، درخواست صدور سفته، ضمانت سفته و ظهر نویسی (انتقال سفته) و همچنین انجام سایر امور مربوط به سفته نظیر ردیابی وضعیت، لغو سفته های باز، استعلام سفته، اطلاع رسانی به ذینفعان و …  امکانپذیر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید