Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@20:35:21 GMT

علایم اوتیسم از 18 ماهگی کودک قابل تشخیص است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۲۷۲۷

علایم اوتیسم از 18 ماهگی کودک قابل تشخیص است

سعید فریور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علایم اختلال طیف اوتیسم را مدت زمانی طول می‌کشد تا خانواده و فرد متخصص تشخیص دهد و با اینکه اختلال طیف اوتیسم مادام العمر است، فرد مبتلا با آموزش‌های مستمر می‌تواند از زندگی طبیعی‌تری برخوردار شود.
وی ادامه داد: هر قدر زودتر بتوان این اختلال را در یک کودک تشخیص داد، زودتر هم می‌شود از برنامه‌های درمانی برای کمک به این کودکان بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: همچنین هرقدر برنامه درمانی منظم‌تر و دارای ساختار دقیق‌تری باشد، می‌توان نتایج بهتری را به دست آورد.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با تاکید بر نقش آگاهسازی در کنترل اختلال طیف اوتیسم در جامعه گفت: به طور قطع همراهی خانواده ها در اطلاع از این اختلال رفتاری رو به رشد، در کنترل آن بسیار مهم است.
وی افزود: خیره شدن غیرمعمول به اشیا، رفتارهای تکراری و غیر معمول، نقص در آواسازی مناسب با سن، تاخیر در برقراری ارتباط دارای هدف و کاهش علاقه به برقراری تعامل از جمله علایم اولیه اوتیسم در نوزادی است.
فریور نقص در ارتباط و تعامل اجتماعی، علایق محدود، رفتارها یا فعالیت های تکراری، مشهود بودن علایم اختلال از حدود 18 ماهگی، مادام العمر بودن اختلال طیف اوتیسم و بهبودی نسبی در صورت غربالگری،تشخیص و توانبخشی به هنگام از خصوصیات اصلی اختلال طیف اوتیسم است.
وی بیان کرد: مراکز تشخیصی زیرنظر بهزیستی در راستای کاهش مشکلات بیماران و خانواده آنان، آماده ارائه خدمات به خانواده هاست.
به گزارش ایرنا، اختلال اوتیسم در سال های اخیر رو به رشد بوده و مراکز مختلف تشخیصی در این خصوص فعالیت دارد.
8137/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آذربایجان غربی اوتیسم بهزیستی جامعه خانواده 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۲۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل اختلال در پروازهای خرم آباد ؛ یک عروسی شهر را بهم ریخت !

به گزارش پارس نیوز  ، تیراندازی هوایی در مراسم‌های عروسی یک تالار در خرم‌آباد موجب اخلال امنیتی در روند پروازهای فرودگاه خرم‌آباد شد و تعدادی از پروازهای این فرودگاه را لغو کرد.

  علی حسنوند در سخنانی باتوجه به گزارش مدیر فرودگاه خرم آباد و رئیس پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی لرستان مبنی بر اینکه این تالار در نزدیکی فرودگاه خرم آباد قرار دارد، اظهار داشت: این تیراندازی‌ها موجب اختلال در روند پروازهای فرودگاه خرم‌آباد و همچنین لغو برخی از پروازهای این فرودگاه شده است.

وی با اشاره به چندین بار تذکر به مدیر این تالار در راستای جلوگیری و ممنوعیت تیراندازی در تالار، گفت: با وجود این تذکرات، اما موضوع مورد بی‌توجهی مدیر تالار قرار گرفت که در این راستا با دستور دادستانی تالار پلمب شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان با اشاره به رسم تیراندازی هوایی در برخی مراسم‌های شادی و عروسی، گفت: این امر موجب نارضایتی مردم و همچنین وقوع حوادث ناگوار می‌شود که در این راستا برای حفظ امنیت و نظم عمومی با خاطیان دراین‌رابطه برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • از اثر دانینگ کروگر چه می‌دانیم؟
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • اختلال در عملیات دریای سرخ اتحادیه اروپا
  • اختلال‌های ارتباط مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد
  • دلیل اختلال در پروازهای خرم آباد ؛ یک عروسی شهر را بهم ریخت !
  • ادای احترام آرسنال به کودک هواداری که در مسیر مدرسه‌اش به قتل رسید
  • اختلال در جمع آوری آبگرفتگی ها در اهواز به علت قطع برق
  • دادستان: تحقیقات برای دستگیری عوامل مفقودی «یسنا» ادامه دارد
  • اولین واکنش دادستان پس از پیدا شدن یسنای ۴ ساله