Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: در برنامه داریم تا پایان سال جاری تمامی واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل بازسازی شوند.

عزیزالله مهدیان در حاشیه بازدید از مسکن های روستایی آسیب دیده ناشی از سیل در خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، افزود: بر اثر وقوع سیل حدود 133 هزار واحد مسکونی خسارت دیده‌اند که از این تعداد 50 هزار واحد تخریب 100 درصدی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیشترین خسارت وارد شده به منازل مسکونی در استان های گلستان، لرستان و خوزستان هستند.

مهدیان اظهار کرد: برای بازسازی واحدهای تخریبی تسهیلات 40 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و 10میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه افراد اهل تسنن این استان بنا به اعتقاداتی که دارند حاضر به دریافت وام نیستند این درحالیست که تعدادی از منازل این افراد نیز بر اثر بارش شدید باران دچار آسیب شده اند و برای حل مشکل آن ها چه تمهیداتی اندیشیده شده است؟ بیان کرد: برای حل این مشکل مذاکرات لازم با آن ها انجام شده است و در سطح کشور در استان هایی که جمعیت اهل سنت در آن زندگی می کنند این مسئله حل شده است.

مهدیان تصریح کرد: با مذاکرات انجام شده این مسئله در خراسان شمالی نیز حل شده است.

واحدهای مسکونی روستایی از لحاظ استحکام، وضعیت مطلوبی ندارند

محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه گفت: در خراسان شمالی بر اثر بارش شدید باران شش هزار واحد مسکونی نیاز به احداث مجدد دارد.

وی افزود: این واحدهای روستایی در 264 روستای این استان قرار دارند.

شجاعی تصریح کرد: استحکام واحدهای مسکونی روستایی در این استان، مطلوب نیست و امیدوار هستیم با احداث مجدد این واحدها دوباره شاهد تخریب آن ها نباشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازسازي سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۳۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در تشریح آخرین اقدامات آتش سوزی واحدهای مسکونی و تجاری منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت اظهار کرد: نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم (ع) از امروز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه از صبح امروز دو اکیپ نقشه برداری در امامزاده ابراهیم (ع) مستقر شدند، افزود: نقشه برداری واحدهای آسیب دیده در حادثه آتش سوزی به دلیل تعیین حدود اربعه مالکین و جلوگیری از تداخل به زمین های همجوار انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با تاکید بر اینکه پس از اتمام نقشه برداری این بنیاد نسبت به آواربرداری اقدام می‌شود، تصریح کرد: این عملیات که از امروز آغاز شده بین یک هفته تا ۱۰ روز طول می‌کشد.

کد خبر 6097275

دیگر خبرها

  • تخلیه دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری بجنورد
  • بازسازی روستای امامزاده ابراهیم(ع) شفت بدون پروسه اداری آغاز شود
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • نجاتگران هلال احمر جاجرم به متاثرین از سیل امدادرسانی کردند
  • ببینید | قیمت‌های عجیب واحدهای مسکونی در افغانستان
  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه