Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده عصر دوشنبه در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش سال جاری استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: براساس قانون شوراهای آموزش و پرورش می‌توان از امکانات، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استان حتی از بیرون از استان استفاده کرد.

وی افزود: در همین راستا و برای رفع بسیاری از مشکلات، قانون این اجازه را داده که از منابع مالی مردمی، سازمان‌های مردم نهاد، خیرین و… استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما خیلی کم دیده شده که از این ظرفیت‌ها که قانون برای شوراهای آموزش و پرورش مشخص کرده بهره مند شویم.

آقازاده تصریح کرد: از اعضای شورای آموزش و پرورش انتظار است در جهت تقویت این ظرفیت قانونی و احیا و تقویت این پتانسیل تلاش کنند تا در سال ۹۸ بتوانیم از این امکان قانونی به طور مطلوب در جهت توسعه فرهنگ آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت بیشتر بهره مند شویم و این امتیاز قانونی بیشتر مورد استفاده و توجه باشد.

استاندار مرکزی بیان داشت: شوراهای شهر و روستا را جذب کنید و از مشارکت آنها هم استفاده شود. البته سال گذشته اعتبارات خوبی در شورای اجتماعی داشتیم بخشی از این اعتبارات می‌تواند در مسیرهای مختلف به خصوص در حوزه کاهش «نرخ گذر» یا حمایت‌هایی که باید از این پروژه شود استفاده گردد.

آقازاده خاطرنشان کرد: مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری هم نسبت به بخش‌هایی که می‌توان از اعتبارات شورای اجتماعی برای این موضوع هزینه کرد توجه ویژه ای داشته باشد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: مجموعه آموزش و پرورش استان مرکزی با هدف تعلیم، آموزش و تربیت در عین کمبود اعتبارات مالی حرکت‌های صادقانه انجام داده و با توجه به این که همه نسبت به موضوع مهم تعلیم و تربیت با تمام مشکلات دلسوز هستند، امیدواریم نتایج مطلوب حاصل شود.

وی ادامه داد: هر طرح و پروژه‌ای برای رشد و توسعه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش مطرح می‌شود، بخش عمده‌ای از آن مرتبط با منابع مالی و اعتباری است. تلاش‌های اعضای شورای آموزش و پرورش اجازه نداده که خدشه‌ای به طرح‌ها و پروژه‌های آموزش و پرورش وارد شود و در سال ۹۸ هم باید همین مسیر را طی کنیم.

کد خبر 4585293

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای آموزش و پرورش استانداری مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، در این مراسم خوشگوار معاون تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه درمدارس کردستان ۴۴ هزار نفراز دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت فعالیت میکنند گفت: دانش اموزان سفیر، در ۱۰ سرفصل، مباحث بهداشتی و سلامت را برای سبک زندگی سالم، پیشگیری از بیماری‌ها و خود مراقبتی به دیگردانش آموزان آموزش میدهند.

طیبی راد معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش کردستان هم با بیان اینکه سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت، شعار امسال سفیران سلامت است گفت: ارتقاء سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان با بکارگیری تغذیه سالم، تحرک و چابکی و نشاط از اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است.

مفیدی رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج هم با اشاره به اینکه ارتقاء سطح سواد دانش آموزان در ساحت تربیت زیستی وبدنی آموزش و پرورش از اهداف فعالیت‌های سفیران سلامت است گفت: این مهم از طرف دانش آموزان داوطلب در استان به صورت مطلوب انجام شده است.

دیگر خبرها

  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت