Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - قائم مقام ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي کشور گفت: وزير کشور ادامه همکاري استان هاي معين تا پايان بازسازي استان هاي خسارت ديده را به رييس جمهوري پيشنهاد کرده است.

بابک دين پرست روز دوشنبه پس از پايان نخستين جلسه ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي کشور در محل وزارت کشور و در جمع خبرنگاران افزود: در اين جلسه آخرين وضعيت خسارت هايي که در جريان سيل به حوزهاي مختلف وارد شده ، مورد بررسي قرار گرفت و دستگاه هاي مختلف اخرين وضعيت تامين کالاهاي اساسي را تشريح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: در اين جلسه بر تامين کالاهاي اساسي و ضروري براي ماه مبارک رمضان تاکيد و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شد جلسه ستاد تنظيم بازار را برگزار کند و اقدامات لازم را در اين زمينه انجام دهد.
وي در باره مصوبه يک ماه قبل در ارتباط با حل مشکل تلفن همراه که مهلت آن آخر فروردين بود، گفت که در اين نشست تاکيد شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت در دو هفته باقي مانده مشکلات مربوط به اين موضوع را حل و فصل کند که ما در پايان مهلت مقرر مشکلي نداشته باشيم.
معاون اقتصادي وزير کشور تاکيد کرد: امروز آخرين جمع بندي مربوط به آسيب هاي سيل در حوزه هاي صنعتي، کشاورزي و واحدهاي مسکوني بررسي شد.
دين پرست گفت: وزير کشور گزارشي از خسارت ها را براي رييس جمهوري ارسال کردند که اين برآورده هاي اوليه است و دولت مصوبات بسيار خوبي در ارتباط با تامين خسارت ها داشته است.
وي تصريح کرد: امروز آخرين گزارش خسارت هاي سيل اخير به هيات دولت ارسال و مقرر شد، پيگيري لازم براي ابلاغ مصوبات مورد نظر انجام بشود.
يکي ديگر از مصوبات امروز در ارتباط با تامين مواد غذايي براي موکب ها بود و راهکارهاي لازم براي کمک در تامين مواد غذايي به مردم اتخاذ شد.
وي ادامه داد: سياست و اولويت ستاد مديريت بحران از روز اول بروز سيل، کاهش آسيب هاي جاني و سپس خسارت هاي مالي بود و هر جا احساس مي شد که تهديد جاني براي مردم وجود دارد بدون ملاحظه به هم وطنان ابلاغ کرديم.
البته در برخي جاها مردم به خاطر تعلقاتي که براي اموال شان داشتند مقاومت کردند و از استانداري خواستيم مشکلي جدي براي مردم ايجاد نکنيم سعي کرديم در نزديک ترين مناطق محل سکونت شان اسکان يابند.
قائم مقام رييس ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي کشور گفت: از همه امکانات و همه نيروهاي مسلح، دستگاه هاي دولتي،ارگان ها براي اسکان مردم استفاده کرديم البته شايد نتوانستيم با توجه به امکانات موجود آن چه در شان مردم بود فراهم نکنيم شرايط بسيار حساس است محدوديت هايي وجود دارد تلاش کرديم دوران بحران را پشت سربگذاريم.
دين پرست افزود: به جز استان خوزستان تقريبا در بقيه شهرستان ها بحران جدي نداريم. در گلستان، آق گلا و گميشان شاهد آب ماندگي هستيم.
وي اظهار کرد:امسال تمهيداتي با همکاري دستگاه هاي قضايي در وزارت کشور براي کمک رساني به مردم داشتيم که روال خوبي را در پيش گرفتيم. با دستور وزير کشور چند استان معين را براي استان هاي درگير با سيل در نظر گرفتيم.
شبس*سيام**1751 **1917
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۴۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی

آخوندی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از سیل در ۴۸ ساعت گذشته به راه‌های مناطق شهرستان زیرکوه و بخش ماژان خوسف وارد شده|، گفت: زیرساخت‌های آب، حوزه کشاورزی و عمران شهری نیز دچار آسیب شده و به تعدادی از قنوات هم خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه در برخی جاده‌ها همچنان آب شستگی اطراف آن و زیر جاده‌ها براثر سیلاب وجود داردافزود: به مردم و رانندگان توصیه می‌شود در صورت عبور در جاده‌های این مناطق بویژه راه‌های سمت قاین به حاجی آباد به دلیل نشست جاده در برخی مناطق مسیر مراقب باشند و از تردد در حاشیه جاده‌ها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه طبق برآورد‌های اولیه حدود ۳۰۰ دام هم دراین مدت تلف شده اند، افزود: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای امروز تا فردا هم به دلیل اشباع خاک و عدم نفوذ در آن، احتمال وقوع رواناب و سیلاب در برخی مناطق استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی در این مدت گزارش نشده، گفت: با توجه به اطلاع رسانی به موقع و همکاری و همراهی مردم، عشایر و روستائیان از حجم خسارت‌ها تا حدودی کاسته شده، اما ضروری است همچنان مردم به هشدار‌ها توجه کافی داشته باشند و از تردد غیر ضرور خودداری کنند تا دچار آسیب نشوند.

آخوندی همچنین از شرایط نسبتا آرام پس از سیلاب در منطقه خبرداد و افزود: ایجاد ایمنی نسبی و ارزیابی خسارت در دستور کار دستگاه‌ها و ستاد مدیریت بحران استانداری قرار گرفته تا در اسرع وقت میزان خسارت‌های ناشی از سیل به بخش‌های زیرساختی استان برآورد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی