Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه نینوای گلستان با اشاره به احداث ۱۸پل درمحور بندرترکمن به گمیشان در مدت ۶۰ ساعت گفت:به مسئولان استان و شهرستان گمیشان پیشنهاد می‌کنم و اصرار دارم که به خاطر ایثار مردم و سپاه جاده بندرترکمن به گمیشان به عنوان جاده « ایثار» نام‌گذاری شود. ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سردار معروفی امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به بکارگیری توان مهندسی و نیروی انسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای کمک به سیل‌زدگان اظهارداشت: در سیل اخیر ارتباط جاده‌ای بندرترکمن به گمیشان قطع شده بود؛ مردم برای اینکه شهر دچار خسارت نشود 18 نقطه این جاده را بریدند و چون احساس می‌کردند اگر این کار را نکنند آب، شهر را می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مردم این منطقه ایثار کردند و با اینکه یک هفته راه خود را قطع کرده بودند اما شهر را نجات دادند.

فرمانده سپاه نینوای استان افزود: نیروی زمینی سپاه پاسداران، تیپ مهندسی 45 جوادالائمه و راهداری در این مدت تلاش کردند تا ارتباط گمیشان را به بندرترکمن برقرار کنند.

وی بیان داشت: با همت این نیروها در مدت 60 ساعت 18 پل بر روی این جاده احداث  و راه را برای مردم باز کردند. این ایثار بزرگ مردم و پاسداران که مانند دفاع مقدس، جهادی این کار را انجام دادند، قابل قدردانی است.

خدمت‌رسانی سپاه و بسیج استان سمنان در نقاط سیل‌زده کشور استمرار داردسپاه کردستان بازگشایی راه ارتباطی 61 روستای کوهدشت شمالی را تا فردا به اتمام می‌رساندسپاه مازندران تا بازگشت زندگی در بین سیل‌زدگان حضور دارد

سردار معروفی خاطرنشان کرد: به مسئولان استان و شهرستان گمیشان پیشنهاد می‌کنم و اصرار دارم که به خاطر ایثار مردم و سپاه جاده بندرترکمن به گمیشان به عنوان جاده « ایثار» نام‌گذاری شود تا ایثار این نیروها در تاریخ ثبت شود.

وی در بخش دیگر سخنانش به اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سیل اخیر اشاره کرد و گفت: قبل از دستور مقام معظم رهبری، سپاه با جدیت به موضوع سیل و مناطق سیل‌زده ورود کرد اما بعد از دستور فرمانده کل قوا، سپاه با توان مضاعف پای کار آمد. در این مدت فرمانده کل سپاه در دو مرحله و فرماندهان نیروی زمینی، بسیج، جانشین فرماندهی کل سپاه و غیره برای گرفتن تصمیمات عملیاتی به مناطق آمدند.

وی افزود: علاوه بر امدادرسانی موضوع خروج آب از منطقه به دریا و جلوگیری از ورود آب به آق‌قلا نیز در دستور کار قرار گرفت. لایروبی و باز کردن مسیرهای دو رودخانه قره‌سو و به طور ویژه گرگانرود نیز اجرایی شد.

فرمانده سپاه نینوای استان بیان داشت: نیروهای مسلح و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) در این مدت انقلابی و جهادی پای کار بودند و این رودخانه‌های قره‌سو و گرگانرود و کانال‌های رهبری، مرکزی، صفاایشان و کانال‌های فرعی گمیشان را برای روانسازی جریان آب به سمت دریا لایروبی کردند.

وی با اشاره به حجم زیاد آب موجود در رودخانه‌های استان گفت: حدود 60 درصد بارش سالانه در منطقه بارید و ورودی سنگینی از آب داشتیم اما خروجی وجود نداشت، بعد از لایروبی کانال‌ها به تالاب رسیدیم و آنجا نیز دچار مشکل شدیم چون آب به دریا وارد نمی‌شد.

سردار معروفی با بیان اینکه جلوه‌هایی از ایثار دوران دفاع مقدس در سیل اخیر گلستان مشاهده شد، اظهارداشت: 120 نفر از نیروهای مردمی و بسیجی با بیل دستی به مدت چند شب در این منطقه کار کردند و برخی از راه‌ها باز شد اما این کار خیلی جواب نداد. با اینحال برادران به شیوه زمان جنگ چند بیل مکانیکی را وارد منطقه کردند و بخشی از کانال مرکزی باز شد تا اینکه به باتلاق خوردیم.

وی با بیان اینکه یک اقدام چندین ساله در مدت حدود 18 روز با همت انقلابی و جهادی نیروهای مسلح و گروه‌های مردمی انجام شد، گفت: بعد از آن از شناور قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) استفاده کردیم  تا لایروبی این مسیر انجام و ارتباط با دریا برقرار شد. 

فرمانده سپاه نینوا با اشاره به احداث کانال‌های انحرافی برای مصون‌سازی منطقه در برابر سیلاب‌های احتمالی آینده بیان داشت: یک پروژه ملی در بالادست سد وشمگیر به نام « بند ولی» آغاز کردیم. متأسفانه این رودخانه در گذشته مدیریت نشد و تصرف شده و آب‌بندان درست کرده بودند. با مجوز شورای تأمین و هماهنگی فرمانداری‌های گنبدکاووس و آق قلا سپاه مسئولیت قرارگاه عملیاتی را در این منطقه برعهده گرفت که اکنون بیش از 45 دستگاه در این منطقه فعال هستند.

وی گفت: کانال نخست به طول یکهزار و 800 متر به عمق 6 تا 11 متر عرض 4 تا 7 متر احداث شده و کانال دوم به طول یکهزار و 700 متر در حال لایروبی است.

سردار معروفی احداث این کانال‌ها را سوپاپ اطمینان برای منطقه در برابر حوادث احتمالی مشابه اعلام کرد و آن را هدیه بزرگ سپاه به مردم منطقه ترکمن صحرا دانست.

انتهای پیام/ ت

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۵۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان با بیان اینکه به ازای هر ۳۰ کیلومتر یک پایگاه امداد و نجات جاده‌ای نیاز است، گفت: در حال حاضر ۱۶ پایگاه در گلستان فعال است و به شش پایگاه امداد و نجات جاده‌ای نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، قاسم غریب‌آبادی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر که مهم‌ترین حوزه در ارائه خدمات به مردم است، ۱۹۷۴ حادثه را پوشش دادند.

وی افزود: در این رابطه با یک هزارو ۷۱۷ دستگاه آمبولانس، ۲۸۴ دستگاه خودروی نجات، ۳۰۵ دستگاه ست کمک‌دار و ۶۰ دستگاه ست کوهستان نیروهای امداد و نجات هلال احمر استان به حادثه‌دیدگان خدمت‌رسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: از حوادث رخ داده در گلستان، تعداد یک هزار و۴۰۴ حادثه جاده‌ای و ۱۰۸ حادثه مربوط به کوهستان گزارش شده‌است.

وی تاکید کرد: هلال‌احمر فارغ از ملیت و قومیت با شعار بی‌طرفی به صورت شبانه‌روزی به تمام افرادی که نیازمند کمک هستند، دست یاری می‌دهد.

غریب‌آبادی با بیان اینکه در سال گذشته ساختمان ستادی هلال‌احمر واقع در کمربندی گرگان آماده بهره‌برداری شد، افزود: برای سهولت کار ارباب‌رجوع و جلوگیری از هرگونه بار ترافیکی سنگین، تمام عوامل هلال‌احمر برای پاسخگویی بهتر در این ساختمان مستقر شدند.

وی ضمن یادآوری این مطلب که در حوزه پایگاه‌های امدادونجات بین‌جاده‌ای اتفاقات خوبی در استان گلستان رخ داده است، اضافه کرد: در هفته دولت سال‌جاری شاهد بهره‌برداری از دو پایگاه امدادونجات بین‌جاده‌ای نوکنده، با اعتبار دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و پایگاه امدادونجات بین‌جاده‌ای آق‌قلا با اعتبار چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خواهیم بود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ در حوزه امدادونجات حدود یک هزار و ۹۷۴ حادثه امدادرسانی شده که از این تعداد یک هزار و ۴۰۴ حادثه جاده‌ای، ۱۰۸ حادثه کوهستانی بوده و تعداد دو هزار و ۵۶۶ ناوگان در این حوادث استفاده شده است.

وی در رابطه با پروژه‌های انجام شده سال ۱۴۰۲ بیان کرد: مهمترین دستاورد هلال، جانمایی در ساختمان جدید به لحاظ پدافند غیرعامل نیروهای امدادی بود، زیرا نیروها باید در مکانی که قدرت مانور وجود دارد، اسکان داشته باشند.

غریب‌آبادی با اشاره به کمبود نیروی فیزیوتراپ در جمعیت هلال‌احمر گلستان اضافه کرد: در شهرستان علی‌آبادکتول با همکاری نیکوکاران و با اعتبار دو میلیارد تومان، مرکز فیزیوتراپی احداث و تجهیز شده‌است.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۳۰ کیلومتر یک پایگاه امدادونجات جاده‌ای نیاز است، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۱۶ پایگاه امدادونجات بین‌جاده‌ای در گلستان فعال است و در نیازسنجی‌های انجام شده، تعداد شش پایگاه امدادونجات جاده‌ای نیاز است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان از ساخت پایگاه در محورهای بندرترکمن به گمیشان، دلند، گنبدکاووس به کلاله، خوش‌ییلاق در نزدیکی روستای کاشیدار و نوکنده خبر داد و گفت: دو پایگاه در هفته دولت سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 751306

دیگر خبرها

  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امدادونجات جاده‌ای
  • جدیدترین عکس یسنا کوچولو بعد پیدا شدن!
  • (عکس) جدیدترین عکس یسنا کوچولو بعد پیدا شدن
  • غرق شدن سه پسر بچه در کانال آب رسانی مرودشت
  • گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان (فیلم)
  • چرا سردار زاهدی نمی خواست لباس سپاه را بپوشد؟
  • توضیحات جدید پلیس از ربودن یسنا + جزئیات
  • تبیین طرح «عفاف و حجاب» توسط فرمانده سپاه تالش
  • فرمانده انتظامی گلستان: ربایندگان «یسنا» به جرم خود اقرار کردند