Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس ستاد مرکزی اربعین خواستار بهره گیری تمام ظرفیت های استانی و کمک های مردمی برای تامین نیازهای سیلزدگان شد و گفت:به منظور امدادرسانی به هموطنان در مناطق سیل زده، به استانداران و روسای ستاد اربعین استانها ابلاغ شد با قید فوریت نسبت به فراخوان تشکیل جلسه هماهنگی با مواکب استان صورت بگیرد.

به گزارش شریان نیوز،  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: پیرو دستور وزیر کشور مبنی بر جلب همکاری داوطلبانه مواکب سراسر کشور به منظور امدادرسانی به هموطنان عزیزمان در مناطق سیل زده، به استانداران و روسای ستاد اربعین استانها ابلاغ شد با قید فوریت نسبت به فراخوان تشکیل جلسه هماهنگی با مواکب استان ذیربط، تجهیز، اعزام، استقرار و نظارت بر عملکرد آنها با هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان های سیل زده با اولویت استان های خوزستان، گلستان، لرستان و ایلام ، ستاد مرکزی اربعین حسینی را در جریان نتیجه بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ذوالفقاری در ادامه اشاره کرد: استان‌های کرمان، تهران، فارس، بوشهر، هرمزگان، یزد، اردبیل، البرز و اصفهان به عنوان استان معین استان خوزستان در این مهم انتخاب شده اند.

وی ادامه داد: استان های گیلان، قزوین، همدان، قم، کردستان و سمنان استان معین لرستان بوده و استان های خراسان رضوی و شمالی، مازندران و مرکزی به عنوان استان‌های معین گلستان و همچنین استان های آذربایجان شرقی و غربی به عنوان معین استان ایلام در این زمینه تعیین شده‌اند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور خاطرنشان کرد: مکان استقرار مواکب و میزان غذای مورد نیاز در هر منطقه و مدت آن با هماهنگی رئیس کمیته مشارکت های مردمی اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی تعیین و تامین می گردد.

وی تاکید کرد: استانداران استانهای معین با قید فوریت نسبت به برگزاری جلسه هماهنگی بین دستگاهی و استانی و تعیین وظایف مربوطه اقدام نمایند.

ذوالفقاری اضافه کرد: کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی اربعین حسینی با هماهنگی استان های فوق نسبت به فراخوان مواکب و همچنین برنامه ریزی برای استقرار در محل‌های پیش‌بینی شده و خدمت رسانی لازم با هماهنگی ستاد مدیریت بحران هر استان اقدام نمایند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه پشتیبانی از موکب ها بر عهده استان معین ذیربط است، تاکید کرد: تمام ظرفیتهای استانی و کمک های مردمی برای تامین نیازها مورد استفاده قرار می‌گیرد و کلیه کمک ها با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور هزینه می شود.

ذوالفقاری در پایان یادآور شد: گزارش اقدامات هر ۲۴ ساعت یک بار به دبیرخانه ستاد مرکزی اربعین و معاونت توسعه منابع انسانی وزارت کشور ارسال خواهد شد.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، آخرین وضعیت مناطق دارای بارش شدید را تشریح کرد و گفت: ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده است.

حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت استان های سیل زده، افزود: شب گذشته بارش های شدیدی در استان های غربی و  جنوبی کشور داشتیم. در استان خوزستان شهر دزفول میزان بارش ها به ۱۰۷ میلی متر رسید.

وی اظهار کرد: همچنین در ایلام، خوزستان و  چهارمحال و بختیاری راه های عشایری آسیب جدی دیده اند و تعدادی دام نیز تلف شده‌اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: خوشبختانه تلفات جانی در اثر این بارش ها نداشته‌ایم، اما ارزیابی ها هنوز ادامه دارد. 

ظفری گفت: راه های اصلی باز هستند و تردد در جریان است. 

وی افزود: برق در شهر معمولان استان لرستان نیز قطع شده بود که با همکاری سازمان ها وصل شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: نیروهای امدادی در استان های شمالی، غربی و شمال غربی کشور در حالت آماده باش قرار دارند. 

ظفری با اشاره به آبگرفتگی ها گفت: در بخش هایی از شهرهای، اهواز و ایلام برخی خانه ها دچار آبگرفتگی شدند که ساکنان به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی افزود:در استان های ایلام، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری، عده ای از مردم در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند که به کمک نیروهای امدادی رهایی یافتند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به بارش تهران ادامه داد: در بازدیدهای میدانی خودم در اطراف تهران مشاهده کردم که تمام نیروهای امدادی اعم از هلال احمر، پلیس، آتش نشانی و اورژانس در آمادگی کامل هستند. 

ظفری گفت: ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده‌اند. این آمادگی ها تا پایان بارش ها ادامه خواهد داشت و ان‌شاءالله این بارش ها را نیز سپری می کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها