Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- اقدام رئيس جمهوري آمريکا در تروريست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، واکنش گسترده مقامات کشوري و لشگري و شخصيت هاي سياسي کشورمان را در پي داشت.

به گزارش ايرنا، رئيس مرکز بررسي هاي استراتژيک نهاد رياست جمهوري دوشنبه شب در صفحه توتيتري خود در واکنش به اين اقدام ترامپ، خسارات و تبعات ناشي از اين تصميم را آنچنان دانست که ديگر بودجه اي براي دولت اين کشور براي سرمايه گذاري در آن کشور باقي نخواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسام الدين آشنا نوشت:
«گفته بود:
بعد از اين همه حماقت براي هزينه کردن 7 تريليون دلار در خاورميانه، حالا وقت اين است که در کشور خودمان سرمايه گذاري کنيم.
حالا براي ايران شاخ و شانه مي کشد؛ آيا فکر حسابداري خسارتها را کرده است؟
خسارت چنان خواهد بود که پولي براي سرمايه گذاري در کشورتان باقي نخواهد ماند»
سخنگوي شوراي نگهبان نيز در واکنش به اين اقدام، با انتشار توئيتي نوشت: «دولت آمريکا با با ارتکاب جناياتي بيشمار در اکثر نقاط جهان، چگونه صلاحيت دارد نهاد برآمده از قانون اساسي يک کشور را تروريست بخواند؟ بهتر است آقاي ترامپ پاسخگوي جنايات آمريکا در ويتنام، فلسطين، سوريه، يمن و... باشد.»
عبدالله رمضانزاده سخنگوي دولت اصلاحات نيز در همين راستا چنين توئيت کرد: «به رغم همه اختلاف نظرها در مسايل داخلي، در مقابل دشمن بي منطق خارجي، متحد و يکپارچه از نيروهاي مسلح خود پشتيباني مي کنيم.»
در همين پيوند، حزب اتحاد ملت نيز با انتشار بيانيه اي در محکوميت اقدام ماجراجويانه دولت ترامپ عليه سپاه، نوشت: نقض حاکميت ملي ايران، حقوق بين‌الملل و بحران‌زاست.
مشروح اين بيانيه به شرح زير آمده است:
«به نام خدا
اقدام ماجراجويانه دولت ترامپ در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در فهرست گروه‌هاي تروريستي؛ نقض حاکميت ملي و حقوق بين‌الملل و تلاشي تازه براي تشديد بحران در منطقه و جهان است.
حزب اتحاد ملت ايران اسلامي اين اقدام بي‌سابقه در عرصه سياست و حقوق بين‌الملل را تهديدي عليه تماميت کشور و گسترش افراطي‌گري و تروريسم تلقي و آن را شديداً محکوم مي‌کند.
دفاع متحد همه نيروهاي سياسي و تمامي ملت ايران از ارکان و نهادهاي نظام جمهوري اسلامي ايران در اين شرايط، وظيفه‌اي ملي، ديني و تاريخي است. ترديدي نيست که حاصل اين اقدام نسنجيده، افزايش همبستگي ملي در ايران و نهايتاً انزواي بيشتر دولت زورگو و بي‌منطق ترامپ خواهد بود.»
به گزارش ايرنا، دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا روز دوشنبه با انتشار بيانيه اي اعلام کرد که واشنگتن، سپاه را يک سازمان تروريستي خارجي در نظر گرفته است.
در پي اعلام اين تصميم، محمدجواد ظريف وزير خارجه جمهوري اسلامي در نامه اي به رييس جمهوري و رييس شوراي عالي امنيت ملي پيشنهاد کرد که آن شورا نيروهاي نظامي آمريکا در منطقه غرب آسيا موسوم به سنتکام را در فهرست گروه هاي تروريستي قرار دهد.
شوراي عالي امنيت ملي نيز به دنبال اقدام خصمانه دولت آمريکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه هاي تروريستي، در اقدامي متقابل دولت آمريکا را حامي تروريسم و فرماندهي مرکزي آمريکا در غرب آسيا موسوم به سنتکام را از گروه هاي تروريستي معرفي کرد.
در حال تکميل..
شبس**1504
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه فرهیختگان متعلق به دانشگاه آزاد نوشت: ایران و جمهوری آذربایجان روابط کاملا پیچیده‌ای را درطول سال‌های گذشته تجربه کرده‌اند. با وجود اشتراکات فراوان تاریخی، مذهبی، فرهنگی، تمدنی و همچنین قرابت جغرافیایی، نگاه باکو همواره بر مدار ضدیت و تقابل با ایران تنظیم شده است. چنانکه می‌توان این مساله را چه در حوزه‌های مرتبط با جعل تاریخ و هویت و چه در قرار دادن جغرافیا در اختیار رژیم‌صهیونیستی برای انجام اقدامات امنیتی علیه ایران مشاهده کرد.

در این بین از بیش از دوسال پیش، دولت جمهوری آذربایجان اقدامات قابل‌تاملی را علیه ایران آغاز کرده که به‌دلیل برخی ملاحظات نادرست، با سکوت خبری در ایران همراه شده‌اند. این اقدامات شامل تعرض، پلمب و مصادره تعدادی از املاک دولتی ایران در باکو می‌شوند. ظاهرا باکو به‌منظور مصادره اراضی ایران دادگاه‌هایی نمایشی به بهانه‌های واهی برگزار کرده است و قصد دارد با مصادره املاک ایران، آن‌ها را به کمیته دولتی املاک زیرنظر وزارت اقتصاد این کشور منتقل کند.

نکته قابل‌ملاحظه این است که تاکنون هیچ اطلاعاتی از روند این دادگاه‌های نمایشی منتشر نشده است. بااین‌حال املاک دولت ایران به‌طور کامل پلمب شده یا محدودیت‌هایی برای آن‌ها ایجاد شده است، ازجمله این املاک- که شامل هشت ملک و بالغ بر چند هزار متر مربع می‌شوند- می‌توان به ساختمان نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری، ساختمان نمایندگی صداوسیما، ساختمان‌های جامعه‌المصطفی، ملک سابق بانک ملی، ملک دارای قرارداد طولانی‌مدت کمیته امداد، ساختمان مدرسه و ملک متعلق به رایزنی فرهنگی ایران اشاره کرد. البته این اقدام باکو مسبوق به سابقه است، زیرا در گذشته باکو بخشی از اراضی دولتی ایران در منطقه احمدلی باکو را پس از به‌سرقت بردن اسناد آن مصادره کرده بود. تعرض باکو علیه اراضی ایران در شرایطی است که در ایام منتهی به تعطیلات عید نوروز با لابی‌گری‌های صورت‌گرفته، جمهوری آذربایجان اقدام به خرید یک ساختمان مجلل در منطقه پاسداران تهران به مساحت بیش از هزار متر و زیربنای بیش از سه هزار متر کرده است. این ملک شامل یک مجتمع هشت واحدی بزرگ به ارزش حدود ۲۰ میلیون دلار است.

با‌این‌حال همچنان مشخص نیست مجوز‌های این اقدام در ایام معطوف به تعطیلات عید نوروز و در شرایطی که باکو اقدام به تعرض به املاک ایرانی در باکو کرده است، با چه انگیزه و توسط چه ارگان‌هایی صادر شده است؟ ظاهرا این افراد و ارگان‌ها فراموش کرده‌اند که اخیرا ایران عملیات وعده صادق را به این دلیل انجام داده که اماکن دیپلماتیکش را به‌منزله خاک خود تلقی می‌کند؛ بنابراین درحالی‌که باکو اقدام به مصادره و پلمب ساختمان‌های ایران کرده، اعطای اجازه خرید ملک جدید در تهران کاملا بی‌معناست. این در شرایطی است که ساختمان سفارت ایران در باکو، در مقایسه با سفارتخانه‌های روسیه، ترکیه و آمریکا شامل ملکی محقر است که به نوشته مطبوعات باکو، به‌دلیل اختلاف در مورد زمین توسط کمیته املاک دولتی وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان درباره آن شکایت تنظیم شده است.

گفته می‌شود مقامات آذری پس از حادثه مشکوک حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران در بهمن ۱۴۰۱ که توسط سرویس امنیتی باکو و در آستانه گشایش سفارت جمهوری آذربایجان در تل‌آویو انجام شد، با کمک لابی‌های داخلی خود، از فضای موجود برای امتیازگیری کلان از تهران استفاده کرده که خرید ملک مذکور برای سفارت از آن جمله است. این درحالی است که سابقه فعالیت سفارت جمهوری آذربایجان در تهران نشان می‌دهد این سفارتخانه همواره در حمایت مالی از گروه‌های تجزیه‌طلب نقش داشته و درآمد‌های حاصل از ویزا را در اختیار این گروه‌ها قرار داده است. به همین دلیل علی‌رغم لغو روادید از سوی ایران از سال ۱۳۹۰، باکو ویزا را برای ایرانی‌ها لغو نکرده و حتی مرز زمینی دو کشور را نیز به بهانه کرونا روی شهروندان خود مسدود کرده است. البته در همین زمان باکو برای ۳۰ کشور- ازجمله آلبانی که میزبان مقر منافقین است- روادید را لغو کرده است.

به‌نظر می‌رسد نگاه پدرانه جمهوری اسلامی ایران به باکو، بیش از آنکه موجب تقویت و توسعه روابط شود، زمینه را برای سوءاستفاده جمهوری آذربایجان از حسن نیت ایران فراهم کرده است. در این بین نباید از فعالیت لابی‌های مختلف در داخل ایران گذشت که متاسفانه منافع ملی را فدای منافع شخصی و گروهی خود کرده‌اند و موجب انحراف در تصمیم‌گیری صحیح در قبال تحولات قفقاز شده‌اند.

دیگر خبرها

  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟