Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@11:11:07 GMT

چربی خون را با این نوشیدنی ضربه فنی کنید

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۵۶۳۵۱

شربت گل نیلوفر (گل نیلوفر +زنجبیل +عسل) حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، آهن، فیبر، اسیدفولیک، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی (زینک)، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز، اسیدنیکوتینیک، زینجیبرن و ... است.

برای بررسی خواص شربت گل نیلوفر و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین خواص شربت گل نیلوفر

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی  درباره مهم‌ترین خواص شربت گل نیلوفر گفت: شربت گل نیلوفر طحال را تقویت کرده، اسهال را برطرف می‌کند و موجب رفع زخم روده می‌شود.

وی افزود: مصرف این شربت بی‌نظیر قند، فشار و چربی‌خون را کنترل می‌کند؛ لذا برای افراد مبتلا به این مشکلات بسیار مفید و اثربخش است.

 

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت گل نیلوفر یک نوشیدنی فوق‌العاده مفید برای افرادی است که دچار اختلالات خواب هستند و از کم‌خوابی رنج می‌برند؛ زیرا بی‌خوابی را به طور چشمگیری رفع می‌کند.

 

عظمایی بیان کرد: تقویت بینایی، تقویت روده و هضم آسان غذا از دیگر خواص این شربت خوش طعم است.

وی اظهار کرد: از دیگر خواص شربت گل نیلوفر می‌توان به تقویت سیستم قلبی عروقی، رفع مشکلات تنفسی مخصوصا سرفه و رفع سردردناشی از طبع گرم اشاره کرد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: این شربت به علت داشتن ویتامین B۱۲، آهن و اسیدفولیک، موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون ورفع کم‌خونی می‌شود.

عظمایی گفت: شربت گل نیلوفر خاصیت آرامبخشی بی‌نظیری دارد و از استرس، اضطراب و افسردگی پیشگیری می‌کند.

 اظهار کرد: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A، E و C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و از آن در برابر انواع بیماری‌ها مخصوصا سرطان‌ها محافظت می‌کند.

منع مصرف شربت گل نیلوفر

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: مصرف این شربت برای زنان باردار ممنوع است؛ همچنین نباید در مصرف این شربت افراط کرد، زیرا موجب اختلال در باروری می‌شود.

مقدار مصرف شربت گل نیلوفر

عظمایی اظهار کرد: از این شربت می‌توان ۴ لیوان در روز و در وعده‌های صبح، ظهر، عصر و شب میل کرد.

مواد لازم شربت گل نیلوفر

-گل نیلوفر ۱۰۰ گرم
-زنجبیل ۳۰ گرم
-آب ۲ لیتر
-عسل نیم کیلو

طرز تهیه شربت گل نیلوفر

-برای تهیه این شربت ابتدا زنجبیل را نیم‌کوب می‌کنیم.
-گیاه گل نیلوفر نیم‌کوب شده و زنجبیل را درون آب می‌ریزیم.
-اجازه می‌دهیم گیاه گل نیلوفر و زنجبیل به مدت ۴-۳ ساعت درون آب بماند.
-سپس به مدت ۱۰-۵ دقیقه با حرارت ملایم می‌جوشانیم.
-هنگامی که حرارت متعادل و در حدود ۵۰ درجه سانتی‌گراد شد آن را صاف می‌کنیم.
-عسل را به شربت اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا قوام بیاید.
-شربت آماده شده را درون ظرف شیشه‌ای می‌ریزیم و درون یخچال قرار می‌دهیم.

طرز تهیه یک لیوان شربت گل نیلوفر

-برای تهیه یک لیوان از این شربت ۳-۲ قاشق غذاخوری از آن را درون لیوان می‌ریزیم و بقیه را آب جوشیده ولرم اضافه می‌کنیم.
نکته: برای مصرف این شربت در فصل گرم سال به جای آب جوشیده ولرم از آب خنک و چند قطره آب لیموترش استفاده می‌کنیم

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قند طب سنتی ویتامین سیستم ایمنی بدن طب سنتی چربی خون گل نیلوفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۶۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

مصرف خوراکی‌های سنگین در شب علاوه بر بروز چاقی و اضافه وزن، سبب ایجاد ناراحتی‌های معده از جمله ریفلاکس می‌شود. ریفلاکس معده هنگامی رخ می‌دهد که که اسید معده به گلو بر می‌گردد و باعث بروز سوزش در آن می‌شود. برای جلوگیری از تمام این مشکلات، بهتر است حداقل دو یا سه ساعت قبل از خواب، یک شام سبک بخورید.

چند نمونه از غذایی‌هایی که نباید در طول شب مصرف کنید:

پیتزا

پیتزا علی‌رغم محبوبیتی که دارد، اصلاً جزء غذا‌های سبک نیست و حتی هضم آن در روز هم مشکل است، چه برسد به شب که به طور کلی سرعت پردازش دستگاه گوارش کندتر است.

این ماده غذایی سرشار از چربی است و معمولا از موادی با شاخص اسیدیته بالا تشکیل شده که موجب بروز ناراحتی در دستگاه گوارش می‌شوند.

شیرینی

مصرف شیرینی نه‌تن‌ها سطح قند خون را بالا می‌برد، بلکه ممکن است کابوس‌های شبانه را نیز افزایش دهد. ثابت شده است که چربی‌ها و قند‌ها تأثیر مستقیمی بر امواج مغزی دارند و باعث کابوس دیدن در خواب می‌شوند. بنابراین، برای داشتن یک خواب آرام، بهتر است شب‌ها از خوردن شیرینی پرهیز کنید.

نوشابه

مصرف نوشابه در هیچ‌ساعتی از شبانه‌روز توصیه نمی‌شود، اما در صورتی که به نوشیدن آن علاقه‌مند هستید، در طول شب این کار را نکنید. نوشابه متشکل از مقادیر زیادی قند و مواد مضر است که اسیدیته بدن را افزایش می‌دهد.

پنیر

تمام مواد غذایی که حاوی پنیر هستند، در صورت امکان باید در ساعات ابتدایی روز مصرف شوند. حجم زیاد چربی پنیر مانع از هضم و تحریک تولید اسید معده می‌شود. مصرف شبانه همبرگر، لازانیا و دیگر غذا‌هایی که حاوی پنیر هستند باعث اختلال در خواب می‌شوند.

شکلات

شکلات تلخ منبع غنی آنتی‌اکسیدان است و مصرف آن برای حفظ سلامت مغز و حافظه (در مقدار کم) توصیه می‌شود. با این حال، خوردن آن پیش از خواب خوب نیست، زیرا بدن در طول شب به مدت چندین ساعت در حالت استراحت باقی می‌ماند و اینگونه کالری شکلات به صورت چربی در بدن انباشته می‌شود.

از طرفی باید توجه داشته باشید که شکلات، به ویژه شکلات تلخ، حاوی مقادیر بالایی کافئین و دیگر محرک‌ها است و قادر است مغز را برای مدت بیشتری نسبت به حالت عادی، بیدار نگه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • خواص درمانی رازیانه