Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه تغییرات در رده‌های بالای وزارت امنیت داخلی آمریکا، مدیر سرویس مخفی این کشور نیز از سمتش کنار می‌رود.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری ‌آسوشیتدپرس، سارا سندرز ، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفت‌، رندولف تکس الس، مدیر سرویس مخفی آمریکا "به زودی سمتش را ترک خواهد کرد". به گفته سندرز، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اقدام به انتصاب جیمز مورای، یک مقام پرسابقه سرویس مخفی به مدیریت این سازمان به جای الس کرده است و مورای ماه آینده میلادی کارش را در این سمت آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که سازمان سرویس مخفی اعلام کرد که الس این سمت را در ماه مه ترک می‌کند.

سه مقام آمریکایی که نامشان را فاش نکردند گفتند که از جمله علت‌های کناره‌گیری الس، درگیری‌های شخصی در داخل سازمانش بوده است.

این مقامات تصریح کردند که استعفای او ارتباطی با استعفای کریستین نیلسن، وزیر امنیتی داخلی آمریکا و همچنین وقوع یک سری مسائل امنیتی اخیر در باشگاه شخصی رییس جمهور آمریکا در فلوریدا ندارد.

با این حال این کناره‌گیری همزمان با تغییرات اخیر در وزارت امنیت داخلی آمریکا رخ داده است؛ تغییراتی که از چند روز پیش با اقدام دونالد ترامپ در کنار گذاشتن کاندیدایش برای مدیریت سازمان اعمال قوانین مهاجرتی و گمرکی آغاز شد.

به گفته دو مقام آمریکایی، به دنبال استعفای نیلسن، استفن میلر، مشاور ارشد کاخ سفید و از حامیان اعمال سختگیری بر مهاجران، در صدد کنار گذاشتن یک مقام ارشد دیگر وزارت امنیت داخلی یعنی "لی فرانسیس سیسنا" از مدیریت سازمان خدمات مهاجرتی و شهروندی آمریکا است.

الس سابقا ژنرال تفنگداران دریایی بوده و ارتباط قبلی با سرویس مخفی نداشته و پیش‌تر از سوی جان کلی، رییس دفتر سابق کاخ سفید برای این سمت پیشنهاد شده بود.

او سابقه خدمت به عنوان معاون موقت کمیسیونر سازمان محافظت از مرز و گمرک آمریکا را داشته است.

او در پیامی به کارمندان آژانسش گفت‌، اخراج نشده اما در ‌عین ‌حال اظهار کرد، ترامپ دستور به اجرای انتقال قدرت‌های منظم در میان رهبران سازمان او را داده است.

او از این که نتوانسته قبل از انتشار این خبر به سازمانش موضوع را اطلاعرسانی کند اظهار تاسف کرد.

در ‌عین ‌حال نیلسن که فعلا تا چند وقت دیگر وزیر امنیتی داخلی است، در بیانیه‌ای گفت‌: آلس میهن پرست واقعی است که بارها و بارها برای خدمت به کشورش قدم به جلو گذاشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۸۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، براساس گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین اعتبار خود را نزد مردم این کشور از دست داده و در پایان دوران ریاست جمهوری‌اش(۲۰ مه) هیچ مشروعیتی نخواهد داشت.

در گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه آمده است: ولودیمیر زلنسکی در نبرد برای تسخیر قلب و روح اوکراینی‌‎ها، به وضوح در مسیر شکست قرار دارد و این ناکامی از پیش‌ نمایان‌تر است زیرا مشروعیت او در پایان دوران پنج ساله ریاست جمهوری‌اش در ۲۰ مه(۳۱ اردیبهشت)، پایان خواهد یافت.

این نهاد اطلاعاتی تاکید کرد که برای آمریکا اهمیتی ندارد که چه کسی رییس جمهور اوکراین است بلکه «مهم‌ترین موضوع این است که آن شخص بتواند به نبرد مسلحانه با روسیه ادامه دهد و جنگ تا آخرین اوکراینی باید ادامه یابد.»

در گزارش سرویس اطلاعات خارجی روسیه به این نکته نیز اشاره شده است که «کشورهای غربی درباره هرگونه تغییر در افکار عمومی اوکراین نگرانی به مراتب بیشتری دارند. وزارت خارجه آمریکا و سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرده‌اند که شهروندان اوکراینی بیش از پیش از جنگ فرسایشی با روسیه به ستوه آمده‌اند. آنها همچنین اعتماد خود را به نهادهای دولتی از دست داده و دلسردی به سرعت این کشور را فرامی‌گیرد. همچنین براساس گزارش‌ها، آمار فرار از خدمت و تسلیم شدن‌ داوطلبانه، بین نیروهای مسلح اوکراین افزایش یافته است.»

با این حال، به نوشته این نهاد، آمریکا و کشورهای اروپایی «تمایل دارند تا زلنسکی در جایگاهش باقی بماند زیرا او در برنامه‌ها و طرح‌های تامین مالی جنگ که هم برای مقامات رژیم کی‌یف و هم برای تولیدکنندگان سلاح در غرب منفعت کلانی دارد، چهره‌ای کلیدی محسوب می‌شود. شایان ذکر است که واشنگتن و متحدانش در تلاش هستند تا مخالفان زلنسکی را در اوکراین متقاعد کنند تا فعلا خویشتنداری از خود نشان دهند.»

کد خبر 6098266

دیگر خبرها

  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • نهادهای بین‌المللی کمک‌های بشردوستانه را ادامه دهند
  • سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند
  • بیش از ۶۰۵ هزار شماره تلفن ثابت در کردستان دایر شده است
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس