Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا برآورد ریالی خسارات سیل به بخش کشاورزی را حدود 950 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: محصولاتی نظیر گندم، کلزا، چغندر قند، انواع صیفی و سبزیجات، آفتابگردان، شبدر بذری و یونجه از محصولاتی هستند که در سیل اخیر دچار خسارت شده اند.
وی اظهار داشت: برآورد میزان خسارت ها به زیرساخت ها و ابنیه ها نظیر زمین های کشاورزی، جاده سرویس های مزارع، زهکش ها، پل ها، کانال ها و غیره نیز بعد از فروکش کردن آب انجام می شود که البته این میزان نیز قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول درخصوص خسارت های وارد شده به بخش دام و طیور این شهرستان نیز گفت: تاکنون بیش از 40 راس دام سبک و سنگین بر اثر سیل در شهرستان دزفول تلف شده و حدود 810 فقره کندوی زنبور عسل دچار خسارت شده است.
وی افزود: برآورد خسارت به اماکن دامی و جایگاه های دام در شهرستان نیز بعد از فروکش کردن آب سیلاب در روستاها قابل محاسبه است.
کرمی با قدردانی از حمایت های جامعه کشاورزان به ویژه کشت و صنعت های شهید بهشتی و شهید رجایی و سایر تشکل های بخش کشاورزی اظهار داشت: این شرکت ها و تشکل ها علاوه بر کمک های نقدی در تامین علوفه مناطق سیل زده نیز کمک شایان توجهی به جهاد کشاورزی کردند.
به گزارش ایرنا بارش شدید باران در بالادست سدهای خوزستان باعث افزایش قابل توجه آورد سدها شد. بعد از این افزایش آورد دبی خروجی سدها برای کنترل سیلاب افزایش یافت.
دبی خروجی سد کرخه از 2 هزار مترمکعب و دبی خروجی سد دز از سه هزار مترمکعب بر ثانیه فراتر رفت که این موضوع باعث آبگرفتگی زمین های کشاورزی و روستاهای حاشیه رودخانه های دز و کرخه شد.
7278/3022
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 زمین سبزیجات شهید بهشتی صنعت کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۸۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۳ میلیارد تومانی سیل در شهرستان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی گفت: تا این لحظه برآورد خسارت وارده به دلیل جاری شدن سیل و بارندگی شدید در این شهرستان حدود ۱۳ میلیارد و دویست میلیون تومان است.
 کلیدری افزود: فعالیت سامانه بارشی در روستا‌های سلیمانی، وزیریه، غلاث، زاونگ، نصرآباد، رشیدآباد، قالیباف، گزار، امیرآباد کمال، جلال آباد، حاجی آباد و ابراهیم آباد سبب جاری شدن سیل و بارش شدید باران شد.
وی گفت:حدود ۲/۵ میلیارد تومان به باغات پسته و انگور ۶۲۰ میلیون تومان به قنوات،۳۳۰ میلیون تومان به بخش دام و ۶۶۰ میلیون تومان به کندو‌های زنبور عسل و جاده بین مزارع ۳۰۰ میلیون تومان علت آبگرفتگی خسارت وارد شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزه با اشاره به این که موارد به ستاد بحران استانداری منعکس شده است، افزود: به محض جاری شدن سیلاب ستاد بحران در فرمانداری تشکیل شده و با کمک مردم و دهیاری‌های روستا‌های مسیر جاده و جاری شدن سیلاب را به روستاییان اطلاع دادند. از این رو تلفات جانی نداشتیم و فقط خسارت مالی وارد شده است.

دیگر خبرها

  • برداشت بیش از ۱۴۰ تن گل محمدی در گناباد
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید گل محمدی در گناباد
  • پیش بینی برداشت بیش از ۱۴۰ تن گل محمدی در گناباد
  • خسارت ۱۳ میلیارد تومانی سیل در شهرستان فیروزه
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۶۴۰ هکتار از باغ‌های چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شد
  • ۶۴۰ هکتار از باغات چهارمحال‌ و بختیاری دچار سرمازدگی شدند
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون