Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، در این نشست معاون حج عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با بیان این که این پزشکان برای انجام معاینات زائران حج ۹۸ انتخاب شده اندافزود: معاینات زائران از ۲۵ اسفند آغاز شده و این نشست به منظور هماهنگی بیشتر در انجام معاینات و حفظ سلامت زائران برگزار شده است.

دکتر محمودرضا فقیهی با اشاره به این که مکان هایی که کاروان پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت استقرار خواهند داشت مشخص و اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاطر نشان کرد:تلاش بر این است تا همراهی و همکاری کاروان ها با پزشکان در زمان انجام معاینات و همچنین هنگام ارایه خدمات پزشکی در سرزمین وحی همکاری حداکثری وجود داشته باشد تا با مشکلات کمتری روبرو شویم.

وی با توضیح این که عملیات حج تمتع از ۱۳ تیرماه آغاز می شود و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد. تاکید کرد: درکاروان اعزامی مرکز پزشکی حج و زیارت امسال کادر درمانی متشکل از پزشک عمومی، متخصص داخلی، متخصص طب اورژانس، متخصص زنان، متخصص عفونی،  قلب و اعصاب و روان است تا خدمات مورد نیاز را به زائران ارائه دهند.  

معاون حج عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خاطر نشان کرد: این معاینات برای کنترل و ارزیابی جسمی زائران و استطاعت بدنی آنها قبل از تشرف انجام می شود تا این عزیزان در طول سفر با مشکلات کمتری مواجه شوند. افزود: این معاینات در تمام مراکز درمانی در سطح کشور صورت برای بررسی وضعیت سلامت جسمی و روانی زائران و همچنین تزریق واکسن مننژیت انجام می شود.

فقیهی در خصوص پزشکان داوطلب اعزامی به حج تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل ها کسانی که عضو داوطلب و یا سابقه همکاری با جمعیت هلال احمر را داشته اند برای انجام این ماموریت انتخاب و معرفی شدند. این پزشکان به عنوان همکاران هلال احمر شناخته می شوند و افرادی هم که بصورت خاص در عملیات های امدادی هلال احمر شرکت داشته اند و جز تیم های درمان اضطراری جمعیت هلال احمر معرفی شدند بر اساس معیارهای تخصصی امتیازهایی دارا بوده اند.

دکتر افشار امیری متخصص بیماری های اعصاب و روان نیز در حاشیه این نشست با اشاره به اهمیت توجه به مشکلات اعصاب و روان زائران اظهار کرد: این بیماری هایی است که در بین زائران بیشتر شایع می شود بویژه در سنین بالا و سفرهای طولانی مدت بیشتر اتفاق می افتد . برای تشخیص و یا پیشگیری از بیماری های روحی و روانی چون افسردگی ،اختلالات خلقی،آلزایمر که ممکن است بر اثر خستگی تشدید شود لازم است که بررسی های لازم صورت بگیرد.

این عضو کمیته سلامت حج ؛مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، تاکیدکرد،زائران مراجعه کننده در توضیح بیماری خود صداقت کامل داشته باشند تا بتوان با پیش بینی های لازم خدمات مورد نیاز دارویی و درمانی را در طول سفر به آنها ارائه دهیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حج تمتع هلال احمر پزشکان داوطلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۹۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

خرم تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر آغاز شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنندخرم افزود: یکهزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یکهزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 6088916

دیگر خبرها

  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد