Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا دوشنبه (روز گذشته) علی‌رغم هشدارها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» کشورش اضافه کرد.

این تصمیم واکنش‌های زیادی در برخی کشورها به همراه داشت؛ وزارت خارجه عراق نیز به تصمیم ترامپ واکنش نشان داد. «محمد علی الحکیم» وزیر خارجه عراق اعلام کرد که این کشور، تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران را رد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحکیم با اشاره به بررسی بیانیه آمریکا در خصوص گنجاندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریستی، اعلام کرد که موضع مناسبی در این خصوص اتخاذ خواهند کرد.

شبکه خبری السومریه به نقل از وزیر خارجه عراق گزارش داد که «رابطه عراق و ایران، بر اساس اصول اساسی و منافع مشترک است».

وی روابط تهران و بغداد را راهبردی خواند و گفت که اصول رابطه بین دو کشور، شراکت، تبادل تجاری، فرهنگی و امنیتی و منافع مشترک دو کشور است.

تصمیم ترامپ تأثیری بر گروه‌های مقاومت عراق ندارد

جنبش «النجباء» عراق در واکنش به این اقدام آمریکا تأکید کرد که گروه‌های مقاومت عراق تحت تأثیر این تصمیم واشنگتن قرار نخواهند گرفت.

«ابو وارث الموسوی» سخنگوی النجباء تأکید کرد که «این تصمیم بخشی از تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران است».

الموسوی با اشاره به عدم پایبندی بغداد به تصمیم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران، گفت که عراق هیچ اهمیتی به اقدامات و رفتارهای آمریکا نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه اصطلاح تروریسم یک اصطلاح سیال است، اظهار داشت، آمریکا زمانی که قصد آغاز جنگ دارد یا در وضعیت جنگ سرد به سر می‌برد، از این اصطلاح استفاده می‌کند تا مواضع حساس کشورهایی را هدف قرار دهد که قصد دارد آن را محاصره کند.

سخنگوی النجباء، این تصمیم ترامپ را بخشی از جنگ روانی آمریکا دانست و خاطر نشان کرد که چنین تصمیماتی بر رفتار عملی، سیاسی، نظامی و فکری هیچ یک از گروههای مقاومت تأثیری نخواهد گذاشت.

الحشد: تروریستی خواندن سپاه به خاطر ناتوانی آمریکا در برابر محور مقاومت است

در همین راستا، سازمان «الحشد الشعبی» عراق در واکنش به این اقدام، تصمیم ترامپ را بیانگر ضعف آمریکا در مقابله با محور مقاومت دانست.

یکی از فرماندهان الحشد به پایگاه خبری بغداد الیوم گفت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخش مهمی از محور مقاومت است و عراق نیز هیچ اهمیتی به این تصمیم‌ها نمی‌دهد.

وی با اشاره به تداوم همکاری و تماس عراق با نیروهای ایرانی در خصوص آموزش و اهداف مستشاری، وزارت دفاع و فرماندهی ستاد مشترک عراق خواست که با صدور بیانیه‌ای تأکید کنند که عراق به تصمیم‌های واشنگتن در خصوص سپاه پایبند نخواهد بود.

این اولین بار است که کاخ سفید نیروهای مسلح رسمی یک کشور خارجی را به عنوان «سازمان تروریستی» معرفی می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۵۹۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی

مقاومت اسلامی عراق سه‌شنبه شب از حمله پهپادی به بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش ایرنا از المیادین، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس ادامه رویکرد ما در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی، کمک به ساکنان غزه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی، مجاهدان ما با پهپاد پایگاه یک هدف مهم را در ایلات هدف قرار دادند.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که صدای انفجارهای مهیب در بندر ایلات به گوش رسیده و سامانه پدافندی این رژیم فعال شده است.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی
  • گروه‌های مقاومت در پاسخ مشروع ایران به رژیم اسرائیل دخیل نبودند
  • ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • گسترش حلقه آتش؛ واکاوی راهبرد جدید مقاومت علیه رژیم صهیونیستی
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی عراق علیه رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • مقاومت اسلامی عراق بندر حیفا در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد