Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@18:26:48 GMT

لزوم تقویت حوزه سلامت در تهدیدات و حوادث پرتوی

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۲۳۵۶

لزوم تقویت حوزه سلامت در تهدیدات و حوادث پرتوی

خبرگزاری میزان- رییس دبیرخانه ستاد پدافند غیر عامل وزارت بهداشت با تاکید بر آشنایی بیشتر نظام سلامت با مباحث پرتوی و هسته‌ای، گفت: در راستای عملیاتی شدن برنامه‎ها و ایجاد نظام هماهنگ پاسخ به تهدیدات و حوادث پرتوی و هسته‎ای در کشور، حمایت سازمان پدافند غیر عامل، سازمان انرژی اتمی و مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، نفیسه میرکتولی به مناسبت روز ملی هسته‎ای، با تاکید بر آشنایی بیشتر نظام سلامت با مباحث پرتوی و هسته‌ای، گفت: اغلب بر این باور هستند که مسائل پرتوی و هسته‌ای به حوزه سلامت مرتبط نیست و ارگان‌های دیگر باید پاسخگو باشند، اما با توجه به اینکه اولین ارگان پاسخگو در حوادث، نظام سلامت و بخش‌های درمانی و بهداشتی بوده، بنابراین آشنایی حوزه سلامت با موارد پرتوی و هسته‌ای از اهمیت بسیاری برخوردار است.

میرکتولی، ستاد پدافند غیر عامل وزارت بهداشت را به عنوان متولی و مرجع CBRNE در حوزه سلامت، عنوان کرد و گفت: این ستاد، اقداماتی نظیر ایجاد و ارتقای زیرساخت‎ها، آموزش‎های لازم در جهت افزایش دانش، نگرش و مهارت اساتید، دانشجویان و کارکنان نظام سلامت، برگزاری رزمایش‎ها، تشکیل تیم‎های CBRNE را در دست اقدام دارد که مباحث پرتوی و هسته‎ای، یکی از آنهاست.

رییس دبیرخانه ستاد پدافند غیر عامل وزارت بهداشت، گفت: در این راستا در حوزه سلامت با وجود اقدامات فراوان در بحث پرتوی و هسته‎ای، با توجه به پیشرفت‎های فناوری هسته‎ای در کشورمان و افزایش روز افزون کاربری‎های آن در پزشکی، صنایع و پتروشیمی بر خود لازم دانستیم که سند و برنامه اجرایی نظامندی را در پیش بگیریم.

وی افزود: در راستای عملیاتی شدن برنامه‎ها و ایجاد نظام هماهنگ پاسخ به تهدیدات و حوادث پرتوی و هسته‎ای در کشور، حمایت سازمان پدافند غیر عامل، سازمان انرژی اتمی، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی بسیار ضروری است.

میرکتولی با اشاره به برگزاری آموزش‌های در حوزه پدافند غیر عامل، گفت: آموزش‌هایی مثل «آموزش‌های طولی»، «آموزش‌های مهارتی» و «آموزش‌های عرضی» برای پرسنل EMS یا پرسنل بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای، بیمارستان‎ها و پرسنل درمانی اجرا شده است. برای مثال به رزمایش‎های انجام شده در قم، کاشان، اصفهان و بوشهر می‎توان اشاره کرد.

میرکتولی گفت: با توجه به این پیشرفت، علم و تکنولوژی مخصوصا در حوزه هسته‌ای و کاربرد آن در حوزه‌های سلامت و تحقیقات به منظور ایجاد دانش در رابطه با بحث مصدومان هسته‌ای و پرتوی، خوب است که همکاری‌های بین‌المللی با استاندارد‌های خاص که تعریف شده شکل بگیرد و انتقال دانش و تجربیات را داشته باشیم و در این رابطه اطلاعات کسب کنیم و زیرساخت‌ها را ارتقا دهیم و تیم‌های آماده‌ای را داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت بهداشت پدافند غیرعامل سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۲۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟

متخصصان بر این باورند که باید شنا را بهترین ورزش ممکن دانست. البته بسیاری از افراد معتقدند که دویدن، دوچرخه‌سواری و وزنه‌برداری مزایای زیادی برای سلامتی افراد دارند ولی عموم آن‌ها از مزایای شنای خوب که شامل تقویت عضلات، کاهش التهاب و تقویت سلامت قلب، ریه و روان است، آگاه نیستند.

به گزارش خبرآنلاین، شنا نه‌تنها برای سلامت روان مفید است، بلکه راهی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط و تعامل با جامعه است که حتی می‌تواند باعث تقویت روابط نزدیک در خانه هم بشود. در یک مطالعه که در آن به تجزیه‌وتحلیل ۲۰۰ شناگر پرداخته شده، این جمع‌بندی به دست آمده که افرادی که شنا می‌کنند اغلب زندگی جنسی فعال‌تر و رضایت‌بخش‌تری دارند.

برای آگاهی از دیگر مزایای ورزش «شنا» و تأثیر آن بر بدن و هم‌چنین بهبود قوای جنسی، «بهترین ورزش برای بدن کدام است؟» را بخوانید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901344 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • ایران، سرآمد در حوزه دفاعی و امنیتی، با وجود تهدیدات متعدد
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • لزوم همراهی علم و عمل در رشته‌های روانشناسی و مشاوره
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست