Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاهدات از بازار خودرو حاکی از رکود خرید و فروش در این بازار است؛ اما خبرها از روند تغییرات قیمت خودرو در آغاز سال ضد و نقیض است.

نمایشگاه‌های خودرو در منطقه پل چوبی اکثراً خالی از مشتری هستند و جز یک نفر که در میانه گفت‌وگوی ما با فروشندگان، قیمت جدید خودروها را پرسید و دو نفری که در دو مغازه با فروشنده دست می‌دادند، خبری از خرید و فروش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروشندگان نیز می‌گویند که این بازار هم پیش از تعطیلات و هم بعد از آغاز کار در سال جدید کم رونق بوده است، اما خبرها از روند تغییرات قیمت خودرو در آغاز سال و پیش‌بینی‌ها درباره رونق گرفتن بازار متفاوت است.

یکی از نمایشگاه‌داران خودرو در پاسخ به چگونگی شرایط بازار می‌گوید: " یک کلام تعطیل است! ".

از طرف دیگر در حالی که همه فروشندگان درباره راکد بودن بازار متفق‌القول هستند، شنیده‌ها از روند تغییر قیمت‌ها با شروع سال جدید متناقض است؛ برخی فروشندگان می‌گویند که با بازگشایی بازار قیمت خودرو در بازار آزاد مانند اسفند ماه کاهشی بوده اما تعداد دیگری از فروشندگان از افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر خبر می‌دهند.

برای مثال یکی از فروشندگان می‌گوید که روز گذشته قیمت برخی از خودروها حتی تا ۲۰ درصد نیز افزایش داشته که یکی از دلایل آن افزایش نرخ دلار در روزهای گذشته بوده است.

از طرف دیگر گفته می‌شود که برخی از شرکت‌های خودروساز داخلی نیز قیمت خودروهای خود را افزایش داده‌اند.

در این میان شنیده‌ها از بازار خودرو حاکی از آن است که نبود تقاضا از اسفند ماه بر این بازار سایه انداخته و حتی باعث کاهش بیش از ۱۵ درصدی قیمت در این بازار شده است.

به گفته یکی دیگر از نمایشگاه‌داران، قیمت خودروی سراتو که در اوایل اسفند ماه حدود ۲۸۰ میلیون به فروش می‌رسید در روزهای آخر این ماه به ۲۴۰ میلیون تومان رسید که البته در روزهای گذشته افزایش قیمت جزئی سه یا چهار میلیونی داشته است.

این فروشنده همچنین معتقد است که افزایش نرخ دلار، کمبود خودرو در بازار و افزایش حقوق کارمندان شرکت‌های خودروسازی ممکن است در آینده منجر به افزایش قیمت شود، اما این بار با توجه به وضع اقتصادی و معیشتی، افزایش قیمت‌ها نمی‌تواند منجر به رونق گرفتن بازار شود./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۴۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی

آخرین قیمت انواع خودرو بنز برای امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ به شرح زیر است.

قیمت بنز صفر در بازار

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت بنز E ۲۰۰ مدل یک کلید صفر مدل ۲۰۱۸ در بازار ۱۹ میلیارد تومان شد که در دو هفته اخیر ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رشد داشته است.

مدل ۲۰۱۷ این خودرو نیز به ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

همچنین قیمت مرسدس بنز E ۲۰۰ مدل ۲۰۱۸ چهار کلید ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد.

قیمت بنز C ۲۰۰ کارکرده مدل ۲۰۱۴ در بازار ۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان است.

بنز کارکرده CLS ۵۰۰ مدل ۲۰۰۹ نیز ۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان است.

با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز انواع خودرو‌های بنز در بازار به دست خواهید آورد. ​

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی
  • قیمت جدید شاهین در بازار / این مدل ۸۷۰ میلیون تومان شد + جدول قیمت
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • قیمت خودرو‌های ایرانی در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک