Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@15:47:59 GMT

آماری از تلفات و زخمی‌های درگیری‌های طرابلس

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۴۷۵۶

آماری از تلفات و زخمی‌های درگیری‌های طرابلس

سازمان جهانی بهداشت امروز (سه شنبه) از کشته شدن ۴۷ تن و زخمی شدن ۱۸۱ تن در جریان درگیری‌ها در طرابلس طی سه روز گذشته خبر داد. گوترش نیز طرفین درگیری را به خوشتن داری دعوت کرد.

درگیری‌ها از روز دوشنبه در تعدادی از محورهای جنوب و جنوب شرق لیبی میان یگان‌های ارتش تحت فرماندهی خلیفه حفتر و گردان‌های وابسته به شورای ریاستی دولت وفاق ملی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این درگیری‌ها طرفین درگیر از تجهیزات نظامی توپخانه‌ای سنگین، موشک‌ها و جنگنده‌ها استفاده کرده‌اند و جنگنده‌های وابسته به شورای ریاستی دولت وفاق ملی پایگاه ملی تحت کنترل ارتش واقع در جنوب غرب طرابلس را مورد هدف قرار داده و فرودگاه معیتیقه واقع در شمال شرق این استان را بمباران کردند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، در جریان درگیری‌ها در طرابلس طی سه روز اخیر ۴۷ تن کشته و ۱۸۱ تن دیگر زخمی شدند.

سازمان حقوق بشر انگلیس نیز نسبت به استفاده از مهاجران در لیبی به عنوان سپر انسانی یا به خدمت گرفتن اجباری آنها ابراز نگرانی کرد.

گوترش خواهان توقف درگیری 

در این راستا استفان دوجاریک، سخنگوی رسمی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل امروز از تمام طرفین درگیری در لیبی خواست درگیری‌ها در اطراف طرابلس را متوقف کرده و مذاکرات برای دستیابی به حل سیاسی را از سر بگیرند.

دوجاریک تاکید کرد: باید با توقف فوری درگیری‌ها به کاهش تنش و ممانعت از وقوع درگیری فراگیر کمک کرد.

وی افزود: دبیرکل سازمان ملل معتقد است هیچ راه حل نظامی برای درگیری لیبی وجود ندارد و باید فورا مذاکرات سیاسی آغاز شود. غسان سلامه فرستاده سازمان ملل نیز آماده آغاز این مذاکرات است.

به گفته دوجاریک، لیبیایی‌ها سزاوار داشتن زندگی امن و با ثبات و یک لیبی شکوفا هستند.

این در حالی است که ارتش تحت امر حفتر دومین حمله هوایی خود به فرودگاه بین‌المللی طرابلس را انجام داد که تلفاتی نداشت در حالیکه جنگنده‌های این نیروها مقری نیروهای دولت وفاق در ورشفانه در غرب طرابلس را بمباران کردند.

در صحنه سیاسی نیز فایز السراج نخست وزیر دولت وفاق ملی تماس تلفنی از سوی جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا دریافت کرد و به بررسی وضعیت طرابلس پرداخت.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۴۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت

مقامات محلی کنیا می‌گویند حادثه شکستن یک سد روز گذشته (دوشنبه) در شمال نایروبی، پایتخت این کشور که دست‌کم ۴۲ قربانی گرفت، باعث شد آمار تلفات سیلاب‌های مرگبارِ روزهای اخیر در این منطقه به بیش از ۱۲۰ نفر برسد.   به گزارش ایسنا، پس از تخریب این سد تاکنون اجساد ۴۲ نفر پیدا شده است و در روزهای قبل نیز سیل در سایر مناطق ده‌ها قربانی برجا گذاشته بود و اکنون مقامات می‌گویند به طور تخمینی مجموع تلفات این حوادث از ۱۲۰ نفر بیشتر شده است.   بنابر گزارش شبکه الجزیره، یک سخنگوی دولت هشدار داد که بارندگی ها ظرفیت سدهای برق آبی را پر کرده است و یک سرریز گسترده مناطق پایین دست را تهدید می کند.   گروه‌های نجات در حال حفاری در میان گل‌ولای برای یافتن بازماندگان در چندین روستا از جمله کاموشیری و کیانوگو در شهرستان ناکورو هستند و بیم آن می‌رود که شمار جان‌باختگان بیشتر شود.   خبرگزاری رویترز به نقل از «استفان کی‌روی»، فرمانده پلیس محلی گزارش داد ۱۷ نفر از جان‌باختگانی که اجسادشان پیدا شده است کودک بودند.   در پی این حوادث و به دلیل پیش‌بینی هواشناسی دولت، بازگشایی مدارس در سراسر کنیا را به تعویق انداخته است.   بیش از ۱۳۰ هزار نفر بر اثر سیل آواره شده‌اند و بسیاری از مردم در مدارس پناه گرفته‌اند.   همچنین باران‌های شدید تانزانیا و بروندی را هم دربرگرفته است.   به گزارش بی‌بی‌سی، از ژانویه تاکنون حداقل ۱۵۵ نفر در تانزانیا بر اثر بارندگی شدید و در پی آن جاری شدن سیل جان باخته‌اند.   در بوروندی نیز نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر آواره شده‌اند. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شکسته شدن یک سد در آفریقا جان ۴۲ نفر را گرفت (فیلم) نجات جان چند جوان عربستانی گرفتار در سیل با لودر (فیلم) شستشوی برج‌های دبی به وسیله پهپاد‌ها پس از سیل وحشتناک (فیلم)

دیگر خبرها

  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • درگیری شدید دولت و مجلس بر سر گزارش‌های مرکز پژوهش‌ها
  • برخورد کامیون با وانت یک کشته و یک زخمی بر جا گذاشت
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت
  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس
  • رونالد آرائوخو ضعیف‌ترین مدافع فصل جاری لالیگا از نگاه آماری
  • خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند