Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی قاسمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری که در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برای تشریح نحوه برگزاری مسابقات سومین دوره قرآن کریم ویژه طلاب دینی به میزبانی قم برگزار شد، گفت: از ۶۰ کشور جهان که نمایندگانی را برای حضور در این مسابقات انتخاب کردند ۵۲ هزار نفر از ۳۳ کشور انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این دوره از مسابقات ۱۸ داور ایرانی و ۸ داور خارجی به داوری این مسابقات خواهند پرداخت داوران انتخابی از چهره‌های بارز قرآنی هستند و در این امر سهم استان قم در زمینه داوری برجسته و در مسابقات ملی و بین‌المللی ممتاز هستند که این داوران از سوی کمیته فنی انتخاب شدند.

رئیس بخش فنی سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی افزود: طلاب دینی از قاره آمریکا، آسیا، آفریقا و کشورهای حوزه عربی در این مسابقات حضور دارند و کشورهایی مانند آمریکا، موریتانی، افغانستان، عراق و سوریه، لبنان، چاد، هندوستان و اندونزی همچنین تونس، کامرون، روسیه و ساحل عاج، سیرالئون کرواسی ترکیه و آلبانی، فلسطین و کنیا نمایندگانی را ارسال کردند.

طراز اول بودن مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور

وی اظهار داشت: با توجه به برگزاری مسابقات قرآنی در اندونزی و چند کشور اسلامی ولی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در کشور ایران اهمیت ویژه‌ای دارد و باید گفت این مسابقات به عنوان بزرگترین مسابقات قرآنی جهان اسلام و در طراز اول قرار دارد.

رئیس فنی سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طلاب دینی گفت: به کشور مصر که به دارای شاخص‌ترین قاریان و داوران قرآنی است دعوت نامه و فراخوانی ارسال شد قاریان مصری علاقه بسیاری برای حضور در کشور ایران و مشارکت در این مسابقات دارند ولی به دلیل مخالفت و ممانعت دولت خود در این مسابقات حضور ندارند.

به گفته وی، همزمان با این مسابقات بین‌المللی در بخش بزرگسال، دانش آموزان و بانوان، نابینایان در تهران برگزار می‌شود و با توجه به ظرفیت دینی استان قم و وجود حوزه علمیه و جامعه المصطفی طلاب دینی جهان اسلام برای حضور در این مسابقات از فردا برای مشارکت در این مسابقه معنوی به قم می‌آیند.

کد خبر 4586193

منبع: مهر

کلیدواژه: قم قرآن کریم علی قاسمی مسابقات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاگران ایرانی در بانکوک همه را غافلگیر کردند (عکس)

به گزارش ورزش سه، با برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال، برای اولین بار تیم ملی فوتسال حتی روی سکوها هم با برنامه ظاهر شد و حضور یکی از سرمشوق‌های تیم ملی و اقلام هواداری توزیع شده و اقدامات فرهنگی باعث شد تا تصویر متفاوتی از تماشاگران ایرانی خلق کنند.

در حالیکه جز کشور میزبان تایلند در سایر مسابقات تماشاگران کم تعدادی روی سکوها برای حمایت از کشورهایشان حضور دارند، تشویق یکپارچه ایرانیان حاضر در بانکوک حال و هوای ویژه‌ای به مسابقات ایران بخشیده است. آنها شب گذشته در رفتاری متفاوت بعد از پیروزی ملی‌پوشان مقابل ازبکستان، به تشویق بازیکنان حریف که بعد از شکست در حال اشک‌ریختن بودند پرداختند که شگفتی و تحسین حاضران در استادیوم را به همراه داشت.

هواداران ایرانی حاضر در بانکوک که به خوبی برای این مسابقات سازماندهی شده‌اند همچنین در پایان هر مسابقه به جمع‌آوری زباله‌های تولید شده می‌پردازند و چهره‌ای محترم از فرهنگ ایران نزد حاضران در این مسابقات ایجاد کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • تماشاگران ایرانی در بانکوک همه را غافلگیر کردند (عکس)
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم