Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف حاکم ایتالیا دو لایحه پیشنهاد داده‌ است که پیش نویس یکی از این قوانین مالکان بانک مرکزی را مجبور می کند سهام خود را در خزانه ایتالیا با قیمت های دهه ۱۹۳۰ بفروشند. ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸ اقتصادی پول | ارز | بانک اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، دولت ایتالیا با قوانین جدید، کنترل بانک مرکزی را بر ذخایر کشور به چالش می کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رم خواستار مالکیت عمومی بر طلای کشور است . 
ائتلاف حاکم جنبش پنج ستاره و احزاب لیگ دو لایحه پیشنهاد داده‌اند که مشاجره هایی بر سر سیستم پولی و مالی در سراسر کشور به وجود آورده است . 
پیش نویس  یکی از این قوانین مالکان بانک مرکزی را مجبور می کند سهام خود را در خزانه ایتالیا با قیمت های دهه 1930 بفروشند و قانون دوم اظهار می‌کند مردم ایتالیا باید مالک ذخایر بانک مرکزی این کشور باشند . 
جرجیا ملونی، رهبر حزب برادران ایتالیا گفت:« طلا متعلق به ایتالیایی ها است نه بانکداران. ما آماده ایم هر جایی در ایتالیا بجنگیم و در صورت لزوم مردم را به خیابان ها می آوریم» . 
جنبش پنج ستاره و حزب لیگ قبلا از ساختار فعلی اداره سیستم مالی کشور به خاطر از دست دادن سرمایه گذاران کوچک انتقاد کرده بودند که دلیل آن هم شکست چندین موسسه مالی ایتالیایی بود . 
به گفته مقامات دولت، بانکداران  نتوانستند نظارت درستی بر سیستم بانکی کشور طی آخرین بحرانی که کل سیستم مالی منطقه یورو را در خطر قرار داد، داشته باشند . 
بانک مرکزی ایتالیا که 2534 تن طلا با ارزش 102 میلیارد دلار در اختیار دارد، در حال حاضر در روند تصمیم گیری ها کاملا مستقل از دولت عمل می کند . 
دولت ایتالیا در فوریه پیشنهاد داد بخشی از ذخایر طلای کشور به منظور جلوگیری از افزایش مالیات بر ارزش افزوده در 2020 فروخته شود. متیو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا از این طرح استقبال کرد و آن را جالب خواند . 
ولی سرجیو ماتارلا، رئیس‌جمهور ایتالیا از این پیشنهاد حمایت نمی کند و می گوید دولت باید از دخالت در کار نهادهای مستقل مثل بانک ایتالیا خودداری کند . 
دولت ائتلافی کاملا حامی مالکیت ذخایر طلا توسط مردم است. با پشتیبانی احزابی که 60 درصد قانون‌گذاران را تشکیل می دهند، شانس زیادی برای تصویب این پیش نویس وجود دارد. وقتی نوبت به ملی کردن بانک مرکزی می رسد، 5 ستاره از این اقدام حمایت می کند در حالی که حزب لیگ هنوز مردد است. 

چین 32 تن طلا در 3 ماه خریدقیمت جهانی طلا امروز 1398/01/20

انتهای پیام/26

R7586/P/S7,79,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید

رئیس کل اسبق بانک مرکزی نوشت: یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می‌داند ولی شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید که ندانید.

‏به گزارش خبرآنلاین، عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت در فضای مجازی نوشت: خبرگزاری رسمی دولت به طور بسیار مبتدی، مدعی شد که تحلیل این‌جانب در مورد ⁧نرخ تورم ⁩اشتباه است!

‏این خبرگزاری متوجه این موضوع هست که من نیز به مانند رییس‌جمهور دولت سیزدهم که در مقام مقایسه عملکرد، به آمار تورم بانک مرکزی در شهریور ۱۴۰۰ استناد می‌کردند، به آمار بانک مرکزی در خصوص نرخ تورم سال ۱۴۰۲ استناد کرده‌ام، نه به نرخ تورم نقطه به نقطه اعلام شده توسط مرکز آمار!

یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می‌داند ولی شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید که ندانید.

هر توجیهی که بیان کنید، دولت بایستی پاسخگوی کوچک شدن سفره مردم و کاهش ارزش ریال باشد.
‏این دو مورد را چگونه توجیه می‌کنید؟!

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «همتی» برای چاپ پول نیست! | آمارهای واقعی از وضعیت پولی کشور
  • شما یا نمیدانید یا میخواهید که ندانید!
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟
  • نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • تورم در دولت رئیسی چند؟ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید
  • پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت