Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@09:03:39 GMT

سیلاب به تأسیسات حوزه آب ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت زد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۵۲۹۶

سیلاب به تأسیسات حوزه آب ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت زد

معاون شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: سیلاب ۳۵۰ میلیارد تومان به تأسیسات حوزه آب شهری و بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان به تأسیسات آب روستایی خسارت وارد کرد. ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، رضا گیاهی عصر امروز در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: در سیل روز پنجم 158 روستا آسیب دید که طی سه روز، مشکل همه آن‌ها حل شد اما در سیل بعدی 796 روستا دچار خسارت شد که تا شامگاه گذشته تعداد آن‌ها به 29 عدد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از مجموع روستاهایی که دچار خسارت شدند مشکل 97 درصد آن‌ها حل شد اما سه درصد با جمعیت 9 هزار نفر هنوز محروم هستند.

میزان خسارت سیلاب به عشایر خراسان‌رضوی مشخص شدخسارت 118 میلیارد تومانی سیلاب به کشاورزان خراسان‌رضوی؛ باغات بیشترین آسیب را دیده‌اند‌لرستان| خسارت سیلاب به تمام تأسیسات زیربنایی؛ فریب زیادی از خشک‌سالی‌ خوردیم

معاون منابع انسانی و بهبود شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عنوان کرد: از 21 شرکت آب و فاضلاب کمک گرفتیم و 500 متر لوله هم به‌عنوان پایه زیر پل‌ها به حوزه راه کمک کردیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر 350 میلیارد تومان در حوزه شهری و بیش از 150 میلیارد تومان هم در حوزه روستایی آسیب دیدیم که البته ازلحاظ تأمین اعتبار مشکلی نداریم.

گیاهی تصریح کرد: نگرانی ما این است که آن دسته از زیرساخت‌هایی که به توجه جدی و ارسال اعتبارات خاص نیاز دارند از کمیسیون عمران درخواست داریم که به مسائل مالی و تأمین بودجه آینده این استان توجه کافی داشته باشند.

انتهای پیام/ش

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۵۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود

 قشلاقی در جلسه ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات بحران هشترود درباره ورود فاضلاب شهری به داخل رودخانه شهر چایی (سراسکند چایی و دامناب چایی) این شهرستان هشدار داد و آن را تهدیدی برای محیط زیست دانست.

وی افزود: متاسفانه آبفای هشترود طرح پیشرفته فاضلاب را تکمیل نمی‌کند و پساب‌های ریخته شده به رودخانه شهر موجب بروز بیماری در فصل تابستان و بوی بد می‌شود.

وی اضافه کرد: آب و فاضلاب شهری هم باید در اجرای طرح فاضلاب مدرن شهری اقدامات لازم را انجام دهد و این طرح را هرچه زودتر به اتمام برساند تا مردم مجبور به هدایت فاضلاب‌های خانگی خود به داخل رودخانه نشوند.

فرماندار هشترود گفت: با توجه به اینکه حریم و بستر رودخانه‌های هشترود مشخص نیست اداره امور منابع آب هم باید ترتیبی اتخاذ کند که در اسرع وقت هم حریم و هم بستر رودخانه‌های شهرستان معین شود.

قشلاقی گفت: مشخص نبودن بستر رودخانه‌های داخل شهر و حتی خارج از شهرستان باعث تعرض افراد به این مناطق شده و در صورت بروز سیل و خسارت باید خسارت جبران ناپذیری به افراد خسارت دیده پرداخت شود در صورتی که اصلا حق آنها نیست.

پورصادق شهردار هشترود هم تجهیز آتش نشانی این شهر را خواستار شد و گفت: خودرو‌های آتش نشانی این شهرستان نیاز به تعمیر دارند و در صورت بروز حادثه همزمان در شهرستان با مشکل رو برو خواهیم شد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر محلات شهر قدیمی هستند و خودرو‌های سنگین آتش نشانی نمی‌توانند وارد آن مناطق شوند از این رو درخواست تجهیز آتش نشانی را به خودرو‌های سبک از جمله نیسان و موتور داریم تا بتوانیم در صورت بروز حادثه خدمات به مردم بدهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۳۰ میلیون مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری بوشهر استحصال شد
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • خسارت بیش از یک میلیاردی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها
  • شبکه برق خوزستان پایدار است / خسارت‌هایی به شبکه آبادان و شادگان وارد شد