Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@14:25:54 GMT

ماجرای سفر بالن مخابراتی از تهران به پلدختر

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۶۴۰۱

ماجرای سفر بالن مخابراتی از تهران به پلدختر

به گفته مشاور وزیر ارتباطات، بالن‌های مخابراتی راهکار بهینه‌ای برای برقراری ارتباطات بحران است که می‌تواند خدمات مورد نیاز در این مواقع را ارائه دهد.
رییس کارگروه تخصصی ارتباط و فناوری اطلاعات مدیریت بحران کشور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در این خصوص گفت: از آن‌جا که مرکز مخابرات پلدختر کاملا از بین رفته است، ما در آن منطقه مشکل قطع ارتباط تلفن ثابت و همزمان تلفن همراه را داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صادق بیک پور افزود:با توجه به اینکه کل مخابرات پلدختر از بین رفته است، برای وصل شدن تلفن ثابت و ساخت مجدد یک مرکز مخابرات، نیاز به فرصت بیشتری داریم.
به گفته وی بخش دیگر ارتباط موبایلی بود که سعی کردیم بلافاصله آن را ایجاد کنیم که موفق شدیم. الان شبکه موبایلی پلدختر شبکه بسیار خوبی است.
بیک‌پور در ادامه گفت: بخش دیگری که باقی ماند مربوط به تلفن‌های اداری، بانک‌ها و دستگاه‌های خدماتی بود که از طریق بالن‌مخابراتی، مودم‌ها و بیسیم‌هایی که توزیع کردیم، برقرار شدند. اکنون 36 مرکز اداری مانند شهرداری، بانک‌ها و فرمانداری مجهز به مودم‌های ما هستند و از طریق بالن ارتباط حداقلی برای‌ ارائه خدمات‌شان برقرار شده است.
وی تصریح کرد: از آن‌جا که می‌توان از این بالن‌ها به بهینه‌ترین شکل ممکن استفاده کرد، وزارت ارتباطات برای استفاده از این تکنولوژی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و فعلا یک بالن به صورت عملیاتی در پلدختر استفاده می‌شود.
او در توضیح ضرورت استفاده از بالن‌های مخابراتی گفت: برای ارائه خدمات بهینه نیاز است در هر استان دست کم یک بالن مستقر شود تا در کمتر از 6 ساعت به منطقه حادثه دیده دسترسی داشته باشد، مقدمات انجام این پروژه انجام شده و در صورت تامین اعتبار لازم تا پایان سال دست کم20 استان حادثه‌خیز به بالن مخابراتی مجهز خواهند شد.
وی افزود: بالنی که اکنون در پلدختر مستقر است، از شهر تهران به سمت لرستان اعزام شد تا بتواند خدمات ارتباطی به آن منطقه ارائه دهد، البته به دلیل بسته بودن راه‌ها و ترافیک ایجاد شده این بالن در زمانی که انتظارش را داشتیم به پلدختر نرسید ولی این روزها، اینترنت رایگان را برای افرادی که در آن‌جا حضور دارند برقرار کرده است.
بیک پور همچنین گفت: ارائه اینترنت و تماس صوتی، ارسال پیام هشدار و اطلاعیه های مدیریت بحران، استفاده به عنوان تامین‌کننده پهنای باند سایت‌های ارتباطی و تکرار کننده رادیویی بخشی از خدماتی است که توسط بالن‌های مخابراتی ارائه می‌شود. ایران از معدود کشورهایی است که تکنولوژی طراحی و ساخت بالن های ارتباطی را در اختیار دارد.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه جاری رودخانه شهر و روستاهای مختلف لرستان طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان 15 هزار میلیارد ریال است و تا کنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
7269/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بالن ترافیک سیل شهر تهران مخابرات 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران

مهدی چمران در حاشیه دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یک فوریت مصوبه تکمیل طرح آب و فاضلاب شهر بررسی می‌شود، اظهار کرد: برای تمدید این مصوبه یک فوریت ارائه شده است.

به گزارش مهر، وی همچنین تصریح کرد: سامانه پایش مصوبات شورا که پیش از این پایه‌گذاری شده بود و متوقف مانده، به ثمر رسیده و امروز از این سامانه رونمایی شده و در آن کل مصوبات پایش خواهد شد و در دسترس قرار خواهد گرفت. در جلسه امروز گزارش سه ماهه حساب درآمد و هزینه شهرداری نیز ارائه خواهد شد.

چمران در خصوص ایجاد فرهنگسرا در بوستان لاله نیز یادآور شد: بعد از جشن ماه رمضان احساس شد که فضا‌هایی برای چنین طرح‌هایی مورد نیاز است. این موضوع مطرح شد که درختی قطع نمی‌شود و ما نیز اجازه نخواهیم داد درختی قطع شود. باید منتظر باشیم طرح ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوره سوم طرحی مصوب شد که در بوستان‌هایی با مساحت بیش از یک هکتار مسجد و کتابخانه احداث شود و ساختمان اداری منع شده است، گفت: البته طرح باید به شورا ارائه شود و هیأت موردنظر طرح را مورد بررسی قرار دهد و اگر نیاز بود احداث شود به شرطی که درختی قطع نشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در منطقه ۱۵ بارندگی بوده و یک کارگر به دلیل تعصب کاری خود در حال بازگشایی نهر برای جلوگیری از سرریز شدن آب بوده که متأسفانه مفقود شده و هنوز پیدا نشده است. باید چنین اقداماتی با دقت صورت بگیرد و برنامه‌ریزی از قبل انجام شده باشد تا حادثه‌ای رخ ندهد.

چمران با بیان اینکه قرارداد‌ها منع انتشار داشته و هرکسی درخواست داشته قرارداد را تحویل گرفته است، گفت: قرارداد مشکلی ندارد و هریک از اعضا بخواهند در دسترس آن‌ها قرار خواهد گرفت. وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و دیگر بخش‌ها قرارداد را در اختیار دارند. چنین قراردادی در سال ۹۶ نیز وجود داشته و مورد خاصی ندارد. در ساخت واگن‌ها تکنولوژی به کشور وارد می‌شود و این تفاوتی مترقی است.

دیگر خبرها

  • راهنمای طراحی و چاپ حرفه ای کاتالوگ در چاپخانه تهران
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • ماجرای کاشت ساختمان در پارک‌های تهران
  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • مهدی چمران یک‌تنه پشت اقدامات جنجالی شهرداری در شهر تهران
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران
  • فیلم | طغیان آبشار «آب تاف» در پلدختر
  • ماجرای کلیپ جنجالی یک عروس ۱۴ساله
  • ببینید | بارش باران و بوجود آمدن ابشار آب در پلدختر