Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از اساتید برجسته حوزه گفت: در برابر آلام و دردهای دیگران، باید دغدغه انسانی داشته باشیم و نباید از کنار مشکلات جامعه بی تفاوت بگذریم.

به گزارش  ایسنا ، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی  در دیدار مسئول و هنرمندان سازمان بسیج هنرمندان استان قم عنوان کرد: تقوای الهی، انسان را به سعادت می رساند. همه انسان ها روزی از بین می روند و با مرگ مواجه می شوند و در روز قیامت نیز باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: هیچ بشری در مرگ استثناء نشده است و همه انسان ها، یک روز طعم مرگ را خواهند چشید و حتی پیامبران و اولیای الهی نیز از این امر مستثنی نیستند.

 علوی گرگانی گفت: باید با تمسک به قرآن کریم، راه سعادت را بپیمائیم، البته تنها شنیدن آیات الهی نمی تواند انسان را به سعادت رهنمون کند و باید به دستورات قرآن کریم به خوبی عمل کرد.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم به توصیف افراد نیکوکار و بدکار می پردازد در این آیات انسان‌های صالح از عذاب و تهدیدات الهی استثنا شده‌اند. خداوند انسان را با آزمون های مختلفی می سنجد، در این راستا فقر و بیماری و گرفتاری‌ها از جمله آزمون های الهی است.

وی گفت: وقتی افرادی گرفتار فقر و بیماری و یا حادثه ای می شوند خداوند در واقع ما را نیز مورد امتحان قرار می دهد تا ببیند چه عکس العملی در رابطه با گرفتاری های دیگران داریم؛ در برابر آلام و دردهای دیگران،باید دغدغه انسانی داشته باشیم و نباید از کنار مشکلات جامعه بی تفاوت بگذریم.

وی اظهار کرد: سیل اخیر یک امتحان بزرگ الهی بود خوشا به آنانی که برای کمک و همراهی با سیل زدگان قدمی برمی دارند و آلام آسیب دیدگان را تسکین می دهند.

این استاد برجسته حوزه بیان کرد: بی تفاوتی در برابر آسیب دیدگان سیل، معنایی ندارد و باید با هر کمکی که در توان داریم،به آسیب دیدگان یاری رساند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آيت الله العظمي علوي گرگاني منطقه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۶۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: امدادگران این جمعیت به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌های ناشی از سامانه قوی بارشی اخیر در استان کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدباقر محمدی امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وجود بارش‌های خوبی که از اواسط هفته گذشته آغاز و تا روز گذشته تداوم داشت ولی مشکلات ناشی از این بارش‌ها در این استان در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر بود.

وی افزود: در شش مورد آب گرفتگی که در مناطق شهری کرمانشاه، منطقه سر فیروزآباد، عشایر دالاهو، منطقه ازگله ثلاث باباجانی و روستای قلاجی اسلام‌آباد غرب روی داده بود این جمعیت به ۱۲۲ نفر متأثر از این آب گرفتگی‌ها در قالب ۲۶ خانوار کمک رسانی‌های لازم از جمله تخلیه آب از واحدهای مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه امدادگران این جمعیت از همان ساعات اولیه حضور پررنگی را در مناطق حادثه دیده داشتند، خاطرنشان کرد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودرو امدادی و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شد که به خانوارهای حادثه دیده نیز خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد.

وی با بیان اینکه این خدمات تا بهبود شرایط خانوارها ادامه خواهد داشت، گفت: در همین مدت همچنین پنج حادثه کوهستان و جاده‌ای نیز در استان به وقوع پیوست که بلافاصله به افراد نیازمند کمک امدادرسانی شد.

کد خبر 750852

دیگر خبرها

  • مساله حجاب، دستور الهی است
  • همدردی باشگاه هوادار با آسیب دیدگان حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند