Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@06:37:41 GMT

اختصاص وام‌ بدون بهره جهت احیای مشاغل سیل‌زدگان

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۶۶۰۰

اختصاص وام‌ بدون بهره جهت احیای مشاغل سیل‌زدگان

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: تسهیلات ویژه‌ای برای سیل‌زدگان در نظر گرفته‌ایم که خیلی فوری به افراد پرداخت می‌شود.

به گزارش مشرق، پرویز فتاح بعدازظهر امروز پس از دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۱۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد در استان خوزستان دچار آسیب، نقل مکان و یا خسارت ناشی از آب‌گرفتگی و سیلاب شدند که دو روز پیش به حساب همه این خانوارها مبلغی تا سقف یک میلیون تومان از منبع کمک‌های مردمی واریز شد و در آخر ماه مبلغ واریزی ماهیانه نیز برای آن‌ها پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

تصویری متفاوت از سیل لرستان روایت یک امدادرسان از مناطق سیل زده خوزستان

وی افزود: همه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد تا سقف ۳۵ میلیون تومان برای خانه و ۱۵ میلیون تومان برای لوازم منزل بیمه شده‌اند و بیمه در محل مستقر است و در حال ارزیابی است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به کمک‌های مردمی بسیار خوب در این ایام‌، عنوان کرد: تمامی خانه ها اگر آسیب دیدند به صورت ۱۰۰ درصد ترمیم می‌شوند و اگر نیاز به احداث کامل دارند برای آن‌ها خانه‌ها ساخته می‌شود و نیاز نیست خانواده‌های تحت پوشش مبلغی را پرداخت کنند؛ همچنین لوازم منزل نیز به صورت نو برای آن‌ها تامین می‌شود.

وی ادامه داد: از منبع صندوق کمیته امداد نیز تا ۵ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه فوری از امروز با سود صفر درصد پرداخت می‌شود و سقف وام برای خانوارهای ساکن در خوزستان برداشته شد.

فتاح با اشاره به حمایت کامل از خانواده‌های تحت پوشش، اظهار کرد: به مدت یکسال تمام وام‌های خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد استمهال شد و تا ۵۰ میلیون تومان بلافاصله وام قرض‌الحسنه بدون بهره اشتغال پرداخت می‌شود.

وی افزود: در صورت نیاز کمیته امداد چتر حمایتی خود را گسترده‌تر می‌کند و خانواده‌های بیشتری را تحت پوشش می‌گیرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل اخبار حوادث اشتغال پرویز فتاح سیل سیل زدگان سیلاب کمیته امداد امام خمینی مناطق محروم وام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم

هاشمی پور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاتم از بهره برداری پنل‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی در منزل ۶۷ مددجوی روستایی تحت حمایت این نهاد از ابتدای سال۱۴۰۳ خبر داد

وی اظهار داشت: ۱۲۰ پنل خورشیدی درشهرستان خاتم ازابتدای سالجاری د رحال نصب است که ۶۷پنل درروستای بختیاری نصب می‌شود.

هاشمی پور ادامه داد: طرح تولید برق خورشیدی با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) که هیچ منبع درآمد یا توان اشتغال ندارند، اجرا می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) هرات گفت: این پنل‌ها باپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۱۵۰میلیون تومان بابازپرداخت هفت ساله است که هر پنل خورشیدی توانایی تولید ۵ کیلو وات در ساعت برق را دارد.

وی بیان کرد: در این طرح پس از نصب پنل ورود انرژی برق تولیدی به مدار، به طور متوسط در سال اول دو میلیون تومان و بعد از ۵ سال تا پنج میلیون تومان برای هر خانوار درآمد دارد.

هاشمی افزود: اجرای این پروژه‌ها به لحاظ فیزیکی فعالیت سختی برای مددجو ندارد و تنها باید افراد در حفظ و نگهداری آن دقت کافی را داشته باشند و به تمامی افراد بهره‌مند از طرح، آموزش لازم داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • پوشش ۵۱۶ هزار فرزند یتیم توسط حامیان
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان