Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، براساس دستورالعمل مصوبه شورای شهر، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران موظف است حداکثر تا پایان خردادماه، نامه نهاد، نام و نهاد معرفی‌‌کننده و اسامی خبرنگاران دریافت‌کننده طرح ترافیک خبرنگاری را در سامانه شفافیت شهرداری تهران منتشر کند.

متن دستورالعمل اجرایی ماده چهارم مصوبه ۲۵۲۹ شورای شهر درباره نحوه توزیع طرح ترافیک خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری به شرح زیر است: 

این دستورالعمل به موجب مصوبه شماره ۲۵۲۹ شورای اسلامی شهر تهران با عنوان کاهش ترافیک و آلودگی هوا در محدوده‌‌های مرکزی شهر تهران در سال ۹۸ تهیه شده که در ماده ۴ آن به شهرداری تهران اجازه داده شده عوارض طرح ترافیک را برای خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری در سقف تعیین شده با تخفیف (ضریب کاهشی) مصوبه شورای شهر تهران محاسبه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماده یک: دو سوم از مجموعه سه درصد کل مجوزهای طرح ترافیک که به موارد خاص اختصاص یافته است به جامعه خبری شامل خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، عکاسان خبری و مدیران مسئول رسانه‌‌ها اختصاص می‌یابد.

ماده دو: منظور از خبرنگار و روزنامه‌نگار در این آیین‌نامه کسی است که مسئولیت یا شغل اصلی و مستمر او فعالیت در یکی از رسانه‌ها و تهیه، تنظیم و انتشار خبر و گزارش از وقایع جاری و نگارش تحلیل و تفسیر آنها در رسانه‌های جمعی است.

تبصره یک: انتشار رسانه‌‌های جمعی پیش‌گفته می‌تواند به هر یک از صورت‌های مکتوب، روزانه یا دوره‌ای، تصویری و اینترنتی باشد اما باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز قانونی داشته باشد.

ماده سه: اولویت در تخصیص طرح ترافیک با خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری است که به موجب قرارداد کار معین در یک نشریه، خبرگزاری یا پایگاه خبری اشتغال داشته باشند و مدرکی دال بر اشتغال مستمر به مشاغل مذکور در این آیین‌نامه ارائه دهند.

تبصره یک: خبرنگاران و عکاسانی که قرارداد مستقیم یا رسانه‌ای ندارند اما فعالیت مستمر رسانه‌ای دارند تنها به شرط ارائه تصویر آثار منتشر شده به نام خود یا بدون نام که انتساب آن به تأیید کتبی مدیر رسانه برسد و در رسانه‌ها حداقل ۱۰ اثر در شش ماه قبل از زمان ثبت‌نام که نشانگر همکاری مستمر آنها با رسانه‌های مکتوب یا اینترنتی باشد، مشمول این آیین‌نامه می‌شوند. معرفی‌نامه این متقاضیان باید از سوی یکی از تشکل‌های صنفی صادر شده باشد.

تبصره دو: افرادی که شغل تمام وقت دیگری غیر از روزنامه‌‌‌نگاری یا مدیرمسئولی دارند اگر به صورت پاره وقت حق و تحریری یا حق الزحمه‌ای با رسانه‌ها همکاری داشته باشند مشمول این آیین‌نامه نمی‌شوند.

ماده چهار: خبرنگاران و عکاسانی که با شرایط مندرج در آیین‌‌نامه متقاضی دریافت مجوز طرح مجوز موارد خاص باشند باید بعد از ثبت نام در سامانه طرح ترافیک مدارک زیر را به سازمان حمل و نقل و ترافیک ارائه کنند:

الف: تصویر شناسنامه، کارت ملی و سند مالکیت خودروی سواری به نام خود یا همسر

ب: معرفی‌‌نامه از سوی رسانه و موسسه محل اشتغال یا تشکل‌های صنفی خبرنگاران عکاسان و مدیران مسئول

پ: مدارک دال بر اشتغال مستمر به کار خبری بیمه تامین اجتماعی با عنوان خبرنگار یا بیمه خبرنگاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا تصویر آثار منتشر شده به نام خود در شش ماه قبل از زمان ثبت‌‌نام

ماده پنج: کارگروه تعیین سهمیه با حضور هفت نفر شامل نمایندگانی از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری (به عنوان دبیر کارگروه)، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن صنفی روزنامه‌‌‌نگاران استان تهران، انجمن صنفی مدیران رسانه‌های غیردولتی، انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران تشکیل می‌شود و وظیفه تعیین تعداد سهمیه طرح ترافیک قابل تخصیص به خبرنگاران هر یک از موسسات رسانه‌ای را برعهده دارد. جلسات کارگروه نیز با حضور پنج نفر رسمیت می‌یابد.

تبصره یک: سهمیه خبرنگاران رسانه‌ها با توجه به سه شاخصه آخرین رتبه‌‌بندی رسانه‌ها که از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام می‌شود، میزان و کیفیت فعالیت رسانه در عرصه و تولید خبر و گزارش و تعداد نیروی انسانی و همچنین اولویت رسانه‌های بخش خصوصی بر رسانه‌های وابسته به دولت و ارگان‌ها و نهادهای عمومی تعیین می‌شود.

تبصره دو: کارگروه تعیین سهمیه مجاز است برای هدفمند کردن توزیع مجوزهای طرح ترافیک خبرنگاری سهمیه گروه‌های مشخص مانند عکاسان مدیران مسئول و خبرنگاران آزاد را در سقف مجوزهای صادره جدا از موسسات رسانه‌ای تعیین و با همکاری تشکل‌های صنفی مرتبط با آنها توزیع کند.

تبصره سه: تعیین و واگذاری سهمیه‌ها و تشخیص واجدین شرایط توسط هر فرد حقیقی و حقوقی خارج از کارگروه تعیین شده تخلف محسوب می‌شود و شهرداری مجاز به عقد قرارداد برای تعیین سهمیه‌ها و تشخیص صلاحیت خبرنگاران و رسانه‌های دریافت کننده طرح ترافیک نیست.

تبصره چهار: حضور مدیر یا معاون واحد صدور آن بدون حق رأی در جلسات کارگروه بلامانع است.

گفتنی است؛  طی هفته آینده کمیته‌ای در معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با حضور نمایندگان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران و برخی از صاحبنظران این حوزه برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: طرح ترافیک طرح ترافیک خبرنگاران طرح ترافیک خبرنگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)

عصر ایران ؛ حسن ظهوری ــ حالا معلوم شده مسئولان برای آن‌که یک کارخانه سیمان دیگر در شهرستان زرندیه و ساوه ساخته شود به اهالی روستای ویدر در این شهرستان دروغ گفتند. چرا که پیش از این بارها روستاییان پرسیده بودند آیا قرار است کارخانه دیگری ساخته شود که گفته بودند نه ولی حالا ساخته شده‌است. آن را در جایی ساخته‌اند که دشت ممنوعه است. شواهد نشان می‌دهد برای گرفتن مجوز ساخت‌اش در طرح ارزیابی زیست محیطی آن عددسازی‌هایی شده و شواهد زیادی از تخلفات گسترده هنگام گرفتن مجوز وجود دارد. اما از همه بدتر جاییست که آن را ساخته‌اند. در یکی از بحرانی‌ترین دشت‌های نزدیک تهران، حالا سه کارخانه سیمان وجود دارد؛ اتفاقی که در هیچ‌جای ایران شبیه آن رخ نداده است.

گزارش را این‌جا ببینید

روستای ویدر حالا در عجیب‌ترین جای ایران واقع شده. اتفاقی که در دشت پیرامون این روستا رخ داده در هیچ‌جای ایران و شاید جهان رخ نداده باشد. کارخانه سیمان ساوه‌ فاصله‌ای با کارخانه سیمان سفید ساوه ندارد. کارخانه تازه تاسیس سیمان سفید فرداد فاصله‌ای با سیمان ساوه ندارد. مابین آن‌ها یک کارخانه تولید آهک هم هست که فاصله زیادی با سه کارخانه سیمان ندارد، و اهالی می‌گویند شب‌ها از آن بوی بدی بلند می‌شود. چهار کارخانه با سطح آلایندگی بالا در جایی که ۱۰‌ها روستا وجود دارد؛ روستای ویدر یکی از آن ۱۰‌ها روستاست و حالا دیگر تحمل اهالی آن تمام شده‌است. مثل تحمل دشت که خیلی وقت است تمام شده و حالا با بحران‌های بزرگ آب و خاک دست و پنجه نرم می‌کند.

معلوم نیست چه کسانی مجوز ساخت کارخانه تازه تاسیس سیمان سفید فرداد را داده‌ است. آن‌چه مشخص است تحت هیچ شرایطی نباید این‌جا ساخته می‌شده‌است. آن‌هم کنار رودخانه ویدر که معمولا فصلی پر آب می‌شود. پل عظیمی که روی آن زده‌اند نشان می‌دهد سیلاب بزرگ به داخل آن می‌ریزد. در طرح ارزیابی زیست محیطی کارخانه تمام اطلاعاتی که درباره این رودخانه داده شده غلط است. اطلاعاتی که به راحتی با یک بازدید از محل قابل راستی‌آزمایی بود.

اما فقط این نیست در خیلی موضوعات زیست محیطی دیگر هم عددسازی شده‌است. مثلا اصلا توجهی به باد قالب که به سمت مناطق روستایی خرقان می‌رود توجهی نشده‌است. و یا فاصله‌ای که کارخانه تا جاده دارد خیلی کمتر از عددیست که در طرح ارزیابی آمده‌است. در حال حاضر تعداد زیادی معدن در همین محدوده فعالیت‌های کارخانه‌های سیمان،‌ فعالند. وقتی در این منطقه حرکت می‌کنید مدام با منظره کوه‌هایی مواجه می‌شوید که تخریب شده‌‌اند. آغاز فعالیت یک کارخانه سیمان دیگر تخریب‌های را دو برابر خواهد کرد؛ خصوصا که برداشت‌‌ها از کوه معمولا با انفجار انجام می‌گیرد، انفجارهایی که پیامد‌های آن خیلی بدتر از آنچه که تا به حال اتفاق افتاده است. انفجارات به راحتی تمام قنات‌هار روستاها را کور خواهد کرد.

روستاییان حتی رئیس سازمان محیط زیست را هم به این‌جا آورده‌اند. آن‌ها به من گفتند سلاجقه با یک بازدید میدانی متوجه تخلفات عجیبی که رخ داده شد و دستور پیگیری داد. دستوری که حتی هنوز یک قدم برای انجام آن گرفته نشده‌است. کارخانه تقریبا ساخته شده و شاید قدم‌های کوچکی برای بهره‌برداری از آن باقی مانده‌استاما نمی‌دانند وقتی از ابتدا این کارخانه با دروغ مسئولان وقت و کتمان آن ساخته شد، حالا کدام وعده را می‌توانند باور کنند. وقتی حتی نمی‌شود باور کرد در یک دشت ممنوعه و بحران زده ۳ کارخانه سیمان مجوز می‌گیرند و در محدوده‌ای بسیار کوچک فعالیت کنند و یک کارخانه آهک هم هوا را بد بو می‌کند. گزارش را حتما ببینید تا بیشتر درباره این تخلف آشکار بدانید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مدیرعامل کارخانه سیمان تهران: نباید هر فعالیت مخرب محیط زیست را تعطیل کرد/ سرطان مردم ربطی به ما ندارد گزارش تصویری و تشریحی از وضعیت کوه بی‌بی شهربانو بر اساس عکس‌های ماهواره‌ای / ببینید برداشت‌ زیاد چه بلایی بر سر کوه آورده (+عکس)

دیگر خبرها

  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس
  • برپایی میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو تهران | ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران