Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@17:26:21 GMT

۱۱۰ میلیارد خسارت به بخش کشاورزی ملایر وارد شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۷۱۹۴

۱۱۰ میلیارد خسارت به بخش کشاورزی ملایر وارد شد

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به اینکه طبق سند راهبردی سه ساله باید در مجموع ۲۸ هکتار به سطح کشت ‌گلخانه‌های شهرستان افزوده شود گفت: در طول سالهای ۹۷، ۹۸ و ۹۹ باید ۲۸ هکتار به گلخانه‌های ملایر اضافه شود. ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به اینکه طبق سند راهبردی سه ساله باید در مجموع 28 هکتار به سطح کشت ‌گلخانه‌های شهرستان افزوده شود گفت:  در طول سالهای 97، 98 و 99 باید 28 هکتار به گلخانه‌های ملایر اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی مروت امیری  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ملایر، با اشاره به اینکه هم‌اکنون سطح کشت گلخانه‌ای موجود در شهرستان 55 هزار متر مربع است اظهارداشت: تا سال 1400 در مجموع 28 هکتار باید به سطح کشت گلخانه‌ای ملایر افزوده شود.

وی ‌با بیان اینکه هم اکنون بستر برای ایجاد کشت گلخانه‌ای در این شهرستان مهیا است ابراز کرد: اولویت اول ما رفع مسائل و مشکلات کشت ‌گلخانه‌ای و توسعه آبیاری نوین در اراضی کشاورزی در این‌ منطقه است.

مدیر جهاد‌کشاورزی ملایر توسعه آبیاری نوین  و کشت گلخانه‌ای‌ در اراضی کشاورزی این شهر  را از اولویت‌های ‌جهاد ملایر دانست و ابراز کرد: حرکت در توسعه این نوع کشت یک اولویت در حوزه کشاورزی این شهرستان است.

وزیر جهاد کشاورزی: سیلاب‌ 7800 میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد50 درصد چاه‌های کشاورزی یزد به کنتور هوشمند مجهز شد10 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد

مروت امیری ‌با اشاره به اینکه توسعه و رونق کشت گلخانه‌ای رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی را به دنبال دارد خواستار همکاری بیشتر جهاد کشاورزی و امور منابع آب شهرستان در حل موانع و مشکلات متقاضیان کشت گلخانه‌ای و توسعه آن شد.

وی ایجاد تنوع در کشت‌های گلخانه‌ای را از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر انواع کشت گلخانه‌ای همچون گوجه فرنگی، خیار، توت فرنگی، فلفل دلمه‌ای رنگی، بادمجان، سبزی و انواع نهال‌گل و گیاه در شهرک گلخانه‌ای ملایر تولید می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر بیان کرد:  شهرک گلخانه‌ای ملایر 10 هکتار مساحت دارد  که برای 15 واحد گلخانه‌ای با 35 هزار مترمربع پروانه صادر شده و تمامی این واحدها مشغول به تولید هستند.

امیری  با بیان اینکه خارج از شهرک گلخانه‌ای ملایر حدود22 هزار مترمربع نیز برای کشت گلخانه‌ای پروانه صادر شده  گفت: هم اکنون  در مجموع سطح کشت گلخانه‌ای موجود این شهرستان 55 هزار مترمربع است.

وی با تأکید بر اینکه در سند راهبردی سه ساله شهرستان اجرای 8 هکتار کشت‌ گلخانه در سال 98 ، 10 هکتار در سال 99 و 10 هکتار در سال 1400 پیش‌بینی شده  افزود: در مجموع سه  سال آینده 28 هکتار  باید به سطح زیر کشت گلخانه‌‌ای ملایر اضافه شود.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه ایجاد  سالانه یک هزار و500 هکتار  طرح فراز تا سال 1400 یکی دیگر از اولویت‌های سند راهبردی سه ساله ملایر است تصریح کرد: طبق سند راهبری  طی 3 سال آینده حدود 5 هزار هکتار طرح فراز در ملایر اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 11 هزار باغ انگور در شهرستان ملایر وجود دارد  گفت: طبق پیش‌بینی صورت‌ ‌گرفته در سند راهبردی 3 ساله توسعه ملایر تا سال 1400 باید در نیمی از میزان سطح زیر کشت انگور این شهر طرح فراز اجرایی شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر  در بخش دیگری از گفت‌وگو از برآورد اولیه خسارت بیش از 110 میلیارد تومانی به حوزه کشاورزی شهرستان با توجه به بارش‌های شدید روزهای اخیر خبر داد و افزود: اماکن دامی، باغات، گلخانه‌ها ، چاه‌های کشاورزی وجاده‌های  بین ‌مزارع از جمله مهمترین بخشهای این‌ حوزه  بوده که از 50 تا 100 درصد به آن‌ها آسیب وارد شده است.

مروت امیری با بیان اینکه در بخش منابع آبی و ساختمان‌ها مبلغ 45 میلیارد و 300 میلیون تومان خسارت برآورد شده  ابرازکرد:  در بخش جاده بین مزارع نیز حدود 7 میلیارد تومان  در اثر بارندگیهای اخیر  و جاری شدن سیلابها وارد شده است .

وی بیان‌کرد: خسارات وارد شده  در بخش تولیدات دامی نیز  بالغ بر 54 میلیارد تومان برآورد  شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با اشاره به  265 مورد خسارت وارد شده از 50 تا 100 درصد به جایگاه نگهداری دام، انبار علوفه و گلخانه‌های شهرستان در بارش‌های شدید روزهای اخیر اظهارداشت: حدود 10 مورد خسارت نیز به تأسیسات چا‌ه‌های کشاورزی شهرستان برآورد شده است.

مروت امیری با اشاره به اینکه به تعداد 166 قنات، 30 استخر ،20 چاه و یک سد و آب بند حوزه کشاورزی شهرستان خسارت جدی وارد شده بیان کرد:  میزان خسارت وارد شده به کانال‌ها و انهار شهری  شهرستان نیز  بیش از 31 میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با تأکید بر  اینکه هم اکنون سند راهبردی 3 ساله شهرستان با تدبیر استاندار تدوین شده تصریح کرد: بیش از  10 برنامه شاخص در حوزه کشاورزی در حوزه‌های پرورش بره پرواری، گسترش گلخانه‌ها، کشت دانه‌های روغنی، سرشاخه‌کاری درختانی چون گردو،اجرای طرح فراز ، آبیاری نوین ، تغذیه صحیح تاکستانها و ‌تهیه سبد‌و زیر انداز در زمینه برداشت انگور   و غیره در سند راهبردی 3 ساله توسعه ملایر پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ش

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۷۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  با بیان اینکه سیل اخیر خسارت سنگینی را به بخش کشاورزی استان وارد کرده است، گفت: براساس گزارش‌های ارسالی از شهرستان ها، بالغ بر ۵۴۳ میلیارد و 300 میلیون تومان  برآورد اولیه خسارت سیل به زیربخش‌های کشاورزی استان است .
مهدی جعفری افزود: بر اثر سیل خسارات قابل‌توجهی به زیرساختهای بخش‌های کشاورزی استان از جمله قنوات، باغات، زراعت، دام و طیور، ابنیه‌ها، جاده‌های بین مزارع و ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی وارد شده‌است.
وی با بیان اینکه گروه‌های تعیین و ارزیابی خسارات پس از سیل در سطح مراکز بخش سازماندهی و تمام مناطق خسارت‌دیده نیز فهرست‌برداری شد، گفت: جبران خسارات سیل به کشاورزی این استان قدری دشوار است و براساس برآورد‌های اولیه برای جبران این خسارات  به بخش‌های کشاورزی خراسان جنوبی، تخصیص اعتبارات ملی و استانی مورد نیاز است.
وی با بیان اینکه اکیپ‌های راهسازی در مراکز جهاد کشاورزی مستقر بوده و مشغول ترمیم جاده‌های بین مزارع در بخش کوهسنانی هستند، گفت: همکاران مدیریت در شهرستان‌ها وگروه‌های جهادی در کنار کشاورزان و بهره برداران، کار لایروبی و پاکسازی باغات استان را انجام می‌دهند.
جعفری گفت: با استفاده از بیل‌های مکانیکی، لایروبی رسوبات جمع‌شده در پشت بند‌ها انجام خواهد شد تا پیش از فصل آبیاری باغات زمینه آبیاری درختان و زمین‌های زراعی فراهم شود.
وی با بیان اینکه  شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه بیشترین میزان و حجم خسارت راداشتند، افزود:  این گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی در خصوص خسارات وارد شده به قناتهای استان گفت: طبق گزارش‌های اولیه  سیل به تعداد ۱۰۱ رشته قنات، ۱۱۶۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی، ۳۳۷ راس دام سبک، ۵۲۰ کیلومتر ایل راه، ۱۱۰ کیلومتر جاده بین مزارع و ۱۷ کیلومتر مسیر انتقال آب خسارت وارد کرده که البته تاکید میگردد که گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد. 


دیگر خبرها

  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی