Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@06:02:25 GMT

وضعیت سفید درخرمشهر/سیل بندها در حال استحکام سازی

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۶۷۴۹۷

وضعیت سفید درخرمشهر/سیل بندها در حال استحکام سازی

کوروش مودت در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بنا به گفته مسئولان استانی اقدامی که در خرمشهر برای مقابله با سیل انجام گرفته از سایر نقاط استان بهتر بوده و به واسطه تلاش‌های مردم، گروه‌های جهادی و ستاد مدیریت بحران تاکنون شرایط در این شهرستان تحت کنترل است.

وی افزود: دهیاران و نیروهای ستاد مدیریت بحران در تمام مدت آماده باش هستند و تا این لحظه ماشین آلات همچنان عملیات تحکیم سیل بندها را انجام می‌دهند و آمادگی کامل برای مقابله با بحران وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری خرمشهر نفوذ آب در برخی مناطق از جاده ساحلی خرمشهر را امری طبیعی دانست و گفت: دبی آب کارون نسبت به گذشته افزایش یافته و در زمان مد شاهده نشت آب هستیم که نگران کننده نیست و با جزر رودخانه مرتفع می‌شود.

وی افزود: تا کنون هیچ خانه‌ای در شهر و روستای خرمشهر دچار آبگرفتگی نشده و تنها آب به اطراف پنج خانه در یکی از روستاهای غرب کارون رسید اما وارد خانه‌ها نشد.

مودت در ادامه به حجم خسارت سیلاب در خرمشهر اشاره کرد و گفت: در اثر طغیان رودخانه، آب وارد برخی اراضی زراعی در خرمشهر و مینوشهر شد و تا کنون حدود ۶۰۰ هکتار زمین زراعی بین ۱۰ تا ۵۰ درصد آسیب دیده اند.

وی با بیان اینکه خسارت سیلاب در خرمشهر تاکنون در حد سقوط چند پایه برق و آبگرفتگی مزارع بوده است، افزود: مشکل قطعی برق که ناشی از افتادن چند تیر برق بوده مرتفع شده و اکنون در هیچ منطقه‌ای از خرمشهر مشکل آب و برق وجود ندارد.

سرپرست فرمانداری خرمشهر با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران علاوه بر فعالیت در حوزه خرمشهر در برخی روستاهای حوزه اهواز نیز ورود کرده است، توضیح داد: در روستاهای اهواز از جمله روستای کاظمیه و اسماعیلیه اقدام خاصی برای تقویت سیل بندها انجام نشده که ستاد خرمشهر به منظور کمک به روستاهای همجوار و کاهش خطر بر روستاهای خرمشهر در این مناطق نیز اقداماتی را انجام داده است اما انتظار می‌رود از سوی استان و یا شهرستان اهواز برای تقویت سیل بندها این روستاهای مسیر کارون نیز اقدام شود.

بنا به گفته وی تراز سد گتوند و خروجی آن ظرف امروز ۹۰۴ مترمکعب برثانیه رسیده، خروجی سد دز یک هزار و ۷۱۰ مترمکعب برثانیه بوده است و خروجی فارسیات که نزدیکترین محل به خرمشهر است دو هزار ۲۸۷ مترمکعب بر ثانیه خروجی داشته که نسبت به سایر سدها مقدار کمی افزایش را داشته است.

گوشت‌های وارداتی حلال و سالم هستند

مودت در ادامه به برخی مطالب منتشر شده در رابطه با دام‌های وارداتی کشتار شده در خرمشهر اشاره و اظهار کرد: این دام‌ها حلال هستند و سلامت آنها پیش از ورود به کشور و ذبح از سوی دام پزشکی و جهاد کشاورزی تأیید شده است.

وی افزود: این دام‌ها از نژاد اصلاح شده هستند داشتن دم به جای دنبه در این نژاد بخاطر اصلاح ژنتیکی است که چربی را در تمام بدن دام پخش می‌کند.

سرپرست فرمانداری خرمشهر واردات و کشتار ۱۳ هزار رأس دام در کشتارگاه صنعتی خرمشهر را یادآور شد و تاکید کرد: این گوشت‌ها با کیفیت هستند که با نرخ دولتی میان مردم در حال توزیع است.

مودت در بخش دیگری از سخنانش معرفی سپاه پاسداران به عنوان تروریست از سوی آمریکا را محکوم کرد و گفت: سپاه و بسیج در تمام تنگناها کنار مردم هستند در جریان اخیر سیلاب نیز شاهد حضور نیروهای پاسدار و فرماندهان سپاه در میدان عمل بوده ایم.

کد خبر 4586374

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری خرمشهر سیل خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۷۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان به‌ علت عدم توسعه در حوزه راه‌‌ها در بن‌بست قرار گرفته، گفت: اختصاص اعتبار جهت تکمیل خط ریلی باید در اولویت قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، بهمن میری در اجلاس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به عمده مطالبات جهت جذب اعتبار، اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرها و روستاهای شهرستان کیار مورد تقاضاست.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از دفن زباله و مدیریت پسماند در شهرها و روستاهای تابعه استان، تصریح کرد: استقرار کارخانه پسماند زباله جهت شهرستان‌های کیار،کوهرنگ، اردل و فارسان نیازمند برنامه‌ریزی و اختصاص اعتبار ویژه است تا بخشی از مشکلات زیست‌ محیطی و آسیب‌های ناشی از دفن غیربهداشتی زباله‌ها بر سلامتی مردم مدیریت شود.

میری با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری به‌ علت عدم توسعه در حوزه راه‌‌ها در بن‌بست قرار گرفته، افزود: برای خروج این استان از بن‌بست، توسعه محورهای مواصلاتی و ایجاد کریدورهای ارتباطی از ضروریات است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای همین اختصاص اعتبار جهت تکمیل خط ریلی، جاده‌ها و تونل‌ها  و همچنین افزایش تعداد پرواز‌های فرودگاه به استان‌ها و کشورهای دیگر باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم  استان چهارمحال و بختیاری و پیشرفت همه جانبه شهرها و روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است، تأکید کرد: اهم مطالبات شهرها و روستاهای شهرستان کیار، اجرای روکش آسفالت مسیرهای روستایی، احداث سالن‌های ورزشی چندمنظوره در برخی روستاهای واجدالشرایط، اجرای فیبر نوری درمناطق کم‌برخوردار، تکمیل پروژه‌های گردشگری و تکمیل خطوط گازرسانی به روستاها، بهره‌برداری از گلخانه‌ها، شیلات و کلیه طرح‌های اشتغال‌زایی است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است