Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ موعود شمخانی درباره آخرین وضعیت سیلاب در شهر‌های خرمشهر و آبادان گفت: در حال حاضر ۷ روستا از شهر‌های جنوبی کشور در شرایط بحرانی به‌سر می‌برند و تنها در حوزه بندری و منطقه آزاد اروند است که سیل‌بند‌ها شکسته نشده است. البته در محدوده خرمشهر و آبادان حوزه‌ها بین فرمانداری و مناطق آزاد تقسیم بندی شده و بسیاری از روستا‌ها در وضعیت بحرانی و ترک خوردگی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در حال حاضر در غرب کارون – خرمشهر مستقر بوده و در حال ترمیم سیل‌بند‌ها هستیم تا با وضعیت بحرانی مواجه نشویم و خوشبختانه تاکنون هیچ نوع شکستگی در منطقه آزاد اروند اتفاق نیفتاده است.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: به دستور آقای زمانی مدیرعامل منطقه آزاد اروند تمامی پروژه‌های عمرانی متوقف شده و تمام تلاش تیم فنی منطقه متمرکز بر ایجاد سیل‌بند است تا مراقب باشیم خرمشهر و آبادان را آب نبرد.

شمخانی در پاسخ به این سوال که آیا بارش‌های عراق در ایجاد سیل در اروند تاثیرگذار بوده است یا خیر؟ گفت: رودخانه مرزی ایران و عراق، اروند است که از بارش‌های عراق ناشی می‌شود، اما سیل اخیر مربوط به دجله و فرات و کارون است که سر منشا آن‌ها در داخل کشور است و ربطی به نزولات جوی عراق ندارد. سیل اول که در محدوده اروندکنار بود بیشتر ناشی از بارش‌ها در عراق بود، اما سیل اخیر ناشی از نزولات جوی کشور خودمان است.

وی خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی در خرمشهر و آبادان بیشتر به زمین‌های کشاورزی آسیب وارد کرده و کمتر به مناطق مسکونی رسیده است، اما هر لحظه امکان سیلاب از بالادست وجود دارد و حتی اگر یک متر دیگر آب بالاتر بیاید دیگر قادر به کنترل آب‌های پشت سد نیستیم چرا که آب پشت سد‌ها تا حدی آستانه تحمل دارند و از یک جایی به بعد نمی‌توانیم آب‌های رهاشده پشت سد‌ها را مدیریت کنیم.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 آخرین وضعیت سیلاب منطقه آزاد اروند سیل در اروند سیل خوزستان سیل اهواز آب گرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۶۱۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موعود شمخانی کیست؟

به گزارش «تابناک»، بر اساس اخبار مطرح اتهام مطرح شده علیه موعود شمخانی مربوط به مسائل منطقه آزاد است. 

در سال ۱۳۹۴، موعود شمخانی، به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شد. پس از وقوع حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان در سال ۱۴۰۱، شایعاتی درباره همکاری وی با حسین عبدالباقی، مالک این ساختمان مطرح شده بود. 

روز دوشنبه دوم خرداد ماه ۱۴۰۱، ساعت ۳۰:۱۲، حدود چهل درصد از ساختمان شماره (۲)، که جزء ساختمان‌های دوگانه به نام "متروپل" در خیابان امیری (امیر کبیر) آبادان قرار داشت، فرو ریخت. طبق آمار رسمی، متأسفانه در این حادثه ۴۳ نفر جان خود را از دست داده و تعدادی دیگر زخمی شده‌اند.

 خبرگزاری برنا خبر بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی را تایید کرد و  در این باره نوشت: وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است.

موعود شمخانی در سال ۱۳۹۴ به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شده بود.

دیگر خبرها

  • موعود شمخانی کیست؟
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند